MotoGP: Qatar 2019

Bo eindigt in Qatar...


  • Totaal aantal stemmers
    52
  • Opiniepeiling gesloten .

twonha

Yods be silent!
2 apr 2007
8.104
2.541
Nijmegen
Ga er maar eens voor zitten mensen... MotoGP 2019 begint dit weekend! Een korte OP voor Qatar, met eerst de belangrijke zaken:

Zaterdag
* 15:30 – 16:15 Moto3 Kwalificatie
* 16:15 – 17:15 Moto2 Kwalificatie
* 17:05 – 18:45 MotoGP Kwalificatie

Zondag
* 15:00 – 16:15 Moto3 race
* 16:15 – 17:45 Moto2 race
* 17:45 – 19:00 MotoGP race

63-francesco-bagnaia_lg54153.gallery_full_top_fullscreen.jpg


Wat is er nieuw?
In de koningsklasse zijn er een aantal nieuwe gezichten:
* Francesco Bagnaia, Pramac Ducati GP18
* Fabio Quartararo, Petronas Yamaha M1 2019
* Miguel Oliveira, Tech3 KTM 2019
* Joan Mir, Suzuki GSX-RR 2019

In de Moto2 en Moto3 wordt vanaf dit seizoen het kwalificatieformat van de MotoGP overgenomen. Dat betekent dus dat de vrije trainingen ertoe doen: wie gaat er direct naar Q1, wie komt via Q2? Dat maakt de kwalificaties voor de lagere klassen meteen een stuk interessanter voor mensen met een korte aandachtsspanne, want die laatste 15 minuten beloven alvast vuurwerk!

Het tijdperk van de 600cc Honda CBR als krachtbron voor de Moto2 is voorbij. In plaats daarvan krijgen we een gloednieuwe Triumph 765 te zien, met de gebruikelijke Kalex/NTS/KTM frames. Zullen de motoren net zo betrouwbaar zijn als dat de Honda's waren? Krachtiger zijn ze in elk geval wel, waar Bo Bendsneyder gerust gebruik van mag maken.

Ook nieuw: de long lap penalty. Als een coureur iets fout doet en voorheen een "drop one position" penalty gekregen zou hebben, zal nu de "long lap penalty" gebruikelijker worden. De coureur moet dan binnen drie rondes een langer stukje circuit afleggen dan anders, wat een paar seconden gaat kosten. De gevaren van een coureur die van z'n lijn gaat zijn helder, maar iedereen weet wat de spelregels zijn. Benieuwd hoe dit gaat uitpakken!

Wie verwachten we voorin?
In het kort? Iedereen. Tijdens de testen in Qatar zat eigenlijk iedereen wel lekker in z'n vel qua rondetijden. Honda-delegatie Lorenzo, Marquez en Crutchlow is weer fit genoeg om te racen; Viñales en Rossi zijn tevreden over de Yamaha en Ducati's Petrucci en Dovizioso lieten het achterste van hun tong nog niet zien in de winter. KTM en Aprilia hebben nog genoeg huiswerk te doen, maar Suzuki wil dit jaar races gaan winnen en een aantal satellietfietsen staat scherp aan de start.

Er zit niks anders op dan te kijken, vanaf dit weekend, op Eurosport of MotoGP.com!

52812928_2291369634209257_6040528037584306176_o.jpg
 
Ik vind dat wij @twonha tot MF-MotoGP captain mogen bombarderen, want die titel heeft hij inmiddels wel verdient. :t:t:t

Ik denk dat Rossi wint. Dat denk ik niet, maar dat wil ik graag.

Anders zou ik mij een breuk lachen als Fabio opeens iedereen verrast. Gewoon voor de lol :)

Ik hoop vooral Lorenzo er goed bij zit!! Dat Marquez feestje ben ik wel beu. In de WSBK lijkt dat dit jaar opgelost dus hopelijk hier ook.

Lorenzo gaat Marquez zieken door gewoon goed te rijden (a la Haslam) en Fabio gaat iedereen verassen (a la Bautista ) :Y

:]:]:]:]:]
:W
 
Ga er maar eens voor zitten mensen... MotoGP 2019 begint dit weekend! Een korte OP voor Qatar, met eerst de belangrijke zaken:

Zaterdag
* 15:30 – 16:15 Moto3 Kwalificatie
* 16:15 – 17:15 Moto2 Kwalificatie
* 17:05 – 18:45 MotoGP Kwalificatie

Zondag
* 15:00 – 16:15 Moto3 race
* 16:15 – 17:45 Moto2 race
* 17:45 – 19:00 MotoGP race

63-francesco-bagnaia_lg54153.gallery_full_top_fullscreen.jpg


Wat is er nieuw?
In de koningsklasse zijn er een aantal nieuwe gezichten:
* Francesco Bagnaia, Pramac Ducati GP18
* Fabio Quartararo, Petronas Yamaha M1 2019
* Miguel Oliveira, Tech3 KTM 2019
* Joan Mir, Suzuki GSX-RR 2019

In de Moto2 en Moto3 wordt vanaf dit seizoen het kwalificatieformat van de MotoGP overgenomen. Dat betekent dus dat de vrije trainingen ertoe doen: wie gaat er direct naar Q1, wie komt via Q2? Dat maakt de kwalificaties voor de lagere klassen meteen een stuk interessanter voor mensen met een korte aandachtsspanne, want die laatste 15 minuten beloven alvast vuurwerk!

Het tijdperk van de 600cc Honda CBR als krachtbron voor de Moto2 is voorbij. In plaats daarvan krijgen we een gloednieuwe Triumph 765 te zien, met de gebruikelijke Kalex/NTS/KTM frames. Zullen de motoren net zo betrouwbaar zijn als dat de Honda's waren? Krachtiger zijn ze in elk geval wel, waar Bo Bendsneyder gerust gebruik van mag maken.

Ook nieuw: de long lap penalty. Als een coureur iets fout doet en voorheen een "drop one position" penalty gekregen zou hebben, zal nu de "long lap penalty" gebruikelijker worden. De coureur moet dan binnen drie rondes een langer stukje circuit afleggen dan anders, wat een paar seconden gaat kosten. De gevaren van een coureur die van z'n lijn gaat zijn helder, maar iedereen weet wat de spelregels zijn. Benieuwd hoe dit gaat uitpakken!

Wie verwachten we voorin?
In het kort? Iedereen. Tijdens de testen in Qatar zat eigenlijk iedereen wel lekker in z'n vel qua rondetijden. Honda-delegatie Lorenzo, Marquez en Crutchlow is weer fit genoeg om te racen; Viñales en Rossi zijn tevreden over de Yamaha en Ducati's Petrucci en Dovizioso lieten het achterste van hun tong nog niet zien in de winter. KTM en Aprilia hebben nog genoeg huiswerk te doen, maar Suzuki wil dit jaar races gaan winnen en een aantal satellietfietsen staat scherp aan de start.

Er zit niks anders op dan te kijken, vanaf dit weekend, op Eurosport of MotoGP.com!

52812928_2291369634209257_6040528037584306176_o.jpg
ik zit er vanaf vrijdag al klaar voor
dag vrij,dus mooi alle vrije trainingen kijken ;-)
 
Goede op thanx.
Ben er weer helemaal klaar voor.
Durf nog niet te zeggen wie hem gaat winnen.
Er zijn er op het moment een hoop die ik het gun.
Hoop dat het spannend wordt.
 
Ik vind alles goed,als Marquez dit jaar maar een keer afgestopt wordt maakt me niet uit door wie. Zal in ieder geval spannend worden voorin met veel verschillende merken.
 
Heerlijk dat het seizoen nu echt gaat beginnen. Vrijwel elk weekend motogp / Wsbk.

Volgens mij zijn de tijden voor de Motogp nog ovb want afhankelijk van dauw op de baan. Kan best nog een uurtje verschuiven.
 
Ik denk dat Ducati hier gaat domineren. Petrucci voert de gehele race een Ducati trein aan maar wordt in de laatste drie ronden gepasseerd door Dovi. Bagnaia wordt op 4 seconden derde, die aan het einde wat terugviel en net voor Vinãles kon finishen.
Rossi en Quartararo hadden daarachter een mooi gevecht. Pol Espargaro laat op plek 7 zien dat KTM op de goede weg is.

Luthi wint de moto2
Della Porte de moto3

Ik zet €0,50 in op bovenstaande. Heb er weer zin in!
 
Ik denk dat Ducati hier gaat domineren. Petrucci voert de gehele race een Ducati trein aan maar wordt in de laatste drie ronden gepasseerd door Dovi. Bagnaia wordt op 4 seconden derde, die aan het einde wat terugviel en net voor Vinãles kon finishen.
Rossi en Quartararo hadden daarachter een mooi gevecht. Pol Espargaro laat op plek 7 zien dat KTM op de goede weg is.

Luthi wint de moto2
Della Porte de moto3

Ik zet €0,50 in op bovenstaande. Heb er weer zin in!


Ik dacht ff dat je gek geworden was, tot ik las dat je wel €0.50 in zet en dus wel heel erg zeker van je zaak bent :P
 
Zit ik lekker de vrije training te kijken, stopt eurosport met uitzenden op tv. Gaan ze door in de player.. lekker dan..

Morgen maar lekker verder kijken! Ik heb er zin in!

Bo gaat wel lekker scoren denk ik, rossi hoop ik hoog en ben wel benieuwd naar de nieuwe teams!
 
Huh, waarom is Fp2 van de MotoGP niet op Eurosport? Na de moto2 zijn ze opgehouden? En nu zitten we naar Watts te kijken.
 
Pas om 19.20 uur als de MotoGP allang is afgelopen een andere live sport. Dit is echt heel raar
 
Oke, Marquez. Dat wordt weer een zware dobber voor de rest dit jaar.
Die Honda gaat ook loeihard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan