MotoGP - Hertz British Grand Prix - Silverstone

Wie wint Silverstone?

  • Marc Marquez

    Stemmen: 21 32,8%
  • Jorge Lorenzo

    Stemmen: 10 15,6%
  • Dani Pedrosa

    Stemmen: 11 17,2%
  • Valentino Rossi

    Stemmen: 14 21,9%
  • Cal Crutchlow

    Stemmen: 8 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    64

Arckira

MF veteraan
15 jul 2002
12.732
26
..een dorp, bij Utrecht
Na het Tsjechische Brno is het in deze 12de van 18 races de beurt aan het Britse Silverstone waar ooit Neerlands snelste kassenbouwer Jack Middelburg de wereldtop het nakijken gaf.

Maar dat was toen. In het hier en nu is er een Spaanse knul, luisterend naar de naam Marc Marquez, die als 20 jarige rookie de wereldtop al 4 races op rij(!) het nakijken geeft.

4-voudig wereldkampioen Jorge Lorenzo, 9-voudig wereldkampioen Valentino Rossi, zijn eigen teamgenoot en 3-voudig wereldkampioen Dani Pedrosa weten niet waar ze het hebben..

Hij heeft lak aan reputaties en doet wat hij wil, winnen! Iedereen was benieuwd naar wat Marc Marquez zou kunnen met een MotoGP machine, en nu weten we het. Natuurlijk, het seizoen telt nog 7 races maar de nummer twee in de titelstrijd, teamgenoot Dani Pedrosa, kijkt tegen een achterstand aan van 26 punten, nummer 3 Jorge Lorenzo 44. Dat is weliswaar te overbruggen, Marquez hoeft maar één keer uit vallen en Dani Pedrosa te winnen en de achterstand bedraagt nog slechts 1 punt, maar als Marquez er op blijft zitten zou hij in zijn rookie jaar wel eens voor - nog - een sensatie kunnen zorgen door de titel te pakken.

full


full


Tot zover, nu Silverstone. In de MotoGP race van vorig jaar was Lorenzo de beide Repsol Honda's van Stoner en Pedrosa nog de baas, maar lukt dat dit keer ook? Jorge gaf na de race op Brno aan dat hij er op dit moment, in de vorm van zijn leven, weinig aan kon doen. En ja, als hij het niet kan wie dan? Dani Pedrosa heeft ook geen antwoord en Valentino Rossi is nog teveel in gevecht met zichzelf en de M1 om vanaf de start het gevecht aan te gaan. Waarschijnlijk lukt dat dit seizoen ook niet meer en moeten de fans hopen op 2014.
Kan de Brit Cal Crutchlow zijn fans geven waar ze op hopen, de eerste MotoGP overwinnig in jaren? Waarschijnlijk niet. Als Jorge het niet kan, mogen ze/we van Cal ook niet verwachten dat hij het wél kan. Hij is snel maar een overwinning zit er gewoonweg niet in. Een podiumplek? Wie weet. Als alles klopt en Cal blijft overeind zou hij zijn fans in ieder geval iets geven om te juichen.

full

Cal was het vorig jaar al niet eens met Lorenzo's winst en probeerde diens vlag af te pikken.

In de Moto2 zit Scott Redding nog steeds stevig in het zadel voor wat betreft de wereldtitel. Zijn voorsprong op tweede man Pol Espargaro is 21 punten, ondanks een mindere uitslag op Brno (8ste). Zijn teamgenoot Mika Kallio wist op datzelfde Brno weer eens te winnen en klom daarmee naar de 4de plek in de tussenstand, wie weet wat de Fin nog in petto heeft. Dat geldt ook voor de Zwitser Thomas Lüthi die na een slecht begin van het seizoen (geblesserd in de wintertraining) zijn oude vorm lijkt te hebben hervonden en nu op dreef lijkt te komen.
In de Moto2 hebben we al 6 racewinnaars gehad en waarom zou op Silverstone nummer 7 niet aan de beurt zijn? Johann Zarco, Dominique Aegerter of Xavier Simeon? Wie zal het zeggen. Maar het valt te verwachten dat Scott Redding wel weer van voren zal zitten en dat ook Pol Espargaro zich weer in de strijd om het podium mengt. Spannende races gegarandeerd!

full

Het Moto2 podium van Silverstone 2012.

In de tussenstand van het Moto3 kampioenschap gaat Louis Salom aan de leiding met 14 punten voorsprong op Maverick Vinales, Alex Rins volgt op tweemaal zoveel..28 punten dus. Dit zijn dan ook gelijk de mannen (jongens) die zullen uitmaken wie er wereldkampioen wordt want 4de man Jonas Folger staat al op 98 punten achterstand. Toch zijn de races in de Moto3 altijd spannend want niet zelden zie je een grote (kop-)groep strijden om de punten of winst, ook op Silverstone hopen we *D
Niet in de kopgroep maar af en toe wel strijdend in een groep is de enige Nederlandse deelnemer in het MotoGP circus, Jasper Iwema. Door velen verguist maar hij doet het toch maar. Het zit hem niet altijd mee, maar als het hem mee zit laat hij toch zien dat hij het kan. Hopelijk klopt alles op Silverstone en scoort hij nu wel een punt(-en).

full

Jasper zoals we hem graag zien, op jacht naar punten.

HERTZ British GP Silverstone op TV:

full


vrijdag 30 augustus 2013:
13:30-14:30 - Live HD - MotoGP: Brno - hoogtepunten
14:05-17:00 - Extra Tennis- MotoGP: Silverstone -

zaterdag 31 augustus 2013:
13:30-16:00 - Extra 1 - MotoGP: Silverstone - kwalificaties
17:25-18:05 - Extra 1 - MotoGP: Silverstone - Red Bull Rookies Race 1

zondag 01 september 2013:
10:55-11:55 - Live HD - MotoGP: Silverstone - hoogteputen kwalificaties
12:05-16:30 - Extra 1 - MotoGP: Silverstone - races
14:00-16:45 - Live HD - MotoGP: Silverstone - races
16:55-17:45 - Extra 1 - MotoGP: Silverstone - Red Bull Rookies Race 2

maandag 02 september 2013
16:30-17:30 - Live HD - MotoGP: Silverstone - hoogtepunten

dinsdag 03 september 2013
17:00-18:00 - Live HD - MotoGP: Silverstone - hoogtepunten

full


zondag 01 september 2013:
12:00-14:30 - MotoGP: Silverstone - MotoGP race
 
Laatst bewerkt:
Marquez gaat 4 van de 7 resterende GP's winnen. Niks rustiger aandoen en voorsprong verdedigen; hij wil gewoon ALTIJD winnen.
 
ik gok deze keer op rossi.
Aangezien ik er al steeds heb naastgezeten, wil ik mijn record van realistische misgokken niet in gedrang brengen.
Het zou zomaar kunnen, hij moet maar eens een goed weekend hebben met een knaller van QP. Goooooo Vale!!
 
ik gok deze keer op rossi.
Aangezien ik er al steeds heb naastgezeten, wil ik mijn record van realistische misgokken niet in gedrang brengen.
Het zou zomaar kunnen, hij moet maar eens een goed weekend hebben met een knaller van QP. Goooooo Vale!!

_O- ik ook
 
Ik ga voor Marquez weer. Die jongen weet zowat op elk circuit records te verbreken. De beste rijder tot nu toe in mijn ogen.
 
Laatst bewerkt:
En alweer meer stemmen voor v.r. dan voor Lorenzo. _O- _O- _O- _O- _O-
:')

Crutchlow for the win btw, Lorenzo 2, rest boeit me niet. :+
 
ik gok deze keer op rossi.
Aangezien ik er al steeds heb naastgezeten, wil ik mijn record van realistische misgokken niet in gedrang brengen.
Het zou zomaar kunnen, hij moet maar eens een goed weekend hebben met een knaller van QP. Goooooo Vale!!


Tot nu toe is Rossi serieus slecht op Silverstone......

2011 ---> P6 met 1.04 min achterstand (P4 Hayden op 26 sec)
2012 ---> P9 op 36 sec achterstand (P7 Hayden op 15 sec)


Gaat hem niet worden :N
 
Silverstone is traditioneel Lorenzo die hier goed presteert, op die ene valpartij na. Ik ga voor hem hier. Hij moet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan