MotoGP Valencia

toch wel typisch.... als Rossi het zegt is het commentaar op zijn werk komt het van ieder andere is het janken...

Er is hier in ieder geval een grote groep die zo redeneert!
Het klopt dat er een groep is die puur Rossi-fan is en de rest afzeikt, maar wat je zegt geldt niet voor mij en ik vind je commentaar dan ook een beetje goedkoop. Komt het van ieder ander zeg ik precies hetzelfde: de coureurs janken of zeuren nauwelijks en ik stoor me eraan dat mensen dat juist zeggen.

-edit-
Wat de race betreft... Bleeerrghh. Sommige mannen hebben goed hun best gedaan, maar de problemen die iedereen heeft gehad met de setups waren overduidelijk in de race. Rossi leuk naar 3, Dovi leuk naar 4 (jammer dat-ie niet nog een podium kon pakken), Stoner overtuigend eerste, maar het veld heeft naar mijn mening weinig bijzonders getoond in deze laatste race. Wat mij betreft: aftellen voor de afsluitende race van de WSBK, daar verwacht ik pas een mooi eind te zien!
 
Laatst bewerkt:
full


even voor de dames
 
Is het hier iemand anders ook opgevallen dat meneer Vermeulen op de normale manier schakelde?? Gewoon 1 naar beneden en rest omhoog dus.. Apart.. Zou dat een bepaalde reden hebben?
 
Is het hier iemand anders ook opgevallen dat meneer Vermeulen op de normale manier schakelde?? Gewoon 1 naar beneden en rest omhoog dus.. Apart.. Zou dat een bepaalde reden hebben?

PvdG zei het ook al, zag jij het of hoorde je het van hem. Mij zou het kwa beelden niet eens opvallen :? Biaggi schijnt het ook te doen. Ik had al eerder gehoord dat een racer omgekeerd schakelt omdat ie ander in de bochten niet onder de pook komt. Biaggi en Chris gaan kennelijk niet zo plat :P ;) :+ :+
 
Motorracen is nou eenmaal een 'saaie' sport'.
Dit was gewoon een strakke race, niks op aan te merken.
Naja, er is spanning genoeg te vinden als je je eenmaal hebt verdiept in de sport. Maar zelfs voor MotoGP-begrippen was het een droge race. De enorme verschillen tussen nummers 1, 2, 3 en 4 tonen dat al wel aan.

Is het hier iemand anders ook opgevallen dat meneer Vermeulen op de normale manier schakelde?? Gewoon 1 naar beneden en rest omhoog dus.. Apart.. Zou dat een bepaalde reden hebben?
Yup, op de BBC had men het er ook over. Werd verder geen reden gegeven waarom dat zou zijn en waarom racers het normaliter juist andersom doen ten opzichte van straatmotoren.
 
Werd verder geen reden gegeven waarom dat zou zijn en waarom racers het normaliter juist andersom doen ten opzichte van straatmotoren.

Dat is omdat terugschakelen plat in een bocht makkelijker naar beneden gaat.
(Dan hoef je voet niet onder het pookje te wurmen.)
Als je op-schakelt, staat je motor meestal rechtop. Vandaar.
 
Laatst bewerkt:
Dat is omdat terugschakelen plat in een bocht makkelijker naar beneden gaat.
(Dan hoef je voet niet onder het pookje te wurmen.)
Als je op-schakelt, staat je motor meestal rechtop. Vandaar.


Dat zei ik ;)

PvdG zei het ook al, zag jij het of hoorde je het van hem. Mij zou het kwa beelden niet eens opvallen Biaggi schijnt het ook te doen. Ik had al eerder gehoord dat een racer omgekeerd schakelt omdat ie ander in de bochten niet onder de pook komt. Biaggi en Chris gaan kennelijk niet zo plat

Allen jij weet het uit ervaring en ik van de teevee :+
 
ja ik zag het met de gp tijdens een onboard-shot van Vermeulen..
maar volgens mij schakelt hij normaal gesproken ook gewoon op de circuit-manier zeg maar..
misschien dat het per circuit verschillend is voor sommige coureurs..
 
125 en 250 waren prachtig, motoGP viel beetje tegen.
Wel weer knap van Stoner. Hoe die jongen zo hard kan gaan met weinig set-up tijd. Rossi weer netjes van 10e naar 3e gereden. Jammer dat ie geen aansluiting kon krijgen met Pedrosa.
Lorenzo rookie van het jaar, maar wel op een fabrieks motor. Ben benieuw wie volgend jaar de snelste van hun 2en is als Dovi ook op een fabrieks machine zit...
 
Dat zei ik ;)

PvdG zei het ook al, zag jij het of hoorde je het van hem. Mij zou het kwa beelden niet eens opvallen Biaggi schijnt het ook te doen. Ik had al eerder gehoord dat een racer omgekeerd schakelt omdat ie ander in de bochten niet onder de pook komt. Biaggi en Chris gaan kennelijk niet zo plat

Allen jij weet het uit ervaring en ik van de teevee :+

Sorry, had jouw post niet gelezen, alleen de vraag van twonha.
Ik weet het niet uit ervaring, want rij op circuit ook gewoon met straatschakeling.
Maar dat racemotoren meestal andersom schakelen en waarom wist ik idd al een tijdje ja.

Overigens, vroeger (jaren 70) wilden brommertjes ook nog wel eens andersom schakelen (yamahaatjes?).

Maar laten we maar weer on-topic gaan.

125 en 250: superspannend.

MotoGP: inhaalrace Vale mooi! Fijn Melandri weer eens goed te zien rijden, rest wat saai.
 
Weet iemand de MotoGP 'Jaarclip' 2008 van RtlGP ergens te vinden?
Die werd uitgezonden na de uitzending. Zag er heel gaaf uit! Die van 2007 is namelijk ook op internet te vinden.
 
Ben ook naar de trainingen op vrijdag geweest.
Mooi om te zien maar was na 10 minuten al helemaal doorweekt B|
Wat een . . . weer zeg!!!!!!!
Wel tof om een keer geweest te zijn, lijkt me een leuke baan om op te rijden :}

Over Vermeulen en Biaggi, die rijden volgens mij al jaren met de streetwise (normale) schakeling.

Ben dit jaar op t circuit ook gaan rijden met de omgekeerde schakeling, bevalt prima!

De race in de Moto GP viel me wel een beetje tegen, had van Rossi helaas niet veel verwacht maar wel dat Pedrosa nog een vuist kon maken tegen Stoner.
125 en 250 wel zeer leuk om te zien :Y
 
Zal gaaf zijn *D

Edit:
Found it! *D *D

:( :(
Ben de halve avond bezig geweest om te bedenken hoe ik die clip van mijn UPC-box naar mijn PC moest krijgen.
Da's inmiddels gelukt en nu staat het uploaden naar Youtube al een tijdje te stampen.

Noah, da's nie meer nodig dus.... |( |(

Anyway, ik heb me prima vermaakt vanavond, en weer wat geleerd :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan