MotoGP geluiden

Blue shark

Die hard MF'er
27 aug 2005
352
0
Rotterdam
Was dit jaar best teleurstellend : de sound van de MotoGP machines. Is met de bigbang keuze van de meeste teams een eenheidsworst geworden die mij niet meer het kippenvel bezorgt als in de eerste jaren ( open Aprilia, Ducati screamer, kawa 2004). Nee, dan liever met m'n R6+Bos Superbike door de Beneluxtunnel :+ :+ :+
Als die bigbangshit nou zo veel beter, is waarom wordt er in de F1 dan niet mee gereden ???
 
Was dit jaar best teleurstellend : de sound van de MotoGP machines. Is met de bigbang keuze van de meeste teams een eenheidsworst geworden die mij niet meer het kippenvel bezorgt als in de eerste jaren ( open Aprilia, Ducati screamer, kawa 2004). Nee, dan liever met m'n R6+Bos Superbike door de Beneluxtunnel :+ :+ :+
Als die bigbangshit nou zo veel beter, is waarom wordt er in de F1 dan niet mee gereden ???

He sjaak ik weet niet waar jij hebt gezeten, maar wij zaten in duikersloot (bocht) waar ze vol op het gas gaan naar meeuwenmeer. Wij hebben heerlijk kunnen genieten en vooral als ze met z'n 3-en of meer bij elkaar zaten was het oorverdovend. :}
Op een gegeven moment zaten er 2 honda's en een soes bij elkaar (Pedrosa, Stoner en Vermeulen geloof ik). Dat was echt mega hard dat geluid. :Y
 
Hahahah!!! wat een bullshit!! ik zat bij de haarbocht en voor de pits nog en bij testen van die machines!! watttttttt een sound!! woooooooooo echt heeeeel vet en ik kreeg wel kippenvel hoor!!
 
Ik zat in de nieuwe noordlus (niet meer doen dus...) enuhh het volume is natuurlijk dik OK ,vind ik ook, maar die fiets van Rossi bv. :r :r :r janke moeten ze *O* *O* *O*
 
Ik vond de duc's achteraan lekker klinken! en de kawa van nakano!!! en hopper's machine jankte wel goed! :D
 
Hahahah!!! wat een bullshit!! ik zat bij de haarbocht en voor de pits nog en bij testen van die machines!! watttttttt een sound!! woooooooooo echt heeeeel vet en ik kreeg wel kippenvel hoor!!

:^

Ik zat er ook, en toen Depuniet op et gas ging... :o !
 
Zat op de "hoge heide" (net voor de ramshoek bocht) en vond de sound zeker :9~ !!!!!

Vond de Kawa's het meeste geluid maken met daarna de Honda's en de Suzuki's... :} :} :} :9~

De Ducs en de Yamaha's klonken bij de hoge heide beetje donker en dof(zoals de ducs gewoonlijk klinken maargoed).. niet zo hard en lekker (naar mijn mening) als de Kawa's, suzuki's en de Honda's :N
 
Je zat zeker met oordoppe in!

Geluid is echt wel hard, grond trilde gewoon!

Vooral de honda's en ducati en suzuki en kawa's make echt een dik geluid!

Yamaha maakt iets minder geluid iets hoger van geluid.

Maar ik kijk al tijdje moto-gp en hoor het of het een honda is of suzuki of een ducati, of kawa, of een yamaha :+ :+
 
Het was voor eerst dat ik die MotoGp machines in het echt hoorde, maar ik heb er heel erg van genoten. En een Duuc maakt toch echt een heel ander geluid dan de andere merken, die onderling ook heel herkenbaar zijn.
Heerlijk!!
 
Iedere machine klinkt gewoon uniek :Y Maar die Yamaha's moeten effe een stompje nemen ofzo dat geluid is namelijk zo soft -O-
 
Zat op de "hoge heide" (net voor de ramshoek bocht) en vond de sound zeker :9~ !!!!!

Vond de Kawa's het meeste geluid maken met daarna de Honda's en de Suzuki's... :} :} :} :9~

De Ducs en de Yamaha's klonken bij de hoge heide beetje donker en dof(zoals de ducs gewoonlijk klinken maargoed).. niet zo hard en lekker (naar mijn mening) als de Kawa's, suzuki's en de Honda's :N

Van de Kawa's komt met name omdat ze aan beide zijden uitlaten hebben in de onderkuip!
Dit in tegensteling tot de andere die uitlaten rechts hebben en onder de kont.
Ik zat op de Winterdijktribune tegenover de pitingang, er zaten een aantal bij die echt zwaar roggelde als ze binnen kwamen!
Ze hebben allemaal hun eigen sound maar toch hadden de Honda's onderling wel wat verschil, Tamada's RCV is veel stiller dan die van Stoner.
 
Iedere machine klinkt gewoon uniek :Y Maar die Yamaha's moeten effe een stompje nemen ofzo dat geluid is namelijk zo soft -O-


dat is bewust! Heb ergens gelezen dat yamaha met een beetje demping ook voldoende PK's heeft. Daarbij zijn ze het merk van de drie stemvorken en dus ook van Muziek en mooie klanken zei eens een manager van yamaha het hoeft niet hard te zijn om mooi te klinken!

Daarbij hoeft het van Rossi ook niet zo hard. Sterker nog het mag van hem wel wat zachter hij kan zich niet zo goed concentreren door die takke herrie als hij er op zit. Ik meende dat hij dat zei toen Honda overstapte naar die nieuwe dempers
 
Ik zat op de Winterdijktribune tegenover de pitingang, er zaten een aantal bij die echt zwaar roggelde als ze binnen kwamen!

Die rochel komt volgens mij door de snelheidsbegrenzer waar ze tegenaan zitten te hikken.

Oordoppen? Wa zijn da?? Een echte die hard loopt een gehoorsbeschadiging op!!

(merk nu wel dat m'n oren minder worden, toch eens doppies proberen?)
 
Het is idd leuk dat het de oudere geluiden zijn. Beetje goede surround op je computer is wel vereist...maar dan kan je knallen ook!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan