MotoGP - Silverstone

Wat doet thuisvoordeel met Cal Crutchlow?

  • P1-3

    Stemmen: 8 25,8%
  • P4-6

    Stemmen: 9 29,0%
  • P7+

    Stemmen: 0 0,0%
  • Grindbak

    Stemmen: 14 45,2%

  • Totaal aantal stemmers
    31
ik kan mijn niet herinneren dat er een ernstig of dodelijk ongeval is gebeurt vanaf de jaren 70 in de stromende regen bij de GP of heb ik het mis,de coureurs weten echt wel waar de grens ligt het is zelfs zo dat je in de regen 120% rekening mee houdt dat je kan crashen en bij droog weer waarschijnlijk maar 30% gezien de banden en electronica de gevreesde highsiders zijn ook allang verleden tijd.

Het was wel zo.
Nu veel meer vermogen maar toch.....toch.........lastig wat wel kan en niet kan.
 
Het was wel zo.
Nu veel meer vermogen maar toch.....toch.........lastig wat wel kan en niet kan.

het was wel zo dat het goed ging? kijk aub ff terug in de geschiedenis bij hoeveel rijders er toen abrupt een einde is gekomen aan hun carrière.
daarbij de nieuwe generatie 4 takt zijn niks minder giftig als die oude 2 takt machines of verwacht je dat 270 pk bij 17-18 k toeren uit een liter motor er vloeiend uitkomt? er zit niet voor niks zoveel elektronica op , anders kunnen de rijders er helemaal niks mee.
 
in de jaren 80 reden ze de 500 nog met 40 man in de regen op motoren die zeer giftig op het gas waren zonder traction-controle en op mindere banden en ging het ook goed.
:N

Nee toen ging het niet goed, toen was het veel gevaarlijker voor coureur en toeschouwer en vielen er meer doden en gewonden dan nu.
sinds het ontstaan van de racerij of het nu motorcross, wegrace, F1, rally is, neemt het aantal slachtoffers af en dat komt voort uit regelgeving, meer aandacht voor veiligheid, vooruitstrevende technologie etc.... En zo hoort het ook.

Niks mis mee om een race te annuleren. Zo vaak gebeurt het nu ook weer niet.
 
Laatst bewerkt:
Heel Heel lang geleden stond ik eens aan de ingang bij Francorchamps, waar al weer mensen het circuit verlieten volgens de organisatie was er niks aan de hand maar de mensen die terug kwamen konden melden dat alle toppers staakten, er al strobalen in de fik stonden en je maar beter geen kaarten kon kopen.

Dat bleek de waarheid, onze Frans sprekende buren hadden een paar weken voor de Gp de baan opnieuw geasfalteerd en daar bleek als het zonnetje scheen nogal wat teer uit te komen

Boet van Dulmen had destijds verstand van asfalteren, en stelde toen dat er wel vaker olie door het asfalt werd geflikkerd; bedoeling was dat het dan sneller klaar en droog was. wat er zou gebeuren met warm of heet weer, dat laat zich raden....
 
de rijders kunnen er zonder TC ook goed mee overweg alleen kost het 0,3 sec per ronde.
en ik heb het over wedstrijden in de REGEN en niet droog.

het was wel zo dat het goed ging? kijk aub ff terug in de geschiedenis bij hoeveel rijders er toen abrupt een einde is gekomen aan hun carrière.
daarbij de nieuwe generatie 4 takt zijn niks minder giftig als die oude 2 takt machines of verwacht je dat 270 pk bij 17-18 k toeren uit een liter motor er vloeiend uitkomt? er zit niet voor niks zoveel elektronica op , anders kunnen de rijders er helemaal niks mee.
 
de huidige 4 takten hebben een powerband van misschien wel 4000 rpm of meer de 2 takten toen maar 1000 of 1500 rpm dat bedoel ik met giftig.

Mischien dat de 125 zo'n korte powerband had , de 250 al langer en de 500 nog een stuk langer.
Met het vermogen en hellingshoek wat de gp motoren nou halen kun je niet zonder tc, dat is gewoon een feit.
En waarom denk je dat er steeds minder dodelijke ongelulken gebeuren ? Droog of niet , het word er steeds veiliger op en dat is maar goed ook want als je kijk hoeveel doden er zijn gevallen tussen de jaren 70 en 90 is dat gewoon waanzin.
 
No offence maar had dat te maken met het vermogen of de slechte banden ? ;)

De giftigheid van die motoren en de beperkte electronica,(lees : rechterpols) die beschikbaar was.

De huidige generatie heeft veel meer hulpmiddelen tot hun beschikking,ze kunnen zelf rijdende hun mapping,traction control etc aanpassen.
vergeet ook niet : die twee tacten hadden geen verfijnde injectie maar carberateurs erop zitten.
appels met peren,jongentjes met kerels :P :+
 
Laatst bewerkt:
het was wel zo dat het goed ging? kijk aub ff terug in de geschiedenis bij hoeveel rijders er toen abrupt een einde is gekomen aan hun carrière.
daarbij de nieuwe generatie 4 takt zijn niks minder giftig als die oude 2 takt machines of verwacht je dat 270 pk bij 17-18 k toeren uit een liter motor er vloeiend uitkomt? er zit niet voor niks zoveel elektronica op , anders kunnen de rijders er helemaal niks mee.
Je kan de huidige Motogpracers niet vergelijken met de oude 500cckanonnen.
Toen moest je een gedreven straatvechter zijn om die wilde kanonnen aan te kunnen nu moet je gestudeerd hebben :+ om goed met een Motogpracer te kunnen rijden. *D
 
Had m al eens gezien. En dacht even snel doorklikken. Zie ik t stukje waar Mamola een Ferrari weigert en het ipv daarvan geld laat doneren aan save the children.. (en later alsnog een Ferrari krijgt) wat een held
Een held en goed mens zeker :}
 
Beetje motorsport en F1

AS weekend ga ik met een oude sponsor uit mijn autoracecarriere naar de F1 in Monza bij het RB team in de RB Paddock club, verheug me ontzettend op dat weekend.

Maandag zijn we terug en pakken we de auto in en gaan we 12 dagen naar italie en pakken we de Moto GP van san marino in rimini mee op de Brutapelle gold tribune, ik ben echt benieuwd naar de sfeer in de thuishaven van Rossi :-)
 
Het letsel wat Tito heeft opgelopen is niet direct te wijten aan de natte conditie van de track, maar net de pech heeft gedaan dat hij geraakt werd door een andere motorfiets.
 
Het letsel wat Tito heeft opgelopen is niet direct te wijten aan de natte conditie van de track, maar net de pech heeft gedaan dat hij geraakt werd door een andere motorfiets.

maar waarom gingen daar een hoop rijders onderuit of rechtdoor dan? ik dacht dat ik regen zag op de tv maar kan het ook verkeerd hebben hoor :P
 
Het letsel wat Tito heeft opgelopen is niet direct te wijten aan de natte conditie van de track, maar net de pech heeft gedaan dat hij geraakt werd door een andere motorfiets.
Door de natte baan komt-ie in de grindbak terecht; door de natte baan komen ook de vijf andere fietsen daar in de grindbak terecht. Da's voor de rijders en de marshals niet te doen. Dat de race niet door kon gaan? Prima, dat is in het MotoGP-tijdperk nog niet voorgekomen, shit happens. Dat de baan in zo'n gruwelijke staat is dat er overal hobbels en plassen vormden? Dat is volgens mij het werkelijke euvel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan