MotoGP - Mugello

Met of zonder motorblok?

  • Voor mij de Giro dit weekend!

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    30
  • Opiniepeiling gesloten .
Kijkend naar de statistieken dan is er ook niet echt iets vreemds te zien.
Racetijd:
2019 - 41.33
2018 - 41.43
2017 - 41.32
2016 - 41.36

Kijkend naar de rondetijden van de kopgroep: gemiddeld zo 1.48 in de meeste jaren, met een enkel jaar waarin regelmatig een 1.49 werd gereden.
Dan lijkt daar dus ook niet echt iets te zien.
 
Kijkend naar de statistieken dan is er ook niet echt iets vreemds te zien.
Racetijd:
2019 - 41.33
2018 - 41.43
2017 - 41.32
2016 - 41.36

Kijkend naar de rondetijden van de kopgroep: gemiddeld zo 1.48 in de meeste jaren, met een enkel jaar waarin regelmatig een 1.49 werd gereden.
Dan lijkt daar dus ook niet echt iets te zien.
Bridgestone banden tijden vergeleken
 
Is het niet gewoon het "nieuwe" racen? In plaats van blind hard gaan, verdedigend rijden voor sommige. Ik vergelijk het maar even met voetballen. Als je alleen maar aanvalt en niet verdedigd zal je waarschijnlijk meer wedstrijden verliezen dan winnen. Of je moet Ronaldo, Messi en Zlatan voorin hebben staanO-)
 
Is het niet gewoon het "nieuwe" racen? In plaats van blind hard gaan, verdedigend rijden voor sommige. Ik vergelijk het maar even met voetballen. Als je alleen maar aanvalt en niet verdedigd zal je waarschijnlijk meer wedstrijden verliezen dan winnen. Of je moet Ronaldo, Messi en Zlatan voorin hebben staanO-)

Jawel.. Maar je komt in zo'n gebied waarbij strategie meer waard is dan pedal to the metal.

F1 is natuurlijk de overtreffende trap, waar bij de racepace gewoon enkele seconden langzamer is dan de kwalificatietijd.
Omdat iemand weet te berekenen dat als je 30 rondjes 'langzaam' rijdt je een pitstop minder nodig hebt. Die pitstops hebben we gelukkig nog niet, maar uiteindelijk rijden ze straks 15 ronden halfgas zodat ze genoeg band over hebben voor een sprintrace van 5 rondjes.....

Ik zie gewoon graag coureurs die er ronde na ronde het maximale uitpersen......... 8)7:9
 
Ik vind het wel grappig dat daar zo op ingezet word.. omdat Dovi wel eens aangeeft het tempo te willen drukken ?
9/10 gaat er vandoor als ze de kans krijgen, alleen worden die kansen niet zo makkelijk gegeven en liggen de race ronde tijden vaak heel dicht bij elkaar.

Als iemand als Rins bijv. op de eerste rij kan starten zie ik hem in de eerste ronde gerust een eindje uitlopen.

Trouwens , het managen van de banden is echt wel nodig.. kijk maar eens hoe een morbidelli nog steeds terug valt in het laatste deel van een race. of hoe Vinales wel eens in de laatste ronden zn pace kan verbeteren.
 
1400836
 
  • Haha
Waarderingen: Qken
Terug
Bovenaan Onderaan