MotoGP: seizoensopener Qatar

Wie gaat er winnen?

  • Ducati

    Stemmen: 7 11,3%
  • Yamaha

    Stemmen: 45 72,6%
  • Honda

    Stemmen: 8 12,9%
  • Suzuki

    Stemmen: 2 3,2%
  • Anders?

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    62
Ja mooi, die rook van de banden. Crutchlow valt, net als Lowes, bijna elke training wel een keer. Heb altijd het idee dat die twee constant boven hun vermogen aan het rijden zijn. :/
 
Voor zover het gezegd kan worden: Die nieuwe standaard ECU maakt dat het allemaal meer op de rijders aankomt. Die proefstartjes gaan niet allemaal even soepel meer, en er komt regelmatig rook van de banden af. Prachtig om te zien. Beetje zoals 10 jaar geleden.
 
Wat is Lowes aan het boenderen zeg, niet normaal. Heeft het dan afgelopen jaar aan de motor gelegen of is dit te vroeg geconcludeerd?
 
Zo heej en dan zeggen ze dat de Formule bolides lelijk zijn. Gelukkig blinken de Moto-GP machines uit in schoonheid :X
 
Omg wat worden ze lelijk met die vleugels.

MUZ5462-copie-700x466.jpg

8332112_are-motogp-wings-just-for-flare_3dda6d1_m.jpg
 
Zo,en de Repsols zitten er ook weer bij.Is toch wel weer het vertrouwde clubje voorin net als vorig jaar met Vinales er nog netjes tussen met de Suzuki.Denk niet dat hij het trekt in een volledige race... De Ducs komen hier in Qatar weer goed mee in de race lijkt het.
 
U bent hier: MotoGP » MotoGP nieuws zaterdag 19 maart 2016 | Inloggen
MotoGP: Rossi verlengt contract met Yamaha
#QatarGP - Nog voor de start van de eerste race komt het Movistar Yamaha team met het grote nieuws dat het contract met Valentino Rossi is opengebroken en met nog eens twee seizoenen is verlengd. De 9-voudig wereldkampioen zal dus tot en met het seizoen 2018 nog te bewonderen zijn in de MotoGP klasse.

De geruchten waren er al wel even maar dat dit nieuws zo vroeg in het seizoen naar buiten komt is toch wel verrassend. Rossi stapte voor aanvang van het seizoen 2004 als een soort van wraakactie over van Honda naar Yamaha en begint zondag aan zijn 11e MotoGP seizoen bij het merk met de stemvorken. Na een minder succesvol uitstapje in 2011 en 2012 naar Ducati keerde Rossi in 2013 terug naar Yamaha en normaal gesproken gaat "The Doctor" met dit verlengde contract zijn carrière daar ook afsluiten.

Met de ondertekening van dit nieuwe contract wat Rossi tot en met 2018 aan Yamaha verbindt zal één van de grootste rijders aller tijden in elk geval nog drie seizoenen actief zijn in de MotoGP klasse. In zijn eerste 10 seizoenen bij Yamaha wist “The Doctor” 53 overwinningen te boeken en 4 wereldtitels te behalen. Afgelopen seizoen greep Rossi, zoals bekend, maar net naast zijn 5e wereldtitel met Yamaha en de 10e titel in zijn carrière.

Uiteraard zorgt de contractverlenging voor tevreden gezichten bij zowel Yamaha Motor Co, Movistar Yamaha en de rijder zelf. Hoewel hij misschien wel niet meer de aller snelste coureur in het veld is blijft de Italiaan nog steeds het grootste uithangbord van de MotoGP met wereldwijd verreweg de grootste schare fans.

Voor Lin Jarvis is de contractverlenging een logische beslissing van Yamaha:
“Ik denk dat de bevestiging van deze contractverlenging als muziek in de oren klinkt bij de Yamaha fans en MotoGP fans van over de hele wereld. Ik kan me geen betere start van dit seizoen bedenken. Het is vanaf de kant van Valentino een statement omtrent zijn toewijding aan de sport en het Yamaha team. Vanuit de zijde van Yamaha is het de bevestiging van de waardering die wij voor hem en zijn prestaties bij ons hebben. Valentino is nog steeds gepassioneerd en ook nog zeer competitief gezien zijn tweede plaats van afgelopen seizoen.
Toen Valentino in 2013 terugkeerde bij ons was dat een beslissing voor het leven. Deze contractverlenging betekent dat hij inderdaad zijn carrière bij ons zal afsluiten. Voordat het zover is kunnen de fans nog drie seizoenen genieten van de prestaties van “The Doctor”. Valentino gaat samen met het Movistar Yamaha MotoGP team voor de tiende titel in zijn carrière.”

Valentino Rossi zelf was uiteraard ook blij:
“Ik ben heel blij om aan te mogen kondigen dat Yamaha en ik ons contract voor twee seizoenen hebben weten te verlengen. Ik ben heel tevreden met deze beslissing want ik was altijd al van plan door te gaan zolang ik nog competitief kan zijn en er uiteraard nog plezier in heb. Sinds ik in 2013 terugkeerde bij Yamaha voelde het altijd als een thuis en dat was ook te zien in de resultaten. Ik haal veel plezier uit het werken met mijn team en de rest van het Movistar Yamaha team. Hun steun aan mij kent geen grenzen en daarvoor wil ze heel erg bedanken. Ik ben ontzettend gemotiveerd om met de YZR-M1 te blijven rijden en daarmee de best mogelijke resultaten te behalen in komend seizoen en ook de twee daarop volgende seizoenen.
Ik wil ook een dik dank je wel zeggen tegen al mijn fans omdat zij steeds achter mij zijn blijven staan. Dat maakt het racen extra speciaal. Ik zal tijdens elke Grand Prix alles geven zodat we met zijn allen de komende jaren van de MotoGP kunnen blijven genieten.”
 
Zo, die handtekening staat alvast! Ik had niet verwacht dat Rossi zo vroeg bij zou tekenen. Ik vraag me ook af hoe Lorenzo dit nieuws ontvangt, hij gaf immers al aan bij de start van het seizoen een contract getekend te willen hebben. Da's nog niet gebeurd, maar zijn teamgenoot heeft het zaakje al wel rond...
 
Zo, die handtekening staat alvast! Ik had niet verwacht dat Rossi zo vroeg bij zou tekenen. Ik vraag me ook af hoe Lorenzo dit nieuws ontvangt, hij gaf immers al aan bij de start van het seizoen een contract getekend te willen hebben. Da's nog niet gebeurd, maar zijn teamgenoot heeft het zaakje al wel rond...

Lorenzo volgt snel met nieuws.
 
Terug
Bovenaan Onderaan