MotoGP vs. WSB

Ik probeer alles bij te houden. En beide heeft zijn charme vind ik.

WSB : Bijna straat fietsen (dus wat realistischer)
MotoGP : Asociaal hard op de fietsen van morgen (hopelijk)

Ik stem wel op de MotoGP (rossi fan)
 
SBK is geen eerlijke strijd meer,....

bij de mgp gaat het helaas ook die kant op :(
 
WSB niet boeiend meer.
Supersports :} veel actie en veel verschillende merken voorin. Afgelopen weekend waren toch leuke gevechten tussen Kawa, Yamaha en Ducati voorin en Honda, Yamaha en Suzuki daarachter.
GP's beloven ook interessant te worden, alleen ben ik bang dat plaats 1 van de Moto GP klasse al geclaimd is '(
 
Het is jammer dat de GP1 tot 1000cc mag gaan. Lijkt een beetje te veel op de SBK. Hierdoor wordt denk ik de SBK met uitsterven bedreigd.
Mooier was geweest GP1 tot 500cc en of dat nou 2 of 4 takt is maakt niet uit. Hebben de Heren van Honda, Yamaha, Suzuki, enz enz teminste wat te doen. En de SBK blijven dan de zware jongens.
 
Het is jammer dat de GP1 tot 1000cc mag gaan. Lijkt een beetje te veel op de SBK. Hierdoor wordt denk ik de SBK met uitsterven bedreigd.
Mooier was geweest GP1 tot 500cc en of dat nou 2 of 4 takt is maakt niet uit. Hebben de Heren van Honda, Yamaha, Suzuki, enz enz teminste wat te doen. En de SBK blijven dan de zware jongens.
SBK blijven productie fietsen.
MGP blijven prototypes.
 
Beide klassen hebben z'n charme maar ik denk dat in de toekomst de GP1 klasse de meeste kijkers trekt als ook ducati en andere merken mee gaan doen.De superbike is in verhouding voor de teams nog steeds betaalbaarder dan de GP1.Ik hoop dat ze beide blijven bestaan.Het sfeertje in de paddock bij de WSB is meer ontspannen waar je teminste nog als toeschouwer naar binnen mag en bij de GP moet je minimaal sponsor zijn wil je daar binnen kunnen komen.De GP1 staat zeker nog veel verder weg van de toeschouwer.Jammer jammer jammer.Als wij er niet waren dan waren er ook geen motorraces.Laat ze daar wat aan doen AUB !
 
Vindt SBk niet meer wat het geweest is, kan het beter Ducati Club races gaan noemen
 
Maakt me op zich niet uit, als het maar een spannende race is.
Vooral de Supersport 600 en de 125cc leveren altijd goede aktie en spannende gevechten. :)
 
Ik kijk allebei erg graag. Vooral als het spannend is. Spanning is bij de 600 altijd verzekerd en eigenlijk ook wel bij de 125. Ik vind de sfeer (als je het live bezoekt) beter bij de SBK's overigens. Tenminste in Nederland.
Ik zou het wel echt zonde vinden als de SBK's weggaan en ik ben echt bang dat de '500' echt saai kan worden dit jaar.
 
Ik kan ook niet kiezen en wil geen van beiden missen. Wel balen dat de SBK zo leegloopt, geen R7 meer, nauwelijks nog moeite door Suzuki en Kawasaki doet ook al jaren niet echt mee. Dit jaat zijn er nog maar ongeveer zes coureurs die races kunnen winnen. '(
 
Wat mij persoonlijk een goed plan lijkt, om net als in de Superbike, de GP500 klasse 2 starts te laten doen. Dat maakt het voor het publiek allemaal nog leuker. Vind de laatste jaren de TT een magere vertoning worden. 2 keer starten kan het weer wat aantrekkelijker maken. :P
 
De GP is nog steeds het einde!
Ben ook een enorme Rossi Fan! :}
Maar de WSB is zeker ook leuk om naar te kijken, eigenlijk alles wat met motoren te maken heeft...

Groetjes Sonja. })
 
ik volg de motoGP sinds vorig jaar. Het ruled, maar wel jammer dat sommige races zo saai zijn: Rossi gaat naar de eerste plaats, biaggi erachter aan, die gaat op zijn bek en rossi tuft lonely at the top naar de finish. Toen rossi slecht ging en haga on fire was werd het tenminste spannend in de top van het veld.
Ik weet niet hoe ze dat gaan doen met die 990 CC. Rijden die in een aparte klasse ofzo? Anders is het niet echt eerlijk meer te noemen, krijgt Jurgen een fatsoenlijke fiets, krijgt de rest weer een betere.
 
Terug
Bovenaan Onderaan