MotoGP LeMans/Frankrijk

Roept u maar............

  • Lorenzo

    Stemmen: 10 12,5%
  • Stoner

    Stemmen: 18 22,5%
  • Pedrosa

    Stemmen: 16 20,0%
  • Rossi

    Stemmen: 27 33,8%
  • Spies

    Stemmen: 0 0,0%
  • Simoncelli

    Stemmen: 9 11,3%

  • Totaal aantal stemmers
    80
Jij beweerd dat Dani veel te hard de bocht in ging.... Dit is niet zo. Als Marco niet ineens naast hem zat had hij zijn lijn gewoon door kunnen zetten, echter was er nu geen ruimte om te corrigeren dus hij had geen keus. Marco zal zijn fout gewoon moeten erkennen...
als je hem er niet eens meer mag naast zetten.. blijf dan gewoon thuis.
 
eigenlijk lijkt de crash heel erg op de crashes die je vaak ziet in de eerste bocht van een race.... allemaal verschillende lijnen, duwen en trekken, uitremmen etc.... en daar is nog nooit een drive-through voor uitgedeeld.
 
ik denk dat iedereen zijn mening wel vertelt heeft nu... de een vond zus ander zo...

maar op het eind is het gewoon jammer/onverdiend dat pedrosa wat gebroken heeft.. (daar is iedereen het mee eens lijkt mij)
en jammer voor het kampioenschap.
toch iemand dat het snapt. Moest pedrosa niets gebroken hebben, zou er ook niet zo een circus rond gemaakt zijn denk ik. spijtig, en toch zal het nog eens gebeuren.
 
Dat zei ik dus ook al wat posts geleden, maar sloeg niemand op aan dus kennelijk zijn wij de enigen ;) Is Sport 1 een beetje relaxed? Ik heb het motogp-abo genomen, is ook wel erg relaxed, maar beeld is wel een beeeetje mpg-erig ;(


Sport 1 is wel relaxed.

Het is alleen jammer dat ik vaak op mijn werk zit, dus ik zit nog te denken over een motogp abbo voor als ik op mijn werk ben :+ :+ :+

Maar het beeld is echt super, en ik kan bij UPC het commentaar op engels zetten, wat wil je nog meer !!!\
 
Reactie van De race directie WSBK :

I kindly ask you to devote a couple of minutes of your time to this letter of mine, in which I would like to explain the facts that occurred at Monza during the weekend of May 8th.

First of all Monza is not like any other track, and Superbike has to share it with an extremely important event like Formula 1. It is simply not possible therefore to have gravel run-off areas at the chicanes because this solution does not go down particularly well in Formula 1.


The only exception to this is the Variante Ascari.


As can easily be imagined, if a rider makes a mistake on the entry to the Ascari and ends up in the gravel, either he crashes or he loses a lot of time in returning to the track, so in this particular case it is not necessary to adopt any special measure for the chicane.


The question of the first chicane (the Prima Variante) and the Roggia chicane is different, as they have tarmac run-off areas. For the last three years at Monza white lines have been painted in these areas. The lines take the form of a ‘funnel' that ends with a ‘pathway' about one metre wide that, if followed by the rider, forces him to slow down and return to the track outside the natural line of all those riders who have gone through the chicane in a normal way.


FIM homologation of the track specifically rules out the presence of barriers/straw bale chicane in the run-off areas.


The Race Direction, of which I form part together with Igor Eškinja and Giulio Bardi, for this reason decided to convene all riders on Thursday afternoon for an extraordinary briefing to explain to everyone (those who had already raced at Monza and those who were encountering the circuit for the first time) the correct way to return to the track in case of a mistake in these two chicanes.


The briefing lasted almost one hour. It was explained to riders, with the help of two giant blow-up images of the chicanes hung on the walls of the briefing room, that if they made an error, the only way, with absolutely no exception whatsoever, to return to the track was to use this ‘funnel' path, otherwise they would be penalized with a ride-through. We also explained that they must gain no advantage from cutting through the chicane, either in their lap time or in their race position, and that in this latter case by raising their arm they would have surrendered that position to riders whom they had unintentionally overtaken.


Many riders posed specific questions and we repeated over and over again that any rider who returned to the track without respecting the pathway painted on the tarmac would be punished with a ride-through penalty, the only sanction foreseen by the FIM for these infringements of the rulebook.


Biaggi was not present at the briefing, due to his private commitments, but he was represented by Francesco Guidotti, the Aprilia Team Manager.


Throughout the entire weekend we always used the same criteria with respect to every rider who cut through the chicanes, in every category.


These are the facts.


Probably I will not have been able to convince many of you, but at least I have clearly and honestly explained the way things went.


I would like to conclude on a personal note. In life sometimes coherence and correctness force one to take difficult and painful decisions. For me Max is not only a great champion, as well as an intelligent and sensitive person. He is above all a friend, one with whom I have shared many moments, pleasant but also difficult, both on and off the track. I will leave it to you to imagine how difficult it must have been for me, together with the other members of the Race Direction, to take this decision.


Thank you for your kind attention.
Paolo Ciabatti


Is offtopic,maar het zou de dorna sieren als ze ook met een onder bouwing omtrent simoncelli naar buiten zouden komen :Y ,al is het maar als gebaar dat men hun fan's serieus neemt ;)
 
Laatst bewerkt:
Schikane in Monza FALSCH von Biaggi durchfahren = Strafe!

