MotoGP ronde van Argentinië

De enige waarbij ik het echt jammer vond dat hij er af ging was Vinales. Je zag het al van ver aankomen, ging als een ongeleid projectiel over de baan maar ik mag die vechtlust wel. :)
 
Krijgen we dat weer :')

De snelste is niet per definitie de uiteindelijk kampioen. Dat is de meest constante rijder die geen punten laat liggen door stom uit te vallen.

Lorenzo is de snelste (als alles hem mee zit).. maar momenteel staat hij 4e in het kampioenschap. Wat dat betreft lijkt het op vorig jaar.

Kijk eens naar de WSBK.. Mr Pole position Tom Sykes.. 66 poles op z'n naam en toch 'maar' 1x wereldkampioen geworden.

Lorenzo is snel, maar is net zo snel uit z'n comfortzone en dus te veel afhankelijk van externe factoren. Banden, weer, psychologische invloeden.
Marquez is snel, maar is niet zo constant en oppermachtig als voorheen.. rijdt wellicht te veel op de grens in dit hele sterke startveld.
Rossi is minder snel (alhoewel hij toch hier en daar de snelste race-ronde rijdt), maar weet vooralsnog het meeste te blijven zitten (0 DNF in 2015).. Ik sluit hem ook niet uit voor de winst op sommige circuits.
Ianonne is een raket. Helaas ongeleid.
Dovi is snel. Maar heeft last van bovenstaande.
Vinales. Snel, maar blijft niet zitten.
Etc.

De enige die aangeeft dat hij geniet van een gevecht op de baan is Rossi. De anderen rijden het liefst alleen naar de finish.

Het kampioenschap zal beslist worden tussen #93, #99 en #46 als je het mij vraagt. En ik verwacht geen grote verschillen.

Misschien moeten we juist blij zijn dat er momenteel niemand echt oppermachtig blijkt te zijn.
Die gasten rijden nagenoeg dezelfde rondetijden.
Helemaal goed.
Ik denk ook dat Rossi de meeste lol heeft.
Zeker als die moet strijden.
 
De enige waarbij ik het echt jammer vond dat hij er af ging was Vinales. Je zag het al van ver aankomen, ging als een ongeleid projectiel over de baan maar ik mag die vechtlust wel. :)

Toch was het maar een klein foutje van hem, volgens mij een natte plek in turn 1..
Ongeleid projectiel niet echt, hij maakt nette passes dacht ik. Het ziet er wel spektaculair uit wat hij met die soes moet doen om zo hard te gaan. De soes is niet zo stabiel als de M1.
 
Laatst bewerkt:
VR heeft alleen kans door zelf het hele jaar constant te zijn en 2e of 3e plaatsen te scoren. Inmiddels rijden MM en JLO ook met mindere motoren harder dan VR met een goede motor. Het is niet anders maar de jaren gaan echt tellen.
 
VR heeft alleen kans door zelf het hele jaar constant te zijn en 2e of 3e plaatsen te scoren. Inmiddels rijden MM en JLO ook met mindere motoren harder dan VR met een goede motor. Het is niet anders maar de jaren gaan echt tellen.
Hoezo heeft Lorenzo een slechtere motor dan Rossi.
En de Honda is op bepaalde circuit 's gewoon beter.
Tuurlijk gaat de leeftijd tellen.
Maar dat is iets anders.
 
De enige die aangeeft dat hij geniet van een gevecht op de baan is Rossi. De anderen rijden het liefst alleen naar de finish.

Het kampioenschap zal beslist worden tussen #93, #99 en #46 als je het mij vraagt. En ik verwacht geen grote verschillen.

Misschien moeten we juist blij zijn dat er momenteel niemand echt oppermachtig blijkt te zijn.
Die gasten rijden nagenoeg dezelfde rondetijden.
Marquez is dol op een gevecht op de baan, dat hebben we in 2013, 2014 en 2015 vaak genoeg gezien. 2015 iets minder omdat de Honda het niet toeliet, maar dat terzijde. Gaf aan ook weer genoten te hebben van de close race met Rossi dit weekend. :Y

Marquez kan in Austin goede zaken doen voor zijn titelstrijd: de fouten van vorig jaar heeft hij niet herhaald.

93, 99, 46... Als het maar vóór Valencia beslist is, wat mij betreft. :+

(By the way, die valsheid naar elkaar en/of de coureurs die sommige mensen laten zien... Dat kán gewoon niet jongens. B| )
 
Laatst bewerkt:
de leeftijd gaat zeker tellen ,maar we zijn alweer vergeten dat hij een half jaar geleden normaal gesproken kampioen was geworden!!!! :Y


Hoezo heeft Lorenzo een slechtere motor dan Rossi.
En de Honda is op bepaalde circuit 's gewoon beter.
Tuurlijk gaat de leeftijd tellen.
Maar dat is iets anders.
 
Toch was het maar een klein foutje van hem, volgens mij een natte plek in turn 1..
Ongeleid projectiel niet echt, hij maakt nette passes dacht ik. Het ziet er wel spektaculair uit wat hij met die soes moet doen om zo hard te gaan. De soes is niet zo stabiel als de M1.

Mwah, ik weet het niet. Zoals je hem zag gaan, het leek op het scherpst van de snede te zijn en beetje onstuimig.Zijn passes waren netjes inderdaad, maar het rijden op zichzelf ging het me meer om.
Ik zei het nog tegen MBM dat hij er af zou gaan.... en even later was het prijs. -O- Jammer.
 
Als jij iets meer begrijpend gelezen had, had jij begrepen dat dat bericht aan NR34 gericht was. :} :} :} (3)

Begrijpend lezen... kijk eens terug naar de tijdstippen van posten van nr34, mijn replys en die van jou, direct aansluitend aan die van mij.

Heeft niet zoveel met begrijpend lezen te maken hoor en of je nu :} bij mijn of zijn rotweekend....blijft meer over jou zeggen dan over wie dan ook ;)
 
Ik weet niet of de jaartjes gaan tellen bij Rossi,ik dacht het eerst ook maar ik vind m dit jaar toch weer beter ogen dan vorig jaar.Fysiek kan ie nog makkelijk mee met de jonkies en ervaring telt op dit moment heel veel mee. De kwalificatie s gaan al veel beter dan vorig jaar wat toen net te veel in zijn nadeel werkte.Ik geef hem dit jaar weer veel kans om wereldkampioen te worden en zeker niet minder dan 99 en 93...
 
Terug
Bovenaan Onderaan