MotoGP LeMans/Frankrijk

Roept u maar............

  • Lorenzo

    Stemmen: 10 12,5%
  • Stoner

    Stemmen: 18 22,5%
  • Pedrosa

    Stemmen: 16 20,0%
  • Rossi

    Stemmen: 27 33,8%
  • Spies

    Stemmen: 0 0,0%
  • Simoncelli

    Stemmen: 9 11,3%

  • Totaal aantal stemmers
    80
Voor de mensen die mij niet helemaal snappen wat ik bedoel....
Rode lijn is Dani, blauwe lijn is Marco. Dani reed duidelijk een verdedigende lijn omdat hij voor Simoncelli de bocht arriveerde.

full
 
Laatst bewerkt:
dus omdat dani een lijn kiest die niet helemaal deugd moet marco oplossen !?!?!?!?!?
ik dacht dat alleen stoner fans zo dachten *D

dani kon zijn/de lijn niet houden en marco gaf te weinig ruimte. jammer dan. uithuilen en verder gaan.

Dani had gewoon de binnekant.. hij kon marco nooit zien aankomen ... toen simon hem als het ware afsneed kon hij geen kant op.. simon was gewoon veelste gretig.. hij had gewoon een snellere pace dan pedrosa... geduld is niet zijn sterkste kant. '(

Valentino Rossi, Ducati Team

”For me, I think this time, Simoncelli was too hard, maybe it was a bit too aggressive, as Dani had no room to make anything. I think it’s also a mistake because at that part of the race Simoncelli arrive strong so maybe instead of overtaking Dani under braking, he could overtake him on the next lap.”
 
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


zoals ik de coureurs hun bochten zie nemen is dat zij met hun band op de witte streep rijden en hun lijf over de curbs gaan. hier zie ik wel ruimte voor 2 lorenzo akties naast elkaar.

woorden zijn 1 ding maar de plaatjes spreken andere taal.
Ruimte zát.
Hellingshoek is nog vrij klein, dus geen enkele reden om de motor rechtop te zetten volgens mij.
 
ik denk dat je het zo goed tekent, dani ligt op kop 250m voor de bocht maar slechter gepositioneert en er niet helemaal voor, 50 m voor de bocht liggen ze gelijk met een hogere snelheid van simo.

zoals ze de bocht ingaan, gaat niet lukken zonder dat iemand bijtijds zijn verlies neemt.

ik kan me voorstellen dat pedro op scherp stond omdat hij stoner niet kon bijhouden en vervolgens nog eens wordt ingehaald.
verder kan ik me voorstellen dat simo weet dat hij op de betere lijn zit en denkt bekijk jij het maar pedro.
maar met amateur psychologie schiet je niet veel mee op.

op naar de volgende race.
 
Voor de mensen die mij niet helemaal snappen wat ik bedoel....
Rode lijn is Dani, blauwe lijn is Marco. Dani reed duidelijk een verdedigende lijn omdat hij voor Simoncelli de bocht arriveerde.

[afbeelding]

ik begrijp prima wat je bedoelt, ik ben het alleen niet met je eens ;) .

ik ben absoluut geen sic fan, integendeel. maar om alle schuld bij sic in de schoenen te schuiven gaat me hier iets te ver.

misschien een idee om hier een apart topic over te openen? ik zit nu steeds 3 verschillende topics door te lezen om een beetje bij te blijven :)
 
ik begrijp prima wat je bedoelt, ik ben het alleen niet met je eens ;) .

ik ben absoluut geen sic fan, integendeel. maar om alle schuld bij sic in de schoenen te schuiven gaat me hier iets te ver.

misschien een idee om hier een apart topic over te openen? ik zit nu steeds 3 verschillende topics door te lezen om een beetje bij te blijven :)

Ik schuif ook niet alle schuld in Marco's schoenen alleen vertel wel mijn interpretatie over hoe het is gebeurd. Het feit is gewoon dat Dani nu op de blaren zit door een over een
over enthousiaste Simoncelli. Ik vind het gewoon zonde want dit had Dani's jaar kunnen zijn -O-
 
die lijn had pedro niet eens gehaald, halverwegen de bocht had ie er achter gekomen dat ie de baan af gegaan was.
 
Ik schuif ook niet alle schuld in Marco's schoenen alleen vertel wel mijn interpretatie over hoe het is gebeurd. Het feit is gewoon dat Dani nu op de blaren zit door een over een
over enthousiaste Simoncelli. Ik vind het gewoon zonde want dit had Dani's jaar kunnen zijn -O-

Ja en vorig jaar en het jaar er voor en het jaar daar weer voor.
Kom op man dit is racen "Mr. Glass" kan gewoon weinig hebben, een keer vallen en hij breekt wat.
Dat hebben we vorig jaar gezien toen hij nog kans maakte op de titel.
Alle jaren er voor gebeurde er ook wel wat of kegelde hij zijn eigen teammaat van de motor ( Estoril )
Laten we gewoon eerlijk wezen Dani is snel, maar constant is hij niet ieder jaar is er wel wat blessure, slechte motor. Aan het einde van het jaar lijkt het mij logisch dat Dani een ander team mag opzoeken ( genoeg kansen gehad enkel door Puïg zit hij nog in het Repsol team )
Het is dat de regels het niet toelaten maar Marquez mag wat mij betreft gelijk de plek innemen van Pedrosa.
 
dit was meer pedro zn lijn geworden als je zo een bocht met die snelheid zo scherp aan de binnenkant en zo vroeg neemt.

lijn2d.png
 
Ik schuif ook niet alle schuld in Marco's schoenen alleen vertel wel mijn interpretatie over hoe het is gebeurd. Het feit is gewoon dat Dani nu op de blaren zit door een over een
over enthousiaste Simoncelli. Ik vind het gewoon zonde want dit had Dani's jaar kunnen zijn -O-

Je zit aardig je mening in iedereen ,die het anders ziet, in onze strot te duwen :P

De verhouding die je op je tekening zet klopt ook niet dani zat verder naar binnen toe ;)

die van TZ250 klopt een eind beter :Y
 
Laatst bewerkt:
ik overdrijf mn tekeningetje wel een beetje, maar je weet dat als je samen een bocht induikt.
en sic had een wiellengte voorsprong in de bocht, dat als je de bocht niet gaat halen dat je de man naast je aan de buitenkant mee de baan af neemt.
hij hoopte nog achterlangs sic te komen om de boel te redden.
hij wist dat sic erbij zat, hij kwam langs zij vlak voor de bocht, dus echt verrast kan je niet zijn.
begrijp me niet verkeerd, na rossi mag pedro voor mij kampioen worden maar hij maakte hier zelf de fout.
ik rij zelf ook wel ens een paar rondjes op een circuit en als pedro een snelheid had waarmee ie de bocht kon halen zonder van de baan te gaan dan had ie met sic mee in kunnen sturen, de ruimete lag er als je naar de foto kijkt.
 
waarom zet pedrosa zijn fiets ook rechtop?

kon beter doorzetten was er misschien niks gebeurd of de crash was minder erg :?

Zal wel schrikreactie zijn geweest B|
 
waarom zet pedrosa zijn fiets ook rechtop?

kon beter doorzetten was er misschien niks gebeurd of de crash was minder erg :?

Zal wel schrikreactie zijn geweest B|

als je te hard een bocht neemt met een hellingshoek dan weet je op een gegeven moment dat je gaat glijden als je doorzet.
een natuurlijke reactie is dan om de fiets recht op te zetten om niet te vallen.
daarom zette pedro zn motor recht op.
 
en die is eindelijk ontploft in motogp land.
want de vorige race viel ik gewoon in slaap.
 
Voor de mensen die mij niet helemaal snappen wat ik bedoel....
Rode lijn is Dani, blauwe lijn is Marco. Dani reed duidelijk een verdedigende lijn omdat hij voor Simoncelli de bocht arriveerde.

[afbeelding]

dus omdat niet iedereen het met je eens is, snapt niemand et? _O- _O-

is gewoon onzin wat je zegt, zou lekker worden 't is racen hoor geen toertocht.... wat moest sic doen dan? lekker rechtdoor de grindbak in omdat meneer Pedrosa zo nodig overmoedig een bocht in moet duiken?

de schuld ligt bij beide coureurs klaar, dat Dani dan wat breekt is klote maar vind 't onredelijk dat de racedirectie gelijk Sic zn race verziekt..
 
en die is eindelijk ontploft in motogp land.
want de vorige race viel ik gewoon in slaap.

mooi toch eindelijk wat echt racen, de tijd van ellebogen en knietjes uitdelen moet weer komen :P

"hoezo dat past niet, gewoon de bocht in rammen" :} :+
 
ik denk dat ie SBK mannen zich rot lachen om die pussies uit de motoGP ;)
 
Ik vind het allemaal wel prima. Jammer dat het zo moest aflopen.

Wat mij betreft zijn alle Gp coureurs helden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan