MotoGP Italie - Mugello

Wie gaat er winnen?

  • 1 Valentino ROSSI

    Stemmen: 75 78,9%
  • 2 Jorge LORENZO

    Stemmen: 1 1,1%
  • 3 Dani PEDROSA

    Stemmen: 4 4,2%
  • 4 Casey STONER

    Stemmen: 7 7,4%
  • 5 Colin EDWARDS

    Stemmen: 1 1,1%
  • 6 Loris CAPIROSSI

    Stemmen: 0 0,0%
  • 7 Nicky HAYDEN

    Stemmen: 1 1,1%
  • 8 Andrea DOVIZIOSO

    Stemmen: 1 1,1%
  • 9 James TOSELAND

    Stemmen: 4 4,2%
  • 10 Shinya NAKANO

    Stemmen: 1 1,1%

  • Totaal aantal stemmers
    95
1 75 Mattia PASINI ITA Polaris World APRILIA 2'05,711 269,595 0
2 58 Marco SIMONCELLI ITA Metis Gilera GILERA 2'06,638 265,030 0.927
3 21 Hector BARBERA SPA Team Toth Aprilia APRILIA 2'06,707 274,459 0.996
4 4 Hiroshi AOYAMA JPN Red Bull KTM 250 KTM 2'07,838 269,259 2.127
5 19 Alvaro BAUTISTA SPA Mapfre Aspar Team APRILIA 2'07,876 270,541 2.165
6 54 Manuel POGGIALI RSM Campetella Racing GILERA 2'07,911 263,157 2.2
7 36 Mika KALLIO FIN Red Bull KTM 250 KTM 2'07,929 265,682 2.218
8 12 Thomas LUTHI SWI Emmi - Caffe Latte APRILIA 2'08,462 273,279 2.751
9 17 Karel ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing APRILIA 2'08,521 259,990 2.81
10 10 Imre TOTH HUN Team Toth Aprilia APRILIA 2'09,289 263,414 3.578
11 60 Julian SIMON SPA Repsol KTM 250cc KTM 2'09,309 259,241 3.598
12 52 Lukas PESEK CZE Auto Kelly - CP APRILIA 2'09,79 265,944 4.079
13 6 Alex DEBON SPA Lotus Aprilia APRILIA 2'09,963 268,056 4.252
14 41 Aleix ESPARGARO SPA Lotus Aprilia APRILIA 2'10,359 264,058 4.648
15 72 Yuki TAKAHASHI JPN JiR Team Scot 250 HONDA 2'10,653 263,607 4.942
16 32 Fabrizio LAI ITA Campetella Racing GILERA 2'11,215 267,128 5.504
17 25 Alex BALDOLINI ITA Matteoni Racing APRILIA 2'11,881 260,429 6.17
18 55 Hector FAUBEL SPA Mapfre Aspar Team APRILIA 2'12,025 266,930 6.314
19 14 Ratthapark WILAIROT THA Thai Honda PTT SAG HONDA 2'12,087 263,478 6.376
20 15 Roberto LOCATELLI ITA Metis Gilera GILERA 2'12,211 263,994 6.5
21 50 Eugene LAVERTY IRL Blusens Aprilia APRILIA 2'12,914 261,058 7.203
45 Doni Tata PRADITA INA Yamaha Pertamina Indonesia YAMAHA 2'18,418 255,802 12.707
7 Russel GOMEZ SPA Blusens Aprilia APRILIA 2'19,777 255,863 14.066


poggiali 6e :Y

maar denk dat Pasini zondag voor de overwinning gaat op eigen bodem.
 
De vooruitzichten van het weer zijn niet top te noemen. Met regen gaat Vermeulen winnen en met droog weer natuurlijk Rossi.
 
Rossi heeft zo goed als altijd gewoon lekker getest.
Je kunt het zien aan zijn manier van rijden, en hoe hij is in de pits.
Ook Mamola bevestigde dit nog eens, dit was natuurlijk een uitgelezen kans voor Rossi om de natweer banden van BS te testen.
Je mag nl. ongelimiteerd regenbanden gebruiken.
Voor mij staat nog steeds vast dat Rossi hier weg gaat met de overwinning nat of droog zo zelfverzekerd als hij over de baan ging met voor onder deze omstandigheden een voorbeeldig gedragende motor.
Als je de andere snelle jongens bezig zag die reden of het om de overwinning ging heel veel met het lichaam werken en nerveus gedragende motor.
De testen van Edwards en Toseland een goede week terug werpt blijkbaar toch zn vruchten af voor Michelin terwijl de rest op Le mans bleef gingen zij de nat weer banden testen op een baan waar ze het circuit zo nat kunnen maken als ze willen.

Zo op het eerste gezicht verschillen de BS en Michelin natweer banden niet veel maar dat kun je beter beordelen tijden een wedstrijd.
Vanmorgen zijn de snelste tijden neergezet op slicks terwijl niet iedereen dat deed dus die training heeft geen waarde voor wat betrefd de posities in combinatie met bandenbouwer :)

Tja die Okada hij deed het niet verkeerd hoor stond nog een tijdje 8e en zoals bovenstaande foto hij viel eraf heel lullig, hij keek achterom of er iemand aan kwam (had het idee dat hij net de baan op kwam) en keek voor zich remde af voor de bocht alleen veel te veel met zn voorrem beginnersfoutje haha.

Ik vond het iig een interesante training om te zien, alleen Hopkins en West? daar had ik meer van verwacht.
En Melandri je zou bijna denken of ie dmv pindakaas punten verzamelen mee mag doen, ik weet dat het een toppertje is maar wat een aanfluiting.

Pff en die reactie van Fritsie Stonerd op Guintoli vond ik ook buiten proposie het is geen qualifcatie training jezus had ie misschien 1e of 2e tijd gehad so what!
Maar ja daar begon ik al mee er rijden coureurs die zich richten om sneller dan de rest te willen zijn en als er dan iemand iets langzamer rijd dan stoor je je daar enorm aan omdat dan dat ene rondje minder snel is.
Test je gewoon settings en het gedrag van je fiets dan maakt het niet echt uit of je even van de ideale lijn af moet en raak je niet zo in de stress, sneller dan de rest doe je maar tijdens de qualificatie training laatst 30 minuten maar vooral tijdens de wedstrijd.
Plus deze maand heeft 4 wedstrijden dus niet te veel risico's nemen als het niet hoeft raak je hier geblesseerd dan heb je grote kans dat je zo'n grote punten achterstand oploopt over deze 4 races die niet meer te corrigeren is.

Nat.
1.Rossi
2.Stoner
3.Vermeulen (liever hem op 2 maar hoe makkelijk Stoner vanochtend met die paar rondjes in echt nat de rest aftroefde maakte echt indruk ook op oa. Mamola en de langere runs deed Stoner het beter dan Vermeulen)

Droog
1.Rossi
2.Pedrosa
3.Lorenzo (of 2 als ie behoorlijk fit is denk dat Lorenzo Rossi's grootste angst gaat worden om de titel.)
 
1. Valentino
2. Jorge (is nu behoorlijk goed hersteld, beter dan in Le mans i.i.g)
3. Dani
4. Keesie
5. Andrea

Toch zullen er weer een hoop Italianen, die normaal gesproken in het midden of achterin rijden, toch meer zullen ontvlammen als elders omdat ze 'thuis rijden'. Ik hoop op een vlammend :] weekend.
 
Ik heb Rossi niet met bijv een speciale helm zien rijden, weet iemand hier wat van?

Of doen ze dit alleen op de Wedstrijd dag?
 
Laatst bewerkt:
in '99 en '01 kwam ie pas op de 2e trainingsdag met een speciale motor op de baan. Als het alleen een helm is, draagt ie hem volgensmij pas op de wedstrijd dag.
 
Hoe test je een motor met pneumatische kleppen Les 1.

[afbeelding]


En les 2:
222968_Shinya+Nakano+crash+in+the+second+free+practice+session+in+the+wet+at+Mugello-800x600-may30.jpg.preview_big.jpg

Of was deze nog niet met de pneumatische kleppen?


Benieuwd naar de kwalificatie vanmiddag... Zo'n regenbui geeft toch wel een leuke startopstelling denk ik. Wat anders dan anders hè. En dan is het helemaal leuk als het zondag droog is, dat wordt knallen. En wat inhaal acties! *O*
 
Laatst bewerkt:
En les 2:
[afbeelding]
Of was deze nog niet met de pneumatische kleppen?


Benieuwd naar de kwalificatie vanmiddag... Zo'n regenbui geeft toch wel een leuke startopstelling denk ik. Wat anders dan anders hè. En dan is het helemaal leuk als het zondag droog is, dat wordt knallen. En wat inhaal acties! *O*


vind ik ook.je kan een beetje vergelijken met assen in 2007.de vrijdag in de qp regen en op de wedstrijd zo droog als wat.
kan spannend worden.
 
Ik heb Rossi niet met bijv een speciale helm zien rijden, weet iemand hier wat van?

Of doen ze dit alleen op de Wedstrijd dag?


Meestal gebruikt hij die speciale helmen pas vanaf de zaterdag, naar mijn idee vorig jaar assen reed hij vrijdag's ook eerst met de "gewone helm" en zo voor meerdere races mugello vorig jaar ook dus denk dat t wel goed komt :Y :Y :Y
 
Laatst bewerkt:
Wordt moeilijk denk voor Rossi morgen.. toch nog niet echt bovenaan..

FP3:

1 2 D.PEDROSA HONDA REPSOL 1'49"975 + 0"000 + 0"000 171.69 19

2 1 C.STONER DUCATI 1'50"364 + 0"389 + 0"389 171.09 7

3 65 L.CAPIROSSI SUZUKI 1'50"527 + 0"552 + 0"163 170.84 18

4 15 A.DE ANGELIS HONDA GRESINI 1'50"616 + 0"641 + 0"089 170.70 19

5 5 C.EDWARDS YAMAHA TECH 3 1'50"750 + 0"775 + 0"134 170.49 15

6 46 V.ROSSI YAMAHA FIAT 1'50"892 + 0"917 + 0"142 170.27 17

7 56 S.NAKANO HONDA GRESINI 1'51"053 + 1"078 + 0"161 170.03 17

8 50 S.GUINTOLI DUCATI ALICE 1'51"086 + 1"111 + 0"033 169.98 16

9 21 J.HOPKINS KAWASAKI 1'51"272 + 1"297 + 0"186 169.69 16

10 69 N.HAYDEN HONDA REPSOL 1'51"296 + 1"321 + 0"024 169.66 19

11 7 C.VERMEULEN SUZUKI 1'51"436 + 1"461 + 0"140 169.44 18

12 4 A.DOVIZIOSO HONDA JiR 1'51"699 + 1"724 + 0"263 169.04 18

13 14 R.DE PUNIET HONDA LCR 1'51"760 + 1"785 + 0"061 168.95 17

14 48 J.LORENZO YAMAHA FIAT 1'51"940 + 1"965 + 0"180 168.68 20

15 24 T.ELIAS DUCATI ALICE 1'51"969 + 1"994 + 0"029 168.64 16

16 52 J.TOSELAND YAMAHA TECH 3 1'51"995 + 2"020 + 0"026 168.60 15

17 33 M.MELANDRI DUCATI 1'52"419 + 2"444 + 0"424 167.96 13

18 13 A.WEST KAWASAKI 1'52"967 + 2"992 + 0"548 167.15 16

19 8 T.OKADA HONDA 2'00"201 + 10"226 + 7"234 157.09 2
 
Laatst bewerkt:
Rossi oppermachtig.
Netjes van Capirossi ook *O*

Stoner op z'n tandvlees nog een 4e plek. Dat wordt moeilijk morgen.
1e plek zal zoiezo voor Rossi zijn, of er moeten hele gekke dingen gebeuren.
 
@1000ceecee: Of toch wel! :)

QP:

1 46 ROSSI YAMAHA FIAT 1'48"130 *O*

2 2 PEDROSA HONDA REPSOL 1'48"297 + 0'00"167

3 65 CAPIROSSI SUZUKI 1'48"313 + 0'00"183

4 1 STONER DUCATI 1'48"375 + 0'00"245

5 5 EDWARDS YAMAHA TECH 3 1'48"383 + 0'00"253

6 69 HAYDEN HONDA REPSOL 1'48"666 + 0'00"536

7 48 LORENZO YAMAHA FIAT 1'48"905 + 0'00"775

8 52 TOSELAND YAMAHA TECH 3 1'49"025 + 0'00"895

9 56 NAKANO HONDA GRESINI 1'49"095 + 0'00"965

10 15 DE ANGELIS HONDA GRESINI 1'49"145 + 0'01"015

11 7 VERMEULEN SUZUKI 1'49"220 + 0'01"090

12 14 DE PUNIET HONDA LCR 1'49"246 + 0'01"116

13 4 DOVIZIOSO HONDA JiR 1'49"565 + 0'01"435

14 21 HOPKINS KAWASAKI 1'49"601 + 0'01"471

15 8 T.OKADA HONDA 1'49"829 + 0'01"699

16 24 ELIAS DUCATI ALICE 1'49"851 + 0'01"721

17 50 GUINTOLI DUCATI ALICE 1'50"275 + 0'02"145

18 33 MELANDRI DUCATI 1'50"465 + 0'02"335

19 13 WEST KAWASAKI 1'50"889 + 0'02"759



DOCTOR BACK IN BUSINESS! *O*
En dat met de Bridgestone Qualifiers!

Nu echt hopen dat ik morgen een TV kan vinden in Sydney. In het hotel alleen een TV Lounge en dan moet ik hopen dat rond 22:30 geen mensen daar zijn!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan