MotoGP ronde 18 - Valencia, Spanje

Wie wordt er wereldkampioen MotoGP 2013?

  • Marquez

    Stemmen: 69 65,7%
  • Lorenzo

    Stemmen: 36 34,3%

  • Totaal aantal stemmers
    105

[J]ori[S]

MF veteraan
30 sep 2005
16.184
452
De laatste ronde van het MotoGP wereldkampioenschap staat voor de deur. Nog anderhalve week wachten, nog drie dagen spanning, en dan is het weer voorbij. Dan is het jaar voor mij persoonlijk ook om en kijk ik reikhalzend uit naar 2014. Wat gelukkig met de wintertesten gelukkig een dag later ook alweer begint, maar dat terzijde! :+

Nog één weekend van spanning waarin twee kampioenschappen moeten worden besloten! En hoe! De Moto3 heeft de eerste drie coureurs, Salom, Rins en Viñales op vijf punten afstand van elkaar met alle drie nog kans op het wereldkampioenschap. Voor Salom en Viñales is het de laatste kans daar beiden naar de Moto2 verhuizen en mocht Rins willen, overweegt ook hij de overstap te maken. En wat zal onze Nederlander Iwema laten zien en wordt er meer duidelijk over zijn toekomst?

De Moto2 is al besloten maar voor velen zal het een mogelijkheid zijn het jaar goed af te sluiten, nog net even te bewijzen waarom hij contractverlenging verdient en nog één moment om ons te laten zien wat voor een prachtige klasse de Moto2 toch eigenlijk is.

In de MotoGP wordt het kampioenschap ook beslist die zondag en Marquez lijkt de beste kaarten hebben, maar het blijft motorracen. Er kan altijd iets gebeuren. Spannend wordt het sowieso!

Hoe zit dat kampioenschap nou eigenlijk?

Nou, zo:


TV tijden, foto's e.d. volgen later in de week. Ik was echter wel van mening dat het tijd werd voor het topic van de laatste race van dit jaar.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga voor .......uhh , ja moest ff zwaar nadenken ....Rossi stond ooit ook eens 13 punten voor op Hayden en verloor in 2006 ook op Ricardo Tormo het kampioenschap ..........dus ga toch maar voor LORENZO !!!!
 
Ik ga voor .......uhh , ja moest ff zwaar nadenken ....Rossi stond ooit ook eens 13 punten voor op Hayden en verloor in 2006 ook op Ricardo Tormo het kampioenschap ..........dus ga toch maar voor LORENZO !!!!

Hier beelden van die race, Ducati trouwens met een 1-2 en Rossi die al in de beginfase onderuit gaat waardoor Hayden de titel pakt.
 
Tsja, moeilijk, zou wat zijn als lorenzo net zo'n move maakt als MM in jerez, op de manier van "hier heb je m terug jochie", en MM dan wat plaatsen terugvalt.

Maarja, zal wel niet gebeuren, lorenzo wint en marquez 2e, en marquez dus kampioen
 
Ik ga voor .......uhh , ja moest ff zwaar nadenken ....Rossi stond ooit ook eens 13 punten voor op Hayden en verloor in 2006 ook op Ricardo Tormo het kampioenschap ..........dus ga toch maar voor LORENZO !!!!
Ben toch best benieuwd hoe hard Rossi daarvan heeft gebaald :+ Hij had gewoon 10x WK kunnen zijn :+
 
Tsja, moeilijk, zou wat zijn als lorenzo net zo'n move maakt als MM in jerez, op de manier van "hier heb je m terug jochie", en MM dan wat plaatsen terugvalt.

Maarja, zal wel niet gebeuren, lorenzo wint en marquez 2e, en marquez dus kampioen
Ik ben benieuwd hoe opzichtig de teamorders bij Honda zullen zijn. Ik vermoed zomaar dat als Dani de strijd aan zou gaan met Marquez dat die japanners wel eens gefrituurde balletjes zouden kunnen hebben als avondeten.
 
2lt5x81.png


Waarschijnlijk ook de laatste race van deze held op de Ducati :}
 
Ben benieuwd of Pedrosa en/of Rossi nog iets voor hun teammaatjes kunnen betekenen.

Of wellicht Bautista met een van z'n fameuze actie's.
 
Ben benieuwd of Pedrosa en/of Rossi nog iets voor hun teammaatjes kunnen betekenen.

Of wellicht Bautista met een van z'n fameuze actie's.

Aan Pedrosa kunnen ze beter niks vragen. Ik weet, ik weet, hier komt hij nooit vanaf, maar het blijft gewoon leuk:

13700-REPSOL-Its_Spanish_for_Teamwork.jpg


:X
 
Als MM blijft nadenken kan er weinig mis gaan. Hij verdient het ook wel..
 
Ik heb in het begin van het seizoen de hele tijd de gedachte gehad. "Marquez is echt heel snel, maar houdt dit niet vol, die zal een paar DNF's krijgen, maar gaat wel een goed rookie jaar."

Maar vanaf Sahsenring reed hij zo zelfverzekerd naar die winsten of podium plekken toen begon ik te denken, niemand kan em nou meer stoppen om te winnen. Nu met 13 punten is weer veel mogelijk. Maar, hij moet minimaal 5e worden EN moet Lorenzo winnen, dat moet het toch wel enorm tegen zitten voor Marquez, diegene die met zijn finishes niet lager dan 3e heeft gescoord. Dus MM pakt de titel *D

Ik vraag me wel af of hij voor de winst in Valencia zal gaan... Dan legt Lorenzo zijn safety-first-uitspraken-boekje opzij en gaat het hard tegen hard. Hoewel ik het graag zie gebeuren, vind ik het nog steeds niet terecht dat Lorenzo dat zou doen na al zijn uitlatingen dit jaar.
 
Laatst bewerkt:
Marquez wordt gewoon kampioen! Sterker nog, hij wint de race gewoon!

Deze beelden zeggen genoeg hoe sterk hij op dit circuit is (even vooruit spoelen naar 1;13)

 
Ik heb begin dit jaar voorspelt dat Marquez dit jaar drie DNF's zal kennen, waarvan één op Mugello. Dit is vooralsnog uitgekomen. Nog één DNF te gaan dus. O-)

Hoop nog steeds dat Lorenzo kampioen wordt alhoewel ik het vanuit een historisch oogpunt ook wel retegaaf zijn vinden als Marquez de titel zou pakken!
 
MM gestemd.

MM wordt geen 5e of lager... Sowieso podium!
Dus reken maar uit. ;)
MM heeft het gewoonweg fantastisch goed gedaan in z'n rookiejaar!
Wordt echt een hele grote.

Maar.... Als de seemless shift er aan het begin van het jaar was geweest bij Yamaha,
was/is de kans groter geweest dat JL het kampioenschap binnenhengelt.

Natuurlijk kan er nog van alles gebeuren... Maar bij de vorige 17 races gebeurde er ook
weinig met deze 2 aan het begin v/d wedstrijd.

Dus MM kampioen! :Y
 
Hoop nog steeds dat Lorenzo kampioen wordt alhoewel ik het vanuit een historisch oogpunt ook wel retegaaf zijn vinden als Marquez de titel zou pakken!

Dat heb ik nou ook. Beetje een dubbelgevoel.

Er ZIJN, in Assen zoals JL .... Echt, Diep respect! :} en verder het hele jaar gevochten
voor wat ie waard was.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan