MotoGP terug op NL tv via Sport1, toch weer loze beloftes

SportsPhotography

MF veteraan
30 apr 2008
3.336
0
Heerenveen
Blij verrast was ik toen ik het volgende persbericht vernam.

Sport1 verwerft rechten MotoGP

Per direct een abbootje afgesloten bij UPC, mijn provider á 9,95 € p/m.
We zijn nu enkele race weekenden verder en ik moet zeggen dat Sport1 niet na komt wat er gezegd is.

FP1 van alle klasses zijn niet te zien!
FP3 van alle klasses zijn niet te zien!
Warming up van alle klassen zijn niet te zien!
In totaal wordt er grofweg 7 uur door mijn/onze neus geboord, volgens de gids die je er á 4,95 maandelijks bij krijgt ( nooit voor opgegeven ) stond er voor vandaag een uitzending vanaf 11:00 uur op de planning.
Na te zijn overgeschakeld om 11 uur, wel brullende motoren op tv maar geen beeld via On Demand kon ik wel wat te zien krijgen, maar ik betaal al voor alle zenders!

Nu hoor ik veel mensen denken, wees blij dat je wat kunt zien.
Maar mij/ons werden "alle" trainingen/kwalificaties, warm up en races beloofd!

Daar de uitzending berust op dezelfde stream als welke tegen betaling te zien is op www.motogp.com ( ik heb zelfs engels commentaar van Gavin Emmett en Nick Harris instelbaar ), voel ik mij wel enigszins genaaid dat ik/wij als motorsport liefhebber weer worden genaaid middels loze beloftes, maar wel enigszins de hoofdprijs mogen betalen om de MotoGP te kunnen zien.

Meer mensen die met hetzelfde dilemma zitten en zich enigszins genaaid voelen het is tijd om de handen in elkaar te slaan!

Onnodige reacties van "enkele" ( ga niet uitleggen welke members ) mensen die niet bijdragen aan de discussie worden vakkundig gerapporteerd, gezellig ontopic blijven!
 
Tja daar heb je een punt Sports, ik heb ook een abo afgesloten via UPC om via Sport1 alles te kunnen volgen.

Was het niet dat we in Qatar wel alles konden zien van FP1 t/m de race?
 
Ben het zeker met je eens dat ze het mooier hebben gezegd dan ze het nu brengen, de helft is gewoonweg niet te zien. Gelukkig had ik al sport1 en heb niet speciaal voor de races een abo afgesloten.
Neemt niet weg dat ik me afvraag hoe ze dit allemaal verklaren!
 
De streams zijn niet altijd perfect, maar ik heb toch maar "gewoon" een MotoGP.com abonnement aangeschaft... Is toch het enige dat een beetje zekerheid biedt. In geval van nood is er altijd nog Racing-Underground!
 
Ik kwam tot dezelfde conclusie: Teleurstellend dat er veel meer beloofd werd dan er uitgezonden werd. Zelfs in de digitale TV gids stond nog steeds dat de uitzending vanaf 11:00 uur begon. Helaas was er een herhaling(!) van een of andere Duitse(!) voetbalwedstrijd.

Juist het feit dat Sport1 alle klassen (bijna) volledig zou coveren heeft mij doen besluiten om mijn Sport1 abbo niet op te zeggen.
 
Het is een uur vroeger in Estoril, al kan ik niet helemaal snappen waarom ze ervoor hebben gekozen de 125cc en de moto2 om te wisselen.
Iig zend sport1 wel alle races uit vandaag.
 
Ik heb nog steeds UPC ivm Carchannel. Maar dat is helemaal oude koek. :')
 
Ik krijg per 1 juni bbc1 en 2 erbij, man ik ben als een kind zo blij dat ik eindelijk wat motoGP kan zien.

marc moest wel lezen dat het abo op digitenne met 0.50cent per maand verhoogd is :(
 
Klopt ik gistermorgen ook vol verwachting om effe naar de vrije trainingen te kijken maar nee hoor totaal niks.

En dat terwijl er dan op 4 zenders van de 7 totaal niks te zien was! Dus er is ook geen reden om het niet uit te zenden. Denk dat ik van de week toch maar eens ga bellen naar sport1 want dit is gewoon belachelijk.
 
Wat zullen we nou krijgen! -O-

6 Ronden voor het einde van de 125 gooien ze de livestream eruit bij Sport1 Internet TV. Wat een lutsers.

Ook Weeink gooit er met de pet naar: Jasper Iwema komt niet meer door op de live timing en meneer heeft niks in de gaten.

Gelukkig betaal je niet meer dan 4 eu voor een wedstrijd. Maar ik ga nu definitief geen abonnement meer bij ze afsluiten. Red me wel weer met andere online streaming en RU.
 
Ik ben er eigenlijk wel tevreden over(ik zal ook niet eens anders zijn) :P
Eerlijk gezegd heb ik ook geen tijd(of maak geen tijd) om alles te zien,ik heb de vrijdag en zaterdag opgenomen en vandaag de races gekeken behalve de 125 die ik vanavond wel kijk.
Persoonlijk vind ik dat voldoende maar de stelling was dat alles uitgezonden zou worden en dat is idd niet zo.
 
Ik zie alles warming up free practice en kwalificatie op
http://www.vipbox.tv/nl/sports/motosport.html
tis soms wel wat zoeken en ook wel eens in een taal waarvan ik geen kl*ten van versta maar ook vaak Engels. *D Ik zet mijn scherm op 200 % en geniet
Alleen de Moto GP kijk ik op m`n tv BBC 8-) :]
 
Laatst bewerkt:
Ik zie alles warming up free practice en kwalificatie op
http://www.vipbox.tv/nl/sports/motosport.html
tis soms wel wat zoeken en ook wel eens in een taal waarvan ik geen kl*ten van versta maar ook vaak Engels. *D Ik zet mijn scherm op 200 % en geniet
Alleen de Moto GP kijk ik op m`n tv BBC 8-) :]

Das informatie waar je wat aan hebt :)
 
Ik zit bij ziggo en ik heb geen sport1 abo afgesloten omdat ik de motogp wel via de BBC kijk en de rest pluk ik van internet. Maar afgelopen maand(en zondag ook nog) was sport1 het bonuskanaal oid en dus gratis te zien. Ja als die mogelijkheid er is dan wil ik er natuurlijk ook wel gebruik van maken. In de digitale TV gids stond idd dat de uitzending om 11.00uur zou beginnen, maar ik heb alleen maar de herhaling van de kampioenswedstrijd van Dortmund gezien. Dan niet he, maar dan ook niet verwachten dat ik een abo neem.
Ik kreeg laatst via een onderzoeks panel waar ik aan mee doe al een enquete over Sport1, daar heb ik al duidelijk mijn mening kunnen geven. Dus hopelijk doen ze er iets mee :)
 
Idd ik ben ook wel een beetje teleur gesteld. Ze laten niet alle FP zien en ook de warm-up e.d niet. Heeft er al iemand gemaild naar sport1? Wellicht als we met z'n allen meerdere mailtjes sturen dat ze er iets aan gaan doen....

Edit: ik heb net een mail gestuurd naar de klantenservice en heb ze ook de link gegeven naar dit topic. Ik hoop dat ze op deze manier meer reactie lezen...
 
Laatst bewerkt:
Blij verrast was ik toen ik het volgende persbericht vernam.

Sport1 verwerft rechten MotoGP

Per direct een abbootje afgesloten bij UPC, mijn provider á 9,95 € p/m.
We zijn nu enkele race weekenden verder en ik moet zeggen dat Sport1 niet na komt wat er gezegd is!

Yep... dat was al precies waar ik bang voor was.

De enige optie buiten t.v. om is MotoGP.com abo of illegaal kijken.

BBC heeft ook superuitzendingen met voor- en na-programma bij de MotoGP maar verder niet alles.

Gegarandeerd dat straks de Tour, RolandGarros,Wimbledon, Atletiek, Zwemmen, Golf, etc.etc. toch de voorkeur krijgt.
Moet je niks van aantrekken.
Is gewoon zo... :')
 
Idd ik ben ook wel een beetje teleur gesteld. Ze laten niet alle FP zien en ook de warm-up e.d niet. Heeft er al iemand gemaild naar sport1? Wellicht als we met z'n allen meerdere mailtjes sturen dat ze er iets aan gaan doen....

In je eentje ga je niks bereiken, op mijn mail welke ik zondag ochtend verstuurd heb is nog steeds geen antwoord gekomen.
Nu weet ik dat een klantenservice stekeblind is voor kritiek, maar wel binnen 24 uur zich kan melden als je een nieuw abonnement wil afsluiten.
Ik zit bij dit geval aan wat andere zaken te denken, Sport1 is zelf niet bereikbaar immers op hun site staat duidelijk vermeld dat je contact met je kabelleverancier moet opnemen en deze spelen het weer door naar Sport1.
Je kunt op je vingers na tellen dat dit niet gaat gebeuren en ik denk dat een iets groter offensief makkelijker is.
Denk aan Twitter, Facebook etc., etc., ik zal kijken of ik tijdens het volgende ONK weekend iemand tref van de "grote" bladen ik weet dat er nog niet zo lang geleden een artikeltje heeft gestaan in een motormagazine over de stream via MotoGP.com en Sport1 en de overwegingen om het niet te volgen vanwege de kosten.
Ik vindt dat wij als motorsport liefhebbers een dikke vette worst is voorgehouden, maar nu puntje bij paaltje komt is er nog niet eens een servetje waarmee we onze mond kunnen afvegen.
Inmiddels wel een email adres gevonden klantenservice@alleenopeen.tv, wellicht dat we daar iets mee kunnen.
Ik zou zeggen platmailen......
Twitter: @Sport1_NL <- redactie
 
Laatst bewerkt:
Ik ben aangewezen op mijn schoteltje. Daar kan ik een extra abo op nemen zodat ik Sport1 ook kan kijken, kosten 15 Euro extra in de maand. Dacht het niet dus, en ben nu helemaal blij dat ik het niet gedaan heb! Op de schotel zit gelukkig ook de Duitse Sport1 (DSF) die ik gewoon gratis kan kijken, en die zoals het er nu uit ziet, net zo veel laat zien, maar dan met Duits commentaar.
 
iK VIND HET SCHANDALIG! :(

Weer eens met Tet...moet niet gekker worden :P

Ik snap jullie allemaal niet met al dat gezeik de afgelopen 2 jaar......neem een schotel of een abbo dan zie je ALLES en heb je nooooooooooooit gezeik.....heerlijk :Y
 
Weer eens met Tet...moet niet gekker worden :P

Ik snap jullie allemaal niet met al dat gezeik de afgelopen 2 jaar......neem een schotel of een abbo dan zie je ALLES en heb je nooooooooooooit gezeik.....heerlijk :Y

Als je wordt beloofd dat Sport1 alles wil gaan uitzenden, dan doe ook jij een dansje in de kamer omdat je eindelijk na 2 jaar geen motorsport op tv eindelijk ALLES kan zien!

Als dat alleen bij de eerste race het geval is en daarna niet weer voel je je toch enigszins genaaid.

Al het geld zal wel naar de helmen van Iwema zijn gegaan en nu is er geen geld meer voor de trainingen :9
 
Bijgaand de reactie van Sport 1:

Geachte heer/mevrouw,

Allereerst bedankt voor uw mail aan Film1Sport1.

Onze excuses voor de verkeerde informatie in onze programmagids. Voor onze uitzendingen zijn wij afhankelijk van het aangeleverde materiaal. Helaas kregen wij om 11:00 uur nog geen beeldmateriaal aangelverd vanuit Portugal en konden wij dus geen Moto GP uitzenden. Helemaal niets uitzenden is natuurlijk ook geen optie en vandaar dat er een herhaling van een voetbalwedstrijd is uitgezonden.

Vanaf 12:00 uur kregen wij beeldmateriaal binnen uit Portugal en hebben wij, zoals altijd, de complete racedag uitgezonden op Sport1 Extra 1. Dit is een zender die u met een regulier abonnement op Sport1 bij Ziggo wel ontvangt, maar als bonuskanaal werd alleen ons hoofdkanaal (Sport1 Live) uitgezonden.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Film1Sport1
 
Terug
Bovenaan Onderaan