Biaggi die niet 'door het paadje' rijdt.... prutser die het is :X

Rossi haalde in onder geel:

MotoGP het laatste nieuws en uitslagen - Racesport.nl

Wat een prutsers bij die racedirectie, als er nou 40 motoren meededen als in de Moto2, maar het waren er toen nog maar 14...
_O- _O- _O-

Nou heeft Rossi wel is vaker gele vlaggen gemist, maar dit bericht is in mijn ogen echt klinkklare onzin. |(
Rossi komt voor Dovi op die sectie aanrijden en in de remzone komt Dovi aan de buiten ernaast/voorbij, maar laat zich weer terug zakken vanwege de gele vlaggen.
Vreemde actie van Racesport, want op Crash.net staat er niks over.... :?
 
Laatst bewerkt:
Schikane in Monza FALSCH von Biaggi durchfahren = Strafe!

Biaggi die niet 'door het paadje' rijdt.... prutser die het is :XNou heeft Rossi wel is vaker gele vlaggen gemist, maar dit bericht is in mijn ogen echt klinkklare onzin. |(
Rossi komt voor Dovi op die sectie aanrijden en in de remzone komt Dovi aan de buiten ernaast/voorbij, maar laat zich weer terug zakken vanwege de gele vlaggen.
Vreemde actie van Racesport, want op Crash.net staat er niks over.... :?


Op het crash.net dat ik op het scherm krijg wordt het wel aangehaald. Volgens mij is het laatste bericht van de zondag.
 
Gister de race gezien op BBC, en er zal hier al veel over geluld zijn...maar de sanctie tegen Simoncelli vond ik niet terecht. Waarom niet gewoon de beelden analyseren en daaruit eventueel een tijdstraf geven? Zo helpen ze het racen om zeep!
Zal ook niet helpen dat Lorenzo en Stoner een klacht hebben ingediend tegen Simoncelli voorafgaand aan de race. Inderdaad heeft Rossi gelijk gehad toen hij zei dat het pussy's waren die niets meer gewend zijn en eens een paar 500cc races hadden moeten rijden!
Zo zonde dit voor het racen. Als ze dezelfde straffen zouden geven in het WSBK of WK SS600 kan het hele veld om de drie rondjes naar binnen voor een drive through.
 
hij snee pedrosa gewoon af. :W

hij snee em alleen af als pedrosa rechtdoor wou.
ik zie daar gewoon een bocht naar links.
als pedrosa die nou gewoon neemt net als sic, als is t kuip aan kuip dan had ie niets gebroken.
maar hij verremde zich in een poging om sic zn rem actie bij te houden.
toen merkte ie dat ie alleen nog maar rechtdoor kon.....dan word je vanzelf afgesneden in een bocht.
als te hele veld er direkt achter had gezeten hadden ze alleemaal een drive trough gekregen.
 
Pedro zet zijn motor rechtop uit schrik reactie omdat de billen van Marco de kuipt al raakt en daarna pas voorwiel aan achterwiel die de val veroorzaakt. Pedro had moeten blijven insturen en Marco had in mijn ogen iets meer ruimte moeten geven net als bij Lorenzo en Dovi. Maarja in het heetst van de strijd maakt iedereen fouten en ik vind het daarom een klassiek race incident. Belachelijk van de straf, dat zal ongetwijfeld een opsomming zijn van eerdere incidenten met the Sic maar straf hem daar NA de race voor..
 
Op het crash.net dat ik op het scherm krijg wordt het wel aangehaald. Volgens mij is het laatste bericht van de zondag.

Klopt jah, las er overheen....

Alleen op Crash.net staat het suggestief... Racesport brengt het alsof Rossi een straf heeft ontlopen :X
 
wordt gewoon eens tijd dat iemand simoncelli een flinke beuk verkoopt, liefst buiten de baan.
behalve dat alle rijders daar wel interesse in hebben acht ik Barbera en de Puniet daar wel geschikt voor :P

maar idd, ik geloof het nu allemaal wel, zonde helaas maar we moeten verder naar Barcelona!
 
Laatst bewerkt:
Pedro zet zijn motor rechtop uit schrik reactie omdat de billen van Marco de kuipt al raakt en daarna pas voorwiel aan achterwiel die de val veroorzaakt. Pedro had moeten blijven insturen en Marco had in mijn ogen iets meer ruimte moeten geven net als bij Lorenzo en Dovi. Maarja in het heetst van de strijd maakt iedereen fouten en ik vind het daarom een klassiek race incident. Belachelijk van de straf, dat zal ongetwijfeld een opsomming zijn van eerdere incidenten met the Sic maar straf hem daar NA de race voor..

Precies mijn gedachte!

een race incident
 
@ dennisdani : wat voor een hooligan ben jij dat je zou willen dat Simoncelli een oplawaai moet krijgen, 't is weer lekker heldhaftig om zulke wartaal uit te slaan vanachter je klaviertje. Waarom roepen we niet de 2 supportergroepen op om op één of ander parkeerterrein lekker op mekaar in te hakken en het op die manier uit te vechten wie nu fout zat, clown die je d'r bent :+ (en dan is deze smiley-clown wel komischer dan jij)
 
Terug
Bovenaan Onderaan