MotoGP: Jerez 2019

De start is misschien ook wel het lastigste onderdeel om te verbeteren, want je staat maar 1x in zo'n weekend met 30 man op de grid. Vinales is hier ook al tijden mee aan het worstelen. Wel ontzettend frustrerend weer voor Bo want in de laatste paar ronden reed hij prima tijden, maar dan heeft het al weinig nut.

Misschien eens hetzelfde doen als Wilco , die heeft jaren geleden een oud stoplicht gekocht en die gebruiken ze bij iedere FP en QP .
 
Neeeee, k.d! Zo'n goed weekend voor het team van Wilco en dan dit! -O-
 
Toch nog een podium voor Yamaha :t
En wat bouwt Rins zijn races toch iedere keer mooi op. Doet me denken aan Rossi tot 2009.
 
Toch nog een podium voor Yamaha :t
En wat bouwt Rins zijn races toch iedere keer mooi op. Doet me denken aan Rossi tot 2009.
Rins van 9 naar 2 (+7 plekkies)
Rossi van 13 naar 6 (+7 plekkies)

D'n ouwe flikt het tien jaar na 2009 gewoon nog steeds... Jammer dat het om nikszeggende posities gaat. Geen heel spannende race wat mij betreft; je weet vanaf het begin dat de Petronas jongens er in de tweede helft niet bij gaan zitten, en alle andere grote namen laten Marc véél te ver weglopen om er echt een race van te maken.

Qua punten lijkt het kampioenschap spannend, maar als de Honda Marquez in Austin niet verrast had, had het enkel spannend geleken voor wie er tweede wordt dit seizoen.
 
Rins van 9 naar 2 (+7 plekkies)
Rossi van 13 naar 6 (+7 plekkies)

D'n ouwe flikt het tien jaar na 2009 gewoon nog steeds... Jammer dat het om nikszeggende posities gaat. Geen heel spannende race wat mij betreft; je weet vanaf het begin dat de Petronas jongens er in de tweede helft niet bij gaan zitten, en alle andere grote namen laten Marc véél te ver weglopen om er echt een race van te maken.

Qua punten lijkt het kampioenschap spannend, maar als de Honda Marquez in Austin niet verrast had, had het enkel spannend geleken voor wie er tweede wordt dit seizoen.

Fabio voelde zich sterk en had geen problemen met de banden volgens Wilco .
 
Rins van 9 naar 2 (+7 plekkies)
Rossi van 13 naar 6 (+7 plekkies)

D'n ouwe flikt het tien jaar na 2009 gewoon nog steeds... Jammer dat het om nikszeggende posities gaat. Geen heel spannende race wat mij betreft; je weet vanaf het begin dat de Petronas jongens er in de tweede helft niet bij gaan zitten, en alle andere grote namen laten Marc véél te ver weglopen om er echt een race van te maken.

Qua punten lijkt het kampioenschap spannend, maar als de Honda Marquez in Austin niet verrast had, had het enkel spannend geleken voor wie er tweede wordt dit seizoen.

Vandaar in de vergelijking bewust de jaren tot 2009 benoemd....
 
Marquez echt oppermachtig vandaag. Had nog de hoop dat Rins dichterbij kon komen maar toen MAQ later in de race een 38.1 en een 38.0 neerzette was het wel klaar.

Goed ook voor Vinales, gaf zelf aan dat hij vooral meer vertrouwen moet kweken. Schade voor Dovi en Rossi beperkt gehouden maar het is te hopen dat Marquez op Le Mans niet nog harder wegloopt.

Van Lorenzo had ik écht meer verwacht!

Nu nog de RBRC en dan is het een mooi race weekend geweest. Go Zonta!
 
Die komt er wel. Erg mooi dat het talent er alsnog uit komt na een paar moeilijke jaren.

Precies ,....was in Moto3 het aanstormende talent en zakte ver weg , herpakte zich goed in Moto2 met een winst in Cataluna en hoorde later dat Wilco ermee bezig was en moest ik wel even m'n wenkbrauwen fronzen , maar dacht het zal wel zo zijn ,....... en we gaan het allemaal meemaken dat hij nog weleens heel snel en geepeetje gaat meepikken , misschien in Le Mans al een podium ..... en dat ga ik dan live meemaken op dat geweldige circuit met het meest fanatieke publiek .
 
Marquez echt oppermachtig vandaag. Had nog de hoop dat Rins dichterbij kon komen maar toen MAQ later in de race een 38.1 en een 38.0 neerzette was het wel klaar.

Goed ook voor Vinales, gaf zelf aan dat hij vooral meer vertrouwen moet kweken. Schade voor Dovi en Rossi beperkt gehouden maar het is te hopen dat Marquez op Le Mans niet nog harder wegloopt.

Van Lorenzo had ik écht meer verwacht!

Nu nog de RBRC en dan is het een mooi race weekend geweest. Go Zonta!

Heeft er iemand een live-link/stream voor me?
 
Precies ,....was in Moto3 het aanstormende talent en zakte ver weg , herpakte zich goed in Moto2 met een winst in Cataluna en hoorde later dat Wilco ermee bezig was en moest ik wel even m'n wenkbrauwen fronzen , maar dacht het zal wel zo zijn ,....... en we gaan het allemaal meemaken dat hij nog weleens heel snel en geepeetje gaat meepikken , misschien in Le Mans al een podium ..... en dat ga ik dan live meemaken op dat geweldige circuit met het meest fanatieke publiek .
Is wel een heel ander circuit natuurlijk met veel chicanes. Ben benieuwd wat hij daar kan. Marquez heeft het in Le Mans doorgaans ook wat lastiger dus kan een leuk weekend worden.
 
Nee hoor begint pas om 16.20 uur .
15:20, 't is net voorbij ;)

Mooie race weer tussen Tatay, Kunii en Baltus. Baltus heeft heel veel geluk dat hij weg liep na zijn valpartij want dat was echt naar hoe hij de muur in klapte en door zijn motor geraakt werd.

Van den Goorbergh 14e en weer twee punten. Kan volgens mij terugkijken op een goed debuut!
 
Vind het juist meer een Yamaha circuit ,....Crutchlow en Zarco op de Tech3 en niet te vergeten Lorenzo en Vale waren daar ook altijd sterk ,....we gaan het zien .
Dat wel, maar als rookie is het wel even wennen op zo'n MotoGP machine. In Jerez hadden ze al getest.
 
15:20, 't is net voorbij ;)

Mooie race weer tussen Tatay, Kunii en Baltus. Baltus heeft heel veel geluk dat hij weg liep na zijn valpartij want dat was echt naar hoe hij de muur in klapte en door zijn motor geraakt werd.

Van den Goorbergh 14e en weer twee punten. Kan volgens mij terugkijken op een goed debuut!

Nou dan nogmaals, volgende keer beter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan