motoGp seizoen 2005

spidy

MF veteraan
9 jan 2005
7.516
0
Sluis (Zeeland)
Het testen is weer begonnen, de meeste teams zitten nou in Sepang voor de eerste testen van dit jaar.

na de eerste dag snelste tijd door Loris Capirossi op de Ducati GP5

Loris Capirossi (Ducati): 2'02.18
Valentino Rossi (Yamaha): 2'02.30
Alex Barros (Honda): 2'02.71
Kenny Roberts (Suzuki): 2'03.00
Colin Edwards (Yamaha): 2'03.08
Nicky Hayden (Honda): 2'03.17
Max Biaggi (Honda): 2'03.35
Sete Gibernau (Honda): 2'03.40
Marco Melandri (Honda): 2'03.50
Carlos Checa (Ducati): 2’03.57
Makoto Tamada (Honda): 2'03.63
Troy Bayliss (Honda): 2’04.8
Ruben Xaus (Yamaha): 2'04.9
Toni Elías (Yamaha): 2'05.2

ik denk zelf dat de concurrentie voor Rossi dit jaar nog groter gaat worden als afgelopen jaar...
wat denken jullie wie gaat de snelste tijd neerzetten in de Sepang test??

zelf denk ik dat Capirossi het snelste blijft...


bijna april dan kunnen we weer gaan genieten van races :)
 
Het testen is weer begonnen, de meeste teams zitten nou in Sepang voor de eerste testen van dit jaar.

na de eerste dag snelste tijd door Loris Capirossi op de Ducati GP5

ik denk zelf dat de concurrentie voor Rossi dit jaar nog groter gaat worden als afgelopen jaar...
wat denken jullie wie gaat de snelste tijd neerzetten in de Sepang test??

zelf denk ik dat Capirossi het snelste blijft...


bijna april dan kunnen we weer gaan genieten van races :)
ik zit nu al te genieten van deze training ,wacht alleen nog op beelden van eurosport :?
 
Ik denk dat deze tijd nog HELEMAAL NIKS zeggen..
Veel fabrikanten hebben natuurlijk niet stilgezeten en veel dingen veranderd/verbeterd aan de fietsen, en dat vereist natuurlijk ook andere afstellingen.
Als je dan ook nog andere rijders hebt, die anders met zo'n fiets om gaan (sommige behandelen het als een vrouw, sommige neuken het als een beer) dan is het helemaal effe afstellen geblazen.

En dan krijg je nog "wat laten we en niet zien ?"...
Immers, als je nu al laat zien dat je 2 seconden per rondje sneller bent (effe hypothetisch) dan gaan de anderen natuurlijk als een gek sleutelen om die fiets NOG sneller te krijgen en nu hebben ze nog wat tijd.
Als er al sprake is van 'competitie' dan is het waarschijnlijk om te 'prikken' en zal het met minimale tienden van seconden worden...
 
De concurentie zal dit jaar voor Rossi misschien minder worden, vorig jaar was hij namelijk helemaal nieuw, (heeft 3 maanden kunnen testen door toedoen van Honda....zielig) ik denk dat de Yamaha zeker motorisch aangepast is, vorig jaar op t rechte end had ie namelijk last van te weinig pk's (Honda's blaasden m links en rechts voorbij).

Dus ik denk dat dit een goed seizoen word voor Che Spettaculo!
 
Ik denk dat deze tijd nog HELEMAAL NIKS zeggen..
Veel fabrikanten hebben natuurlijk niet stilgezeten en veel dingen veranderd/verbeterd aan de fietsen, en dat vereist natuurlijk ook andere afstellingen.
Als je dan ook nog andere rijders hebt, die anders met zo'n fiets om gaan (sommige behandelen het als een vrouw, sommige neuken het als een beer) dan is het helemaal effe afstellen geblazen.

En dan krijg je nog "wat laten we en niet zien ?"...
Immers, als je nu al laat zien dat je 2 seconden per rondje sneller bent (effe hypothetisch) dan gaan de anderen natuurlijk als een gek sleutelen om die fiets NOG sneller te krijgen en nu hebben ze nog wat tijd.
Als er al sprake is van 'competitie' dan is het waarschijnlijk om te 'prikken' en zal het met minimale tienden van seconden worden...


:^ Ik denk niet dat ze voluit rijden. Tijden zeggen in zo'n geval niets, als ze een beetje testen en afstellen en het gevoel hebben dat ze erg gemakkelijk een goede tijd neer zetten dan is dat voldoende.
 
Persoonlijk maakt het me niet uit of ze hun best doen voor die tijden of niet..ben allang weer blij dat de winterslaap gedag gezegd kan worden. Wij hebben sinds 3 januari weer eurosport..zenden ze de tests ook uit ja?

*rent snel naar de tv-gids*
 
ook de 2e dag is capirossi weer het snelst, hij heeft de tijd weer iets scherper gesteld:

Loris Capirossi (Ducati): 2’01.98 (60 laps)
Valentino Rossi (Yamaha): 2’02.16 (55)
Sete Gibernau (Honda): 2’02.2 (60)
Alex Barros: (Honda): 2’02.307 (77)
Max Biaggi (Honda): 2'02.35 (43)
Kenny Roberts (Suzuki): 2'02.38
Colin Edwards (Yamaha): 2’02.48 (62)
Nicky Hayden (Honda): 2’02.49 (81)
Troy Bayliss: (Honda) 2’03.918 (52)
Toni Elías: (Yamaha): 2’03.20 (51)
Rubén Xaus (Yamaha): 2’03.40 (62)
Marco Melandri (Honda): 2’02.70 (69)
Makoto Tamada (Honda): 2’02.69
 
Team Suzuki MotoGP packed their boxes after four days in Sepang reporting positive progress with the latest evolution GSV-R, codenamed XRE2.3, in its first test
 
capirossi toch de snelste gebleven, met een tijd onder het pole record van Rossi die het afgelopen seizoen van 2’01.833 reed

de tijden zijn als volgt:

Loris Capirossi (Ducati): 2’00.54
Sete Gibernau (Honda): 2’01.325 (61)
Valentino Rossi (Yamaha): 2’01.36 (45)
Nicky Hayden (Honda): 2’01.68 (99)
Max Biaggi (Honda): 2’01.91 (83)
Alex Barros (Honda): 2’01.90 (10)
Colin Edwards (Yamaha): 2'01.93 (43)
Marco Melandri (Honda): 2’02.1 (66)
Troy Bayliss (Honda): 2’02.69 (67)
Toni Elías (Yamaha); 2’02.80 (51)
Makoto Tamada (Honda): 2’02.8 (73)
Rubén Xaus (Yamaha): 2’04.00 (52)

maar de tijden zijn redelijk bij elkaar, dus gaat nog spannend worden bij de volgende testen en natuurlijk bij de races
 
Jep, deze tijden zeggen niets! Het gaat erom hoe de mannen het doen tijdens de wedstrijd. En dat is tog net ff anders. Hoe dan ook, inderdaad, die Rossi krijgt et zwaar te verduren! Word een mooi jaar 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan