MotoGP: Qatar 2019

Bo eindigt in Qatar...


  • Totaal aantal stemmers
    52
  • Opiniepeiling gesloten .
Pak eens een circuitdagje en pleur onder het rijden je zitje achter je op de baan. Denk dat je na je sessie heel veel aandacht krijgt.
Terecht.

Wanneer jij tijdens een circuitdag merkt dat er iets mis is met jouw fiets dan moet je meteen stoppen.

Je rijdt geen MotoGP ;)
 
Ik denk dat er nogal wat verschil zit in tussen een circuitdagje waar niks te winnen valt of een wedstrijd in de MotoGP

Het gaat om de gevaarzetting en niet om wat ze verdienen /er te winnen valt. |(

Ik zie het al. Allemaal stoere bikers hier. Behalve als ze zelf iets overkomt, dan wordt er als een kleinn kind gejankt in het "wat ik onderweg meegemaakt heb" topic. Dat ze op hun bek gaan, een pootje breken, de motor stuk is etc... En dat vanwege een andere weggebruiker die volgens hun niet goed reed, er een steentje of houten blokje van een trailer af donderde, er een kuiltje in de weg zat, er teveel water op de rijbaan lag etc, etc... Dan is het janken zonder einde en is de wereld te klein. Succes jongens. Dat je veel rondvliegend spul op je pad mag tegenkomen.... *O*
 
Laatst bewerkt:
Het gaat om de gevaarzetting en niet om wat ze verdienen /er te winnen valt. |(

Ik zie het al. Allemaal stoere bikers hier. Behalve als ze zelf iets overkomt, dan wordt er als een kleinn kind gejankt in het "wat ik onderweg meegemaakt heb" topic. Dat ze op hun bek gaan, een pootje breken, de motor stuk is etc... En dat vanwege een andere weggebruiker die volgens hun niet goed reed, er een steentje of houten blokje van een trailer af donderde, er een kuiltje in de weg zat, er teveel water op de rijbaan lag etc, etc... Dan is het janken zonder einde en is de wereld te klein. Succes jongens. Dat je veel rondvliegend spul op je pad mag tegenkomen.... *O*

Ik zal alleen even reageren op je eerste zin, de rest is namelijk nogal zuur:

Ik zeg ook niet dat het tijdens een circuitdag ineens niet gevaarlijk zou zijn om losse kuipdelen onderweg tegen te komen, maar ik begrijp wél dat je tijdens een race in het heetst van de strijd in een split second dat losse zitje eraf trekt en aan de kant gooit zodat je door kan.
 
Ik zal alleen even reageren op je eerste zin, de rest is namelijk nogal zuur:

Ik zeg ook niet dat het tijdens een circuitdag ineens niet gevaarlijk zou zijn om losse kuipdelen onderweg tegen te komen, maar ik begrijp wél dat je tijdens een race in het heetst van de strijd in een split second dat losse zitje eraf trekt en aan de kant gooit zodat je door kan.

En ik zeg dat je daar zelfs in het heetst van de strijd wel over moet nadenken. In andere sporten doen en kunnen ze dat ook. Toegegeven, in andere sporten kan er doorgaans direct gecorrigeerd worden middels een scheidsrechter. Dat is lastig in de motorsport.

En de rest is niet zuur dat is typisch menselijk gedrag. Zolang we zelf nergens last van hebben "valt het allemaal wel mee".
 
Zoals je wel vaker ziet in MotoGP: als je iets flikt maar het heeft geen gevolgen, wordt het door de vingers gezien. Als je precies hetzelfde flikt maar het gaat mis, dan is de wereld te klein. Als Miller's zitje tegen een achterliggende KTM gestuiterd was, was er ongetwijfeld anders gereageerd. Dubbel, maar ik vermoed dat het te maken heeft met dat het paddock al genoeg drama heeft.
 
Dat er over nagedacht moet worden ben ik zeker met je eens.

Ondanks dat er niet direct ingegrepen kan worden door een scheidsrechter kan er natuurlijk wel door de organisatie gekozen worden om bijv. een drive through penalty te geven zodat de rijder weet dat hij de volgende keer beter na moet denken.

Verder is het natuurlijk ook zoals @twonha zegt: nu ging het goed en is er geen straf gegeven, als er iemand wél onderuit was gegaan door deze actie was de wereld waarschijnlijk te klein geweest :X
 
Voor alle “veiligheid gaat voor alles” moraalridders hier, vergelijk jezelf even met deze man en bedenk even hoe het anders kan en val de realisten hier niet teveel lastig.:+
:W

EC661FB1-572A-4FCB-B167-5AB984DF0195.jpeg
 
En om op Qatar terug te komen, ik heb daar zo'n jaar of 10 geleden een paar jaar gewoond en had toen een Ducati 998S waarmee ik heel wat uurtjes over dat heerlijke circuit heb geboenderd. In het koele seizoen, van okt t/m april om de 2 weken een trackday. En als mototaxi bij de WSB en MotoGP aanwezig geweest. reden we met 3 man op de binnen en 3 man op debuitrenring en als er een coureur afgeknikkerd was pikte wij hen indien ongeschonden op en brachten we terug naar de pitbox. En ja ik heb oa Valentino achterop gehad! Ik kan dus zeggen dat ik Vale achter mij heb gehouden, op de motor! Paar jaar geleden nog eens op bezoek geweest en toen bij kunstlicht paar sessies gereden (op een geleend vuurvliegje) maar wat is dat wennen zeg, mijn voorkeur gaat uit naar daglicht!
 
En om op Qatar terug te komen, ik heb daar zo'n jaar of 10 geleden een paar jaar gewoond en had toen een Ducati 998S waarmee ik heel wat uurtjes over dat heerlijke circuit heb geboenderd. In het koele seizoen, van okt t/m april om de 2 weken een trackday. En als mototaxi bij de WSB en MotoGP aanwezig geweest. reden we met 3 man op de binnen en 3 man op debuitrenring en als er een coureur afgeknikkerd was pikte wij hen indien ongeschonden op en brachten we terug naar de pitbox. En ja ik heb oa Valentino achterop gehad! Ik kan dus zeggen dat ik Vale achter mij heb gehouden, op de motor! Paar jaar geleden nog eens op bezoek geweest en toen bij kunstlicht paar sessies gereden (op een geleend vuurvliegje) maar wat is dat wennen zeg, mijn voorkeur gaat uit naar daglicht!
Gaaf! :} Bij kunstlicht is het de hele tijd of je ingehaald wordt en je op moet passen voor de lijnen die je rijdt. _O-
Op dit filmpje zie je trouwens pas hoe lang dat rechte stuk is. Jammer dat er geen bochten te zien zijn.
 
Gaaf! :} Bij kunstlicht is het de hele tijd of je ingehaald wordt en je op moet passen voor de lijnen die je rijdt. _O-
Op dit filmpje zie je trouwens pas hoe lang dat rechte stuk is. Jammer dat er geen bochten te zien zijn.

Klopt Losail heeft een mega lang recht stuk, tikte daar ook de 280 (op tellurt) aan. Was nog in de pre-Gopro tijd anders had ik zeker een camera aan boord gehangen. Heb ik wel op Mettet gedaan, staat ook ergens online.

En ja met kunstverlichting rijden is inderdaad dat je schrikt van je schaduw in het begin en lastig lijnen vinden door weerspiegeling op het asfalt. Toen ik er reed was het nog fraaier omdat er een schaarste aan diesel was (Qatar heeft hoofdzakelijk gas voorraden) stonden de generatoren die de verlichting aansturen achterin de baan niet allemaal aan...... Ach hebben er ook eens (overdag) na een zandstorm gereden, gingen er eerst 3 veegwagens de baan op, echt he! Maar daarna was het toch in de ideale lijn blijven waar iedereen reed en de baan redelijk grip had want er buiten was het mega glad door zand.

Maar het is een onwijs gaaf circuit, technisch en toch ook hele snelle stukken ertussen. Jammer dat er zo weinig publiek naar toe komt. In de tijd dat ik er was werden er Filipijnse arbeiders met bussen uit Ras Lafan City (het industrie gebied van 10x15km) gehaald en op de tribunes gezet om die enigszins vol te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan