MotoGP terug op NL tv via Sport1, toch weer loze beloftes

Achja sport 1 betaald natuurlijk ook totaal geen geld aan Dorna voor de rechten van de Motogp, dus als er geen beelden binnenkomen is dat jammer. Beetje vreemd mailtje als je mij vraagd |(
 
Bijgaand de reactie van Sport 1:

Geachte heer/mevrouw,

Allereerst bedankt voor uw mail aan Film1Sport1.

Onze excuses voor de verkeerde informatie in onze programmagids. Voor onze uitzendingen zijn wij afhankelijk van het aangeleverde materiaal. Helaas kregen wij om 11:00 uur nog geen beeldmateriaal aangelverd vanuit Portugal en konden wij dus geen Moto GP uitzenden. Helemaal niets uitzenden is natuurlijk ook geen optie en vandaar dat er een herhaling van een voetbalwedstrijd is uitgezonden.

Vanaf 12:00 uur kregen wij beeldmateriaal binnen uit Portugal en hebben wij, zoals altijd, de complete racedag uitgezonden op Sport1 Extra 1. Dit is een zender die u met een regulier abonnement op Sport1 bij Ziggo wel ontvangt, maar als bonuskanaal werd alleen ons hoofdkanaal (Sport1 Live) uitgezonden.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Film1Sport1
Gek zeg op sport EINS is wel alles te zien..........

(en kost me niks extra's :P )
 
ik heb een abbo op sport 1 en heb zaterdag wat trainingen gezien en zondag alle wedstrijden rechtstreeks
na verleden jaar niets te hebben gezien ben ik er wel degelijk blij mee
 
Ik heb ook reatie gehad op de mail....


Geachte heer/mevrouw,

Allereerst bedankt voor uw mail aan Film1Sport1.

Wij zenden tijdens het gehele raceweekend naast de Moto GP ook live beelden van de 125 cc en de Moto 2 uit. De onderdelen die wij elk raceweekend sowieso van de 3 klasses uitzenden zijn:

- De tweede training op vrijdag.
- De kwalificatie op zaterdag.
- De race op zondag.

Eventueel zenden wij ook de eerste training op vrijdag en de derde training op zaterdag uit, maar dit is afhankelijk van het feit of wij deze beelden correct krijgen aangeleverd. Afgelopen weekend hebben wij de Moto GP gewoon uitgezonden middels de onderstaande programmering:

Vrijdag 29-04-2011 14:00 uur Sport1 Extra 1 Grote Prijs van Portugal Vrije Training (Live)
Zaterdag 30-04-2011 14:00 uur Sport1 Extra 1 Grote Prijs van Portugal kwalificate (Live)
Zondag 01-05-2011 12:00 uur Sport1 Extra 1 Moto GP Portugal (Live)
Zondag 01-05-2011 12:00 uur Sport1 Tennis Moto GP Portugal (Live)

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Film1Sport1
 
Mijn reactie terug:

Geachte klantenservice,

Ik vind dit allemaal maar erg vreemd. Jullie betalen toch ook dik om de uitzendrechten te krijgen voor de MotoGP aan Dorna. Als jullie dit betalen waarom
dan niet alles uitzenden. De beelden die jullie hebben zijn gewoon exact het zelfde dan die van Eurosport UK of BBC red-button incl. commentaar. Dus als zij die goed binnen kunnen krijgen moeten jullie dit natuurlijk ook kunnen. Er is zelf een compleet extra kanaal voor.....

Ik als motorsport liefhebber was dan ook zeer blij dat alles uitgezonden zou worden in 2011 en 2012. Die 15 euro per maand is mij dit wel waard.
Maar nu blijkt dat jullie niet alles uitzenden vind ik het gewoon te duur en word mij niet verkocht wat is toe gezegd. Niet alleen ik denk er zo over maar ook spreek ik
namens vele andere motorsport liefhebbers. Kunnen/willen jullie hier iets aan doen?

Met vriendelijke groet,

M. Wiersma.
 
Over de klantenservice van Sport1 geen verkeerd woord want ik heb vorige week alweer antwoord gehad.

Geachte heer/mevrouw Wiersma,

Nogmaals bedankt voor uw mail aan Film1Sport1.

Wat we in het persbericht hebben vermeld blijkt inderdaad voorbarig: we zenden niet alle trainingen uit. Dit komt omdat we ook van de ochtend-sessies wel beelden krijgen (vrije training/1e training op vrijdagochtend, vrije traininge/3e training op zaterdagochtend en warm-up op zondagochtend) waar geen commentaar bij zit. Vooralsnog hebben we ervoor gekozen om het dan niet uit te zenden, omdat het wat armoedig over kan komen als we iets uitzenden zonder commentaar. Dat Eurosport UK en BBC Red Button het wel uitzenden komt omdat ze dezelfde beelden krijgen als wij, alleen voegen zij er wel zelf commentaar aan toe (of misschien zenden zij het uit zonder commentaar).

Gezien de reacties van onze abonnees, zijn wij aan het overwegen om de ochtend-sessies zonder commentaar uit te zenden. Echter willen wij eerst polsen of het meerendeel van onze abonnees dit op prijs zouden stellen. Onze vraag aan u is dus: Heeft u liever dat wij de ochtend-sessies zonder commentaar uitzenden of heeft u liever dat wij het dan helemaal niet uitzenden?

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Film1Sport1
 
Als antwoord hierop heb ik gestuurd dat de voorkeur dan toch echt ligt bij het wel uitzenden van beeld materiaal. Al zij het helaas zonder commentaar (voorlopig)
 
Als antwoord hierop heb ik gestuurd dat de voorkeur dan toch echt ligt bij het wel uitzenden van beeld materiaal. Al zij het helaas zonder commentaar (voorlopig)

Trainingen lijken me prima zonder commentaar; biedt de mogelijkheid om eens wat motorgeluiden te horen. Commentaar bij vrije trainingen gaat toch nergens over (behalve als het britse commentatoren betreft).
 
Trainingen lijken me prima zonder commentaar; biedt de mogelijkheid om eens wat motorgeluiden te horen. Commentaar bij vrije trainingen gaat toch nergens over (behalve als het britse commentatoren betreft).

En zelfs dat gaat met heel veel woorden nergens over ;)
 
Ik persoonlijk heb nog steeds geen antwoord gehad van UPC.
Voor wat betreft de uitzendingen zonder commentaar + pure motorgeluiden zeg ik wat wil een liefhebber nou nog meer?
Enkel geldt dit voor de 125cc en de Moto2 tijdens de MotoGP zitten Gavin Emmett en Nick Harris verslag te doen en dat is best ( lees beter ) te pruimen dan Nederlands commentaar.
Dus wat mij betreft ik betaal voor alles dus wil ik alles ;)
 
Niets dan lof voor Sport1 voor wat betreft de keurige afhandeling van jouw mailtjes, Baasm! :} Bij Sport1 hebben ze dus duidelijk hart voor de sport en oog voor hun abonnees, iets dat bij Carchannel wel anders was...

Nu is het inderdaad te hopen voor Sport1-bezitters dat de trainingen zonder commentaar zullen worden uitgezonden. :)
 
Niets dan lof voor Sport1 voor wat betreft de keurige afhandeling van jouw mailtjes, Baasm! :} Bij Sport1 hebben ze dus duidelijk hart voor de sport en oog voor hun abonnees, iets dat bij Carchannel wel anders was...

Nu is het inderdaad te hopen voor Sport1-bezitters dat de trainingen zonder commentaar zullen worden uitgezonden. :)

Ik heb inmiddels alweer mail terug dat ze de wensen (wel uitzenden zonder commentaar) door geven aan de verantwoordelijke afdeling....

Ben idd wel eens minder goed geholpen op een klantenservice :}
 
de aller eertse uitzending van sport1 via tele2 was in t engels met onze 2 beroemde heren.
daarna kwam weeink.
dus t kan gewoon wel in t engels.
 
de aller eertse uitzending van sport1 via tele2 was in t engels met onze 2 beroemde heren.
daarna kwam weeink.
dus t kan gewoon wel in t engels.

ja ja gewoon met de knop op je afstand bediening. Ik kijk 125cc altijd in het nederlands en de rest in Engels. Het was dus niet alleen de eerste race met engels commentaar, maar nog steeds ;)
 
ja ja gewoon met de knop op je afstand bediening. Ik kijk 125cc altijd in het nederlands en de rest in Engels. Het was dus niet alleen de eerste race met engels commentaar, maar nog steeds ;)


ik kan helaas t commentaar niet veranderen met een knop.
ik zit vast aan wat ze uitzenden.
tele2 sucks :/
 
de aller eertse uitzending van sport1 via tele2 was in t engels met onze 2 beroemde heren.
daarna kwam weeink.
dus t kan gewoon wel in t engels.
Yep is gewoon grote onzin van Sport 1.

De beelden komen gewoon door alleen dan met het standaard engelse commentaar erbij. En dat vind ik en ik denk niemand die ervoor betaald heeft een slechte zaak. Bovendien kon je tijdens de eerste race het geluid ook omschakelen naar alleen het geluid op de baan.

Dus dit zijn gewoon smoesjes van Sport1. En ook raar omdat ze voor de rest niks Live uitzenden op die tijdstippen dus er is geen reden om het niet uit te zenden.
 
Ik heb inmiddels alweer mail terug dat ze de wensen (wel uitzenden zonder commentaar) door geven aan de verantwoordelijke afdeling....

Ben idd wel eens minder goed geholpen op een klantenservice :}


Goed bezig....

Ik heb ook Sport1 via upc en extra pakket aangeschaft met sport1 om motoGp te zien.
Heeft het zin als ik ook een mailtje stuur en vraag om de (extra) uitzendingen van trainingen evt. zonder commentaar?
Hoe meer motorsport/MotoGP op TV, hoe beter!!!
 
stuur je de mails naar sport1 of de provider.
wie bepaald wat er word uitgezonden.
 
Ik sluit mij aan bij de rest en zeg: ik ben teleurgesteld!

Voor 10 euro per maand krijg je niet superveel te zien, de warm-up zonder beeld maar met geluid sloeg natuurlijk alles! Ik denk eraan om dit op te zeggen en een MotoGP.com abo te nemen. Kun je naast de weekenden zelf een hoop zien :)
 
Ik sluit mij aan bij de rest en zeg: ik ben teleurgesteld!

Voor 10 euro per maand krijg je niet superveel te zien, de warm-up zonder beeld maar met geluid sloeg natuurlijk alles! Ik denk eraan om dit op te zeggen en een MotoGP.com abo te nemen. Kun je naast de weekenden zelf een hoop zien :)
Nou hebben we eindelijk GP's op TV en dan is het nog niet goed , ik lees alleen maar jankverhalen .
Had al eerder vermeld , neem een MotoGP abbo dan wordt je alleen maar verwend.
 
Daarom kaart ik dat dus ook aan ;)

Jankverhalen vind ik het niet altijd, Sport1 zet zaken in de gids die ze vervolgens niet uitzenden. Daarnaast komt er op de meeste zenders niet dus waarom zend je dan geen GP's uit? Lijkt mij dat je de rechten koopt of niet.
 
Daarom kaart ik dat dus ook aan ;)

Jankverhalen vind ik het niet altijd, Sport1 zet zaken in de gids die ze vervolgens niet uitzenden. Daarnaast komt er op de meeste zenders niet dus waarom zend je dan geen GP's uit? Lijkt mij dat je de rechten koopt of niet.
Jaja maar wat zijn rechten , weet wel dat MotoGP alle rechten heeft en ik denk dat Sport1 daar een deel van koopt , maar ben het met je eens dat het dan duidelijker in de gids gezet moet worden.
Het komt idd over van beloven en niet nakomen , maar ben wel blij dat er wat op de Nederlandse TV wat wordt uitgezonden.
Ik heb ook een MotoGP abbo en moet zeggen dat ik alleen daar maar naar kijk.
Op Sport1 irriteer ik me mateloos aan het kommentaar van die griezel die het alleen maar heeft over de blessure van Rossi,Crutchlow en van Dani , maar die jongens hoor je er zelf niet eens over klagen ,...PFFFFFFF .
 
Laatst bewerkt:
AAAAAAAAAAAAAA

Zojuist de opgenomen race aan het kijken halverwege breken ze de uitzending af en verwijzen ze door naar internet tv. En schakelen ze over naar 1 of andere K voetbal wedstrijd

Wat zijn dit voor oplichterssssssssss ??
 
AAAAAAAAAAAAAA

Zojuist de opgenomen race aan het kijken halverwege breken ze de uitzending af en verwijzen ze door naar internet tv. En schakelen ze over naar 1 of andere K voetbal wedstrijd

Wat zijn dit voor oplichterssssssssss ??
Ik keek sport1 extra live en ineens zei Frank dat de race verder ging op een andere zender, maar de race werd gewoon verder uitgezonden. Snapte er al niets van..
 
Terug
Bovenaan Onderaan