Motogp mugello/sbk Misano, toegankelijkheid wegen

t.i.m.o.n

MF veteraan
13 mrt 2005
2.984
259
Rhenen
hallo beste reizigers.

Ik heb de mogelijkheid om in mei/juni vakantie te nemen. Nu wil ik met de motor naar italie, dan wel vanaf munchen binnendoor.

Ik zit nog te twijfelen of eind mei/begin juni de gp in mugello te pakken of rond 22 juni sbk in misano te pakken. Waarom ik nog zit te twijfelen tussen deze twee is of in mei alle wegen wel toegankelijk zijn en of het weer dan wel super is. SBK of motogp vind ik allebei supermooi maar daar ligt het niet aan, mugello is iets heftiger qua sfeer denk ik.

Nu is mijn vraag wat nu de beste tijd is om met de motor binnendoor (en dan vooral de bergpassen) te kunnen gaan.
 
Eind mei heb je grote kans dat je overgangen over de Jaufenpass, Timmelsjoch en door het Sarntal vergeten kan. Wordt dan waarschijnlijk een ritje over Garmisch, Inssbruck, Brennerpass naar het zuiden afzakken. Eind juni zijn de mogelijkheden vele malen groter.
 
Mugello, daar moet je een keer in je leven zijn geweest. Heerlijk duur en geweldig om te kunnen kamperen op het circuit. Bij de ingang worden tassen gecontroleerd op meegebrachte drank. Koffers en dergelijke worden nooit gecontroleerd. Je mag een of twee keer per dag met de motor van het circuit af. Leuk stadje dichtbij.

Als je op zondagochtend uit je tent komt, geloof je je ogen niet en weet je niet wat je ziet. Na middernacht wordt het circuit overstroomd met Italianen; de dagkaart voor de race gaat om 00.00 uur in. Werkelijk overal liggen die gasten, zelfs op het dak van het toiletgebouw.

Na de race gaan de hekken open en kan je lekker over de baan lopen. Dichterbij de winnaars kan je haast nooit meer komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan