MotoGP LeMans/Frankrijk

Roept u maar............

  • Lorenzo

    Stemmen: 10 12,5%
  • Stoner

    Stemmen: 18 22,5%
  • Pedrosa

    Stemmen: 16 20,0%
  • Rossi

    Stemmen: 27 33,8%
  • Spies

    Stemmen: 0 0,0%
  • Simoncelli

    Stemmen: 9 11,3%

  • Totaal aantal stemmers
    80
Een Texaan die niet graag over wapens praat zou ook wel heel onwaarschijnlijk zijn :+
 
Zo, heb de race eindelijk eens in alle rust kunnen bekijken. Gaaf om Rossi op het podium te zien, ook al zie ik mijzelf meer en meer als fan van de motorsport in plaats van fan van één specifieke rijder, kan ik een grijns toch niet onderdrukken als Rossi het podium bestijgt: het is hem toch maar mooi gelukt! :}

Voor wat betreft de crash van Pedrosa ben ik het eens met de British Eurosport commentatoren. Ik begrijp dat deze discussie hier al onder verhitte omstandigheden is uitgevochten, maar mijn inziens is en blijft dit een puur race incident dat niet had hoeven plaatsvinden.
Ik wijt het grotendeels aan Pedrosa, immers viel hij meer en meer terug (moeite met remmen voor die bocht, afnemen van kracht in de schouder wellicht?) in de klauwen van Simoncelli was de actie van Pedrosa een terugvechtende actie, en dus geen 'normale inhaalactie'. Bij het aanremmen zie je Pedrosa's motor het achterwiel opliften waardoor Pedrosa uit balans raakt.

Of hij de bocht wel of niet meer zou hebben kunnen halen als Simoncelli niet aan de buitenkant zou hebben gezeten zullen we nooit weten, maar mijn inziens is deze inhaalactie van Simoncelli vergelijkbaar met die van Rossi op Dovisiozo twee ronden later; enig verschil is dat Dovisiozo de bocht wél gehaald heeft en Pedrosa daar op wat voor reden dan ook niet in is geslaagd. Een race incident die op een belachelijke wijze bestraft is.

Maar goed, dat is mijn mening. Op naar Catalunya, seizoen 2011 is tot nu toe een zeer vermakelijk seizoen! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan