Major Upgrades Coming For Honda RCV1000R - But Not Until 2015 | MotoMatters.com | Kropotkin Thinks
De spec Honda is niet snel genoeg, de coureurs en teams zijn niet tevreden, de Forward Yamaha is een heel ander kaliber motorfiets