MotoGP Sachsenring 2009

Wie zal de GP van Duitsland op z'n naam zetten?

  • Rossi

    Stemmen: 29 41,4%
  • Pedrosa

    Stemmen: 15 21,4%
  • Stoner

    Stemmen: 11 15,7%
  • Lorenzo

    Stemmen: 10 14,3%
  • Dovisiozo

    Stemmen: 2 2,9%
  • Edwards

    Stemmen: 0 0,0%
  • Elias

    Stemmen: 0 0,0%
  • Talmásci

    Stemmen: 1 1,4%
  • Capirossi

    Stemmen: 0 0,0%
  • Hayden

    Stemmen: 2 2,9%

  • Totaal aantal stemmers
    70
Ik merkte zojuist dat ik toch wel stiekem een Lorenzo fan ben, had hem graag zien winnen.. Tuurlijk mag ik Rossi heel erg, maar als Lorenzo zou winnen stonden ze weer net iets dichter bij elkaar in het klassement.
 
Was een mooie wedstrijd! Duidelijk is wel dat er maar vier mannen zijn die tot de absolute wereldtop behoren, en de rest is alleen in staat te volgen. Niet anders was dit eigenlijk ook in 2008. Verschil is wel dat de heren dit jaar een stuk dichterbij elkaar zitten, en dat houdt het lekker spannend. Voor het kampioenschap is het een minder goede uitgangspositie, maar er kan nog van alles gebeuren! :)

@ [J]ori[A] Je hebt gelijk gekregen wat Talma betreft, het 1e puntje is binnen! *O*
Eindelijk! *O* Het zat er echt aan te komen! :} Alhoewel ik er nog wel even voor vreesde toen hij halverwege de race erg terugviel. Het is dat Dovisiozo binnen moest komen, maar ook dat hoort bij het racen! Eén punt is binnen, nog heel veel te gaan!

[J]ori[A] heeft zich flink bezeerd naar het schijnt is hij zeer hard gevallen bij zijn landing toen hij een gat in de lucht sprong.
Het gat is groter dan het gat in de ozonlaag _O-
_O- Een afdruk van mijn schedel is in ieder geval te zien in het plafond hier! ;)
Volgende week Donington, zit ik in Hongarije. Als 'ie dan in de punten belandt wordt het helemaal een gekkenhuis met al die Hongaren daar! :}
 
Laatst bewerkt:
Dat is al een aantal races bekend toch?
Sterk beginnen en zwak eindigen

Laten we het relatief zwak noemen. Van de beste 4 eindigt hij de laatste tijd als mindere. Maar de rest van het veld zou zich eigenlijk kapot moeten schamen dat ze hem niet bij kunnen houden....
Wel een erg leuke wedstrijd, de Yamaha mannen maken er een mooie show van!
Al denk ik dat bij Lorenzo zo langzamerhand de vertwijfeling toe moet slaan...Vale is lang niet aan z'n pensioen toe :}
 
Wel een erg leuke wedstrijd, de Yamaha mannen maken er een mooie show van!
Al denk ik dat bij Lorenzo zo langzamerhand de vertwijfeling toe moet slaan...Vale is lang niet aan z'n pensioen toe :}
Dat deed Rossi de eerste races wel..
Het balletje kan in de racerij zo draaien.
We zullen zien volgende week. :9

En als de Honda van Pedrosa geen bandjes zou vreten was die eerste geworden. O-)
 
Dat deed Rossi de eerste races wel..
Het balletje kan in de racerij zo draaien.
We zullen zien volgende week. :9

En als de Honda van Pedrosa geen bandjes zou vreten was die eerste geworden. O-)

Pedrosa zat er iig lekker bij vandaag,als hij vanaf de eerste rij was gestart dan stond hij ook 2 treetjes hoger op het podium. :Y
Maar ik weet het als,als.......dat is lekker lullen.maar vanaf de derde rij meteen vooraan mee rijden :}
En dat voor iemand die niet in de gp thuishoort volgens sommige :X

Maar alles bij elkaar een mooie race gezien :Y
 
Dat deed Rossi de eerste races wel..
Het balletje kan in de racerij zo draaien.
We zullen zien volgende week. :9

En als de Honda van Pedrosa geen bandjes zou vreten was die eerste geworden. O-)

:? Hij en Lorenzo hadden achter Extra hard gemonteerd, Stoner Extra hard voor ,tegen Rossi Hard/Hard;) net als of de andere rijders geen bandenslijtage hadden.

Nee , Rossi is gewoon de grootste :P
 
:? Hij en Lorenzo hadden achter Extra hard gemonteerd, Stoner Extra hard voor ,tegen Rossi Hard/Hard;) net als of de andere rijders geen bandenslijtage hadden.

Nee , Rossi is gewoon de grootste :P

Honda reed met een nieuw blok rond, wellicht iets te veel vermogen voor de bandjes.
Pedrosa heeft niet gewonnen punt had ie maar wat harder moeten gaan :9
Het belangrijkste is dat Rossi heeft gewonnen, toch? *O*
 
Honda reed met een nieuw blok rond, wellicht iets te veel vermogen voor de bandjes.
Pedrosa heeft niet gewonnen punt had ie maar wat harder moeten gaan :9
Het belangrijkste is dat Rossi heeft gewonnen, toch? *O*

BS. Problemen met de voorband liggen aan het rijwielgedeelte, niet aan het vermogen.
En inderdaad, Pedrosa had voor de winst behoorlijk harder moeten gaan. Al had hij bij Rossi en Lorenzo gereden,wastie op zeker ook derde geworden. Strijd op de vierkante centimeter heeft hij nog nooit gewonnen in de MotoGP....
 
Honda reed met een nieuw blok rond, wellicht iets te veel vermogen voor de bandjes.
Pedrosa heeft niet gewonnen punt had ie maar wat harder moeten gaan :9
Het belangrijkste is dat Rossi heeft gewonnen, toch? *O*

Het belangrijkste is voor de meesten dat het een mooie strijd vooraan is (was).
8-) 8-)
 
Het belangrijkste is voor de meesten dat het een mooie strijd vooraan is (was).
8-) 8-)

zow is t

maakt niet uit wie er rijd/wint als de wedstrijd maar spannend is.
t liefst had ik het kampioenschap weer wat bijelkaar zien schuiven maargoed
 
Laatst bewerkt:
:? Hij en Lorenzo hadden achter Extra hard gemonteerd, Stoner Extra hard voor ,tegen Rossi Hard/Hard;) net als of de andere rijders geen bandenslijtage hadden.

Nee , Rossi is gewoon de grootste :P
Duidelijk niet naar het commentaar achteraf op de grid gekeken. :')

Pedrosa moest van het gas af want zijn voorband wilde niet meer.
Toen reed hij nog op kop, was dus al heel vroeg in de race. :)
Later in de race deed de voorkant het ineens weer.
Maar na een paar snelle rondjes was'ie weer weg.
Hij reed om te finishen.

Teammaatje was zelfs gestopt omdat het niet meer ging.
De Honda's hebben een probleem met de voorkant. :Y

Maar goed dit terzijde, alleen de winnaar telt. :Y
 
Blijf het jammer vinden van Lorenzo, die gast gaat niet voor het podium maar echt puur voor de 1ste plaats. Veel rijders zullen gewoon op safe spelen en die 2e plaats proberen te houden, Lorenzo is daar niet tevreden mee en zal alle risico's nemen om Rossi nog in te halen :}

Dat kan ik zeker wel waarderen *O*
 
Blijf het jammer vinden van Lorenzo, die gast gaat niet voor het podium maar echt puur voor de 1ste plaats. Veel rijders zullen gewoon op safe spelen en die 2e plaats proberen te houden, Lorenzo is daar niet tevreden mee en zal alle risico's nemen om Rossi nog in te halen :}

Dat kan ik zeker wel waarderen *O*
Lorenzo ruikt natuurlijk ook nog altijd de wereldtitel en dit is onderhand de 3e of 4e keer op rij dat hij door Rossi geklopt wordt. Natuurlijk wil Lorenzo voor Rossi eindigen!
Ik denk als Rossi Lorenzo nog 2 keer weet te kloppen dat er een fout komt vanuit Lorenzo zijn kant, te veel druk.


Maarja, speculatie he ;)
 
Lorenzo ruikt natuurlijk ook nog altijd de wereldtitel en dit is onderhand de 3e of 4e keer op rij dat hij door Rossi geklopt wordt. Natuurlijk wil Lorenzo voor Rossi eindigen!
Ik denk als Rossi Lorenzo nog 2 keer weet te kloppen dat er een fout komt vanuit Lorenzo zijn kant, te veel druk.


Maarja, speculatie he ;)
:^
Zit ik ook op te wachten, hij was er al bijna in Laguna ;)
Maar aan de ene kant gezien de inhaalacties blijven ze wel respectvol naar elkaar..gewaagd maar wel netjes :)
 
En toch, alle anti-Rossi dudes terzijde genomen, is het voor heel veel van die jonge coureurs toch Valentino Rossi waar je mee zit te racen...
En Stoner had bij zijn kampioenschap een eerbetoon op zijn t-shirt.
Als je Lorenzo bent en je ziet zo'n rijder naast je die gewoon laat zien hoe en waar je je lijnen kiest en uitremt dan kan je toch alleen maar met verbazing kijken.
Zonder Rossi was Lorenzo dit jaar de man.... daar ben ik van overtuigd. Tezamen met Stoner en Pedrosa zouden ze dan strijden.
Alleen Rossi is er nog en dan...

Vind het wel fantastisch om steeds te zien, ouwe Rossi moet er behoorlijk aan trekken om die jonkies voor te blijven.
Het is in ieder geval niet zoals bij zijn Honda tijdperk (remember Philip Island met de tijdstraf)
 
Was gewoon weer een super race. Ik ben voor Rossi :Y maar vond het toch jammer dat Lorenzo niet iets defensievere lijnen koos de laaste 2 ronden (Bij die overtake zat ie zo ver naar buiten.. zonde :? ). Ik had hem die overwinning wel gegund.
 
Zonder Rossi was Lorenzo dit jaar de man.... daar ben ik van overtuigd. Tezamen met Stoner en Pedrosa zouden ze dan strijden.
Alleen Rossi is er nog en dan...

Zonder Rossi was Yamaha niks, dat geeft Lorenzo zelf toe. Of Lorenzo dan de man was is moeilijk te zeggen. In je 2e jaar in de motoGP een machine ontwikkelen is wel ff wat anders. Maar toch knap van Lorenzo, hij is de enige die Rossi een duel durft aan te gaan en zich niet zo snel aan de kant laat zetten.
 
Laatst bewerkt:
Duidelijk niet naar het commentaar achteraf op de grid gekeken. :')

Pedrosa moest van het gas af want zijn voorband wilde niet meer.
Toen reed hij nog op kop, was dus al heel vroeg in de race. :)
Later in de race deed de voorkant het ineens weer.
Maar na een paar snelle rondjes was'ie weer weg.
Hij reed om te finishen.

Teammaatje was zelfs gestopt omdat het niet meer ging.
De Honda's hebben een probleem met de voorkant. :Y

Maar goed dit terzijde, alleen de winnaar telt. :Y


je zegt pedrosa moest van het gas af want zijn voorband wilde niet meer.TOEN REED HIJ NOG OP KOP!!!.pedrosa heeft niet 1 ronde op kop gereden in de wedstrijd. |( :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan