Motogp kalender 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

falerossi

MF veteraan
9 aug 2002
5.598
2
De FIM heeft de MotoGP kalender voor 2010 op een aantal punten gewijzigd. De Grand Prix op Le Mans wordt een week naar achteren verplaatst en zal nu niet op 16 mei maar op 23 mei plaats vinden.

Ook de Grand Pix van Mugello is een week naar achteren verplaatst en zal nu op 6 juni worden verreden, op deze datum stond de Grand Prix op Silverstone gepland maar deze is nu twee weken naar achter verschoven en zal op 20 juni plaats vinden.

Verder vind ook de Tsjechische Grand Prix op Brno een week later plaats en zal nu op 22 augustus in plaats van 15 augustus worden verreden.

Tot slot is de Grand Prix van San Marino & Riviera di Rimini een week naar voren verplaatst, van 12 naar 5 september. Hieronder de volledige aangepaste kalender.

Datum - Grand Prix - Circuit:
11 april - Qatar* - Losail
25 april - Japan - Motegi
2 mei - Spanje - Jerez
23 mei - Frankrijk - Le Mans
6 juni - Italië - Mugello
20 juni - Engeland - Silverstone
26 juni - Nederland** - Assen
4 juli - Catalunya - Catalunya
18 juli - Duitsland - Sachsenring
25 juli - Verenigde Staten*** - Laguna Seca
22 augustus - Tsjechië - Brno
29 augustus - Indianapolis - Indianapolis
5 september - San Marino & Riviera di Rimini - Misano
19 september - Hongarije - Balatonring
10 oktober - Maleisië - Sepang
17 oktober - Australië - Phillip Island
31 oktober - Portugal - Estoril
7 november - Valencia - Ricardo Tormo/Valencia

* avondrace
** race op zaterdag
*** alleen MotoGP klasse

De FIM heeft de Motogp kalander iets wat aangepast. Omdat het nu winterstop is en er qua motorrace weinig te zien is op tv leek mij het wel leuk op jou ideale kalender samen te stellen. Want van mijn kant zijn er genoeg circuits die ik totaal niks vind.

Dus hoe ziet jou ideale motogp kalender er uit?! Hoe wat en wanner is niet zo belangrijk :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan