MotoGP - Mugello

Met of zonder motorblok?

  • Voor mij de Giro dit weekend!

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    30
  • Opiniepeiling gesloten .
Dat is inderdaad niks nieuws, maar het is wél jammer dat er op eurosport 2 helemaal niks te zien geweest is van de kwalificaties terwijl het wel op de programmering stond. Het lijkt net alsof ze ineens wakker schrokken en erachter kwamen dat er dan ook tennis zou zijn :z

Hou je hart dan voor volgende maand maar alvast vast, dan krijg je Wimbledon én de Tour..
 
Haha ik ga toch maar uit van het goede in de mens en hopelijk worden de races wel uitgezonden
O-)

Het is dat Eurosport 1 bij het zenderpakket van Ziggo inbegrepen zit, want er extra voor betalen heb ik geen zin in. Zeker gezien het feit dat het regelmatig voorkomt dat wat ze uitzenden op willekeur berust. Want regelmatig komt het voor dat de programmering van geen kanten klopt. Dan lees je in dat kader, onderin het scherm, Nascar-race Houston-Texas, en (b)lijkt het snooker in Sjanghai te zijn..
 
Laatst bewerkt:
Het is dat Eurosport bij het zenderpakket van Ziggo inbegrepen zit, want er extra voor betalen heb ik geen zin in. Zeker gezien het feit dat het regelmatig voorkomt dat wat ze uitzenden op willekeur berust. Want regelmatig komt het voor dat de programmering van geen kanten klopt. Dan lees je in dat kader, onderin het scherm, Nascar-race Houston-Texas, en (b)lijkt het snooker in Sjanghai te zijn..

Als ik me niet vergis zit eurosport 2 in een extra zenderpakket en dus betaal je er wel voor. In mijn geval heb ik hiervoor gekozen omdat ik geen zin hem in een los WSBK/BSB/MotoGP/Whatever abonnement/videopass om diverse motorsport races te volgen. Dat het jammer is dat ze bij eurosport af en toe maar wat lijken te doen is een feit.
 
Als ik me niet vergis zit eurosport 2 in een extra zenderpakket en dus betaal je er wel voor. In mijn geval heb ik hiervoor gekozen omdat ik geen zin hem in een los WSBK/BSB/MotoGP/Whatever abonnement/videopass om diverse motorsport races te volgen. Dat het jammer is dat ze bij eurosport af en toe maar wat lijken te doen is een feit.

Je hebt gelijk. Ik heb ook meteen mijn reactie aangepast.. ;)
 
Het is dat Eurosport 1 bij het zenderpakket van Ziggo inbegrepen zit, want er extra voor betalen heb ik geen zin in.

Dat is een besluit dat je zelf hebt genomen en daar is niks mis mee. Mag iedereen zelf weten.

Maar wat mij tegen de borst stuit is dat mensen die dat besluit zelf hebben genomen daarna hier kwaad gaan zitten doen.
 
Dat is een besluit dat je zelf hebt genomen en daar is niks mis mee. Mag iedereen zelf weten.

Maar wat mij tegen de borst stuit is dat mensen die dat besluit zelf hebben genomen daarna hier kwaad gaan zitten doen.

Waar baseer jij het op dat ik kwaad ga zitten doen? Het is toch gewoon zo alsof het lijkt dat er met een dobbelsteen gegooid wordt ivm wat er uitgezonden wordt. Bovendien kijk ik enkel naar Eurosport als er MotoGP uitgezonden wordt.
 
MotoGP wedstrijd zullen ze altijd uitzenden bij Eurosport, en ja bij een "belangrijker" evenement zoals de finale van de Giro zullen ze dit op het 2e net doen.
Moto 2/3 en kwalificaties worden wel geschrapt als er in Schubbekutteveen een klootschietwedstrijd is :+

Oplossing om niets te missen is een abonnement op de Eurosport player, is ook wat Eurosport aan het pushen is.

Kan zelf ook niet wachten tot Liberty (Ziggo) Eurosport eens flink gaat overbieden bij Dorna.
Hebben 5 kanalen en kunnen wel wat meer content gebruiken.

Met F1 hebben ze laten zien dat ze echt wel iets moois kunnen maken rondom een motorsport evenement.
En ja bij gelijktijdig F1 en MotoGP zal de MotoGP ook op een niet open kanaal worden uitgezonden.

Het goede nieuws is dat je alle Ziggo sport kanalen voor nop kan krijgen als je ook een Vodafone mobiel abonnement hebt.

To zover mijn glazen bol en hoopvolle verwachting :+
 
Wat ik vaak niet begrijp is dat mensen een extra zender pakket voor Eurosport 2 nemen ipv Eurosportplayer .
Vaak is een extra zender pakket duurder terwijl je met de Eurosportplayer zowel Eurosport 1 en 2 kan kijken en als je wilt zelfs op je tablet of mobiel alles kan volgen .
 
Kpn met pluspakket is 58 euro pm..
Met wat kleine onderhandelingen krijg j het een half jaar lang voor 35. En dat elk jaar...
Dus 6x 35 en 6 x 58.
Heb je internet wat goed zat is (Niet films downen)..wel games.
En bijna alle zenders die er zijn. Ook op j tablet en mobiel enzo.
Dus stap van Ziggo over..Ziggo is sowieso duurder. En onderhandelen kan daar ook btw..
Alleen mis je f1..naja..als dat alles is....
 
Het is ook wel leuk om die nieuwe pitreporter van Eurosport te volgen op Instagram: Herbert Cool, hij post daar leuke filmpjes en foto's, gisteren o.a. van de start.

Gisteren voor 3 euro per maand een abo afgesloten op de Eurosport Player, wel jammer dat het niet op kanaal 1 was van ze, volgens mij is Eurosport 2 sowieso al verwijderd door KPN maar dat weet ik niet zeker. Maar ik snap de overweging wel om de Giro uit te zenden op kanaal 1, als enige zender met de rechten in België en Nederland.

De race gisteren was die 3 euro al meer dan waard :}
 
Ik begrijp je frustratie, maar het werkt trouwens ook de andere kant op:

Ik heb eurosport 2 in mijn zenderpakket zitten juist zodat ik de motorsport kan volgen en ondanks dat er gisteren aangegeven stond dat de kwalificaties er zouden zijn, zag ik daar niets anders dan tennis. Het tot de beschikking hebben van eurosport 2 zegt dus ook niet zoveel en dat is af en toe wel jammer.

Ik begrijp Ocampa's reactie ook. Het is een keuze om te betalen en iets te kunnen zien. Als je niet extra betaald, dan weet je gewoon dat je zaken niet kunt zien. Maar precies wat jij zegt, als je dan al extra betaald voor meer kanalen, dan mag je ook verwachten dat je favoriete sport uitgezonden wordt. Doet men dat niet, dan druipt de commercie er dusdanig vanaf dat dat voor mij telkens een bevestiging is om niet nog meer te betalen. Ik bedoel, straks neemt iedereen wel die Eurosport player en dan? Dan komt het volgende excuus om daar weer zaken niet op uit te zenden en komt men met de Eurosport Player Plus.
 
KPN/Telfort heb ik gewoon ES1 en ES2 en de F1 kijk ik op RTL+, daarnaast is tegenwoordig alles te streamen
 
Even over de race:

Natuurlijk prachtig dat Petrucci heeft gewonnen! Mooie wedstrijd, veel inhaalacties. Maar ik heb toch een vreemde bijsmaak bij dit soort races dit seizoen.
Het lijken strategische spelletjes te worden. De top 4-5 weet dat ze schijnbaar op 95% van hun kunnen de rest zoek rijden. Een wedstrijd van 20 ronden is 16 rondjes lang sparen, prikken, inhalen zonder 'consequenties'. En pas in de laatste rondjes gaat het tand om tand.

Ja we zien enorm veel inhaalacties. Maar dat komt omdat het tempo gedrukt wordt en ingehaald worden geen ramp is omdat je weet dat je nog wat over hebt. Daardoor blijft de deur open staan en wordt er niet hard verdedigd. Het lijkt wel een beetje wielrennen waar ze af en toe een ander de trein laten trekken om vervolgens een sprint naar de finish te trekken.

Inhaalacties zijn mooi, maar als het zo ingecalculeerd is dan verliest het toch wel een beetje z'n kracht. Het mooie van MotoGP/motorsport algemeen vond ik altijd dat het 20 ronden voluit knallen was zonder rekening te moeten houden met brandstof of banden. Pakte je een soft band, dan knalde je zo snel mogelijk weg van het veld om hopelijk tegen het einde van de race niet binnen gehengeld te worden. Nu drukken ze bewust het tempo om de banden te laten leven en schijnbaar doet 'iedereen' daar graag aan mee (behalve een Miller, die op/over het randje reed om ze bij te kunnen houden).

Ik heb krijg soms het gevoel alsof ik 16 ronden naar een (heel mooi) toneelstuk kijk en dat de echte veldslag pas aan het einde komt.
 
Wat ik vaak niet begrijp is dat mensen een extra zender pakket voor Eurosport 2 nemen ipv Eurosportplayer .
Vaak is een extra zender pakket duurder terwijl je met de Eurosportplayer zowel Eurosport 1 en 2 kan kijken en als je wilt zelfs op je tablet of mobiel alles kan volgen .

Heb ik ook gedaan. Maar er wordt dermate weinig op EU2 uitgezonden dat het eigenlijk nutteloos is.
Eurosport player vind ik persoonlijk niet geweldig, maar qua kosten is het wel een betere deal.
 
Even over de race:
Ik heb krijg soms het gevoel alsof ik 16 ronden naar een (heel mooi) toneelstuk kijk en dat de echte veldslag pas aan het einde komt.

Eens - maar wel met de kanttekening dat dit vooral Dovi z'n tactiek is. Marquez en Petrucci hadden er gisteren en in eerdere races geen moeite mee om wel het tempo hoog te houden. Het is dus (gelukkig) niet iets wat ze allemaal met elkaar eens zijn, het is gewoon de tactiek van één van die rijders, en hem breken is net zo moeilijk als een up-tempo Marquez of Petrucci bijhouden. Dat maakt het wel weer mooi: het gebeurt niet ieder weekend, het is slechts één van de opties.

Als Dovi het voor elkaar krijgt om "zijn" race te rijden, dan draait de eerste helft van de wedstrijd vooral om de vraag wie dat allemaal bij kan benen, en wie er durft te reageren. Gisteren durfde Petrux, en vanaf dan was het vuurwerk!
 
Nu je het zegt... het is inderdaad de strategie van Dovi.. Maar de anderen lijken daar prima in mee te gaan.
Soms kwam Dovi niet eens uit de slipstream van MM terwijl dat makkelijk kon. Dan ben je gewoon aan het inhouden en ik heb het gevoel dat we 'vroegah' niet van dit soort spelletjes hadden. Als je er voorbij kan en je doet het niet, is het dan nog racen?
 
Nu je het zegt... het is inderdaad de strategie van Dovi.. Maar de anderen lijken daar prima in mee te gaan.
Soms kwam Dovi niet eens uit de slipstream van MM terwijl dat makkelijk kon. Dan ben je gewoon aan het inhouden en ik heb het gevoel dat we 'vroegah' niet van dit soort spelletjes hadden. Als je er voorbij kan en je doet het niet, is het dan nog racen?
Toch ligt er ook een gevaar in dat ophouden van het veld, want als een Miller bijv. voor dagsucces denkt te kunnen gaan en overijverig de bocht in duikt, neem wel de kans toe dat hij iemand meeneemt in zijn val.

Misschien rijden ze wat meer op reserve om in de laatste ronden alles te geven, maar ik ervaar de GP's wel spannender als een jaar of tien geleden en de verschillen groter waren en het veld kleiner leek.

En reed Rossi ook niet eens meer dan tien seconden bij de concurrentie weg omdat hij inhaalde onder geel? Die had toen ook zeker nog wat over. Dat was 2003 als ik het mij niet vergis. :)
 
Nu je het zegt... het is inderdaad de strategie van Dovi.. Maar de anderen lijken daar prima in mee te gaan.
Dat lijkt maar, inderdaad. Rins kon gewoon niet wegrijden in Qatar bijvoorbeeld, omdat Dovi op het rechte stuk steeds weer als betonblok vóór Rins kwam rijden. Da's het mooie eraan wat mij betreft: het is een strategie die je moet verslaan, like any other. Miller en Petrucci zijn de mannen bij uitstek om dat te proberen. Marquez ook - hoewel die liever meteen al wegrijdt, als-ie kan. Ook dat is zo mooi aan de kampioen: hij kan momenteel met meerdere strategieën uit de voeten en zichzelf naar het podium rijden. Geen wonder dat-ie op Mugello toch weer zijn voorsprong wist uit te bouwen!
 
Toch ligt er ook een gevaar in dat ophouden van het veld, want als een Miller bijv. voor dagsucces denkt te kunnen gaan en overijverig de bocht in duikt, neem wel de kans toe dat hij iemand meeneemt in zijn val.

Misschien rijden ze wat meer op reserve om in de laatste ronden alles te geven, maar ik ervaar de GP's wel spannender als een jaar of tien geleden en de verschillen groter waren en het veld kleiner leek.

En reed Rossi ook niet eens meer dan tien seconden bij de concurrentie weg omdat hij inhaalde onder geel? Die had toen ook zeker nog wat over. Dat was 2003 als ik het mij niet vergis. :)

10j geleden betrad ik net de wereld van de motor(en)(sport), dus ik heb de hoogtijdagen van Rossi niet meegemaakt. Als Lorenzo weer eens weg was vanaf pole en niemand kon hem pakken; vreselijk saai. Aan de andere kant vond ik de gevechten die wel plaatsvonden (zoals diverse Rossi vs Lorenzo confrontaties) echt geweldig en op het randje.

Maar goed, het is zeker vermakelijk alleen hoop ik niet dat ze het strategische spelletje te veel doortrekken. Ik wil gewoon rauwe actie met een respectvolle beuk hier en daar.
 
Toch ligt er ook een gevaar in dat ophouden van het veld, want als een Miller bijv. voor dagsucces denkt te kunnen gaan en overijverig de bocht in duikt, neem wel de kans toe dat hij iemand meeneemt in zijn val.

Misschien rijden ze wat meer op reserve om in de laatste ronden alles te geven, maar ik ervaar de GP's wel spannender als een jaar of tien geleden en de verschillen groter waren en het veld kleiner leek.

En reed Rossi ook niet eens meer dan tien seconden bij de concurrentie weg omdat hij inhaalde onder geel? Die had toen ook zeker nog wat over. Dat was 2003 als ik het mij niet vergis. :)

Yep. Op philip island. Was ook een mooie race
 
Even over de race:

Natuurlijk prachtig dat Petrucci heeft gewonnen! Mooie wedstrijd, veel inhaalacties. Maar ik heb toch een vreemde bijsmaak bij dit soort races dit seizoen.
Het lijken strategische spelletjes te worden. De top 4-5 weet dat ze schijnbaar op 95% van hun kunnen de rest zoek rijden. Een wedstrijd van 20 ronden is 16 rondjes lang sparen, prikken, inhalen zonder 'consequenties'. En pas in de laatste rondjes gaat het tand om tand.

Ja we zien enorm veel inhaalacties. Maar dat komt omdat het tempo gedrukt wordt en ingehaald worden geen ramp is omdat je weet dat je nog wat over hebt. Daardoor blijft de deur open staan en wordt er niet hard verdedigd. Het lijkt wel een beetje wielrennen waar ze af en toe een ander de trein laten trekken om vervolgens een sprint naar de finish te trekken.

Ik heb krijg soms het gevoel alsof ik 16 ronden naar een (heel mooi) toneelstuk kijk en dat de echte veldslag pas aan het einde komt.

Ik denk dat het “ strategisch spelletje “ meer komt door het type band wat door Michelin geleverd wordt in samenwerking met Dorna.

Met de huidige Michelins moeten de coureurs de banden gaan “ managen “, als ze dat niet doen dan kunnen ze een top 3 wel vergeten, vroeger met de “ bakstenen ” was het managen van de banden veel minder van belang en kon de coureur meer risico nemen.

Met de Michelins is het voor Honda moeilijk om de voorband heel te houden daarom rijden ze vaak met de harde voorband bij Yamaha is het weer andersom daar is de slijtage van achterband weer groot.
 
Dat lijkt maar, inderdaad. Rins kon gewoon niet wegrijden in Qatar bijvoorbeeld, omdat Dovi op het rechte stuk steeds weer als betonblok vóór Rins kwam rijden. Da's het mooie eraan wat mij betreft: het is een strategie die je moet verslaan, like any other. Miller en Petrucci zijn de mannen bij uitstek om dat te proberen. Marquez ook - hoewel die liever meteen al wegrijdt, als-ie kan. Ook dat is zo mooi aan de kampioen: hij kan momenteel met meerdere strategieën uit de voeten en zichzelf naar het podium rijden. Geen wonder dat-ie op Mugello toch weer zijn voorsprong wist uit te bouwen!
Eens. Dovi probeert de wedstrijd te controleren, MM probeert weg te komen. De rest reageert hierop. Ik vind dat juist mooi zon tactisch spelletje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan