MotoGP naar 800cc

MotoGP naar 800 cc

  • Tof

    Stemmen: 0 0,0%
  • Jammer

    Stemmen: 7 21,2%
  • Maakt niet uit

    Stemmen: 17 51,5%
  • Veel spannender

    Stemmen: 4 12,1%
  • Veel saaier

    Stemmen: 0 0,0%
  • Laten zoals het is

    Stemmen: 5 15,2%

  • Totaal aantal stemmers
    33
volgens mij gaan die fabrieken helemaal niet moeilijk doen,bij honda gaat er gewoon 1 cilinder af en bij yamaha en ducati gaat de boring/slag veranderen,waarom zou je een geheel nieuw blok ontwerpen :? ze moeten het allemaal met 20% minder doen...of klinkt dit erg simpel??
 
ik denk dat het wel leuk word die 800cc, minder cilinder inhoud dus als ze harder willen gaan word dat dus menus veel toeren maken :} :} dus ik denk dat de motogp meer dan 20000 rp/m's daan maken en moet je jezelf dat geluid eens voor gaan stellen!!! :Y :}
 
volgens mij gaan die fabrieken helemaal niet moeilijk doen,bij honda gaat er gewoon 1 cilinder af en bij yamaha en ducati gaat de boring/slag veranderen,waarom zou je een geheel nieuw blok ontwerpen :? ze moeten het allemaal met 20% minder doen...of klinkt dit erg simpel??

Nou, een 800cc motor kan (en moet) meer toeren draaien als een 990cc, en dus zal je in problemen komen met zwevende kleppen (op Ducati na dan). Daarom zullen er wel pneumatische kleppen komen (zoals de Aprilia Cube al had) en daarbij is een V5 niet echt heel rendabel volgens mij, dus Honda zal misschien met minder cilinders op de proppen komen.

De blokken kunnen dus ook kleiner worden, en ze zullen echt geen grammetje op het motorblok tevel laten zitten. Al met al toch aardig wat redenen om een nieuw motorblok te ontwerpen ;)
 
Nou, een 800cc motor kan (en moet) meer toeren draaien als een 990cc, en dus zal je in problemen komen met zwevende kleppen (op Ducati na dan). Daarom zullen er wel pneumatische kleppen komen (zoals de Aprilia Cube al had) en daarbij is een V5 niet echt heel rendabel volgens mij, dus Honda zal misschien met minder cilinders op de proppen komen.

De blokken kunnen dus ook kleiner worden, en ze zullen echt geen grammetje op het motorblok tevel laten zitten. Al met al toch aardig wat redenen om een nieuw motorblok te ontwerpen ;)

Honda komt hoogst waarschijnlijk met een driecilinder. Dit omdat het qua gewicht voordelen oplevert. En Pedrosa past daar waarschijnlijk wel op :+
 
Nou, een 800cc motor kan (en moet) meer toeren draaien als een 990cc, en dus zal je in problemen komen met zwevende kleppen (op Ducati na dan). Daarom zullen er wel pneumatische kleppen komen (zoals de Aprilia Cube al had) en daarbij is een V5 niet echt heel rendabel volgens mij, dus Honda zal misschien met minder cilinders op de proppen komen.

De blokken kunnen dus ook kleiner worden, en ze zullen echt geen grammetje op het motorblok tevel laten zitten. Al met al toch aardig wat redenen om een nieuw motorblok te ontwerpen ;)
wel jammer voor de wat kleinere teams...al die koste... :X
 
:} ode aan vale. By the way, 800 cc gaat nog erg hard strakjes ipv nu 1000cc.
Ben erg benieuw naar het geluid wat ze straks gaan maken. De gp's blijven toch wel mooi om naar te kijken. De 125cc races zijn ook altijd spannend!
Iemand naar motorbeurs jaarbeurs utrecht in februari??? Ikke wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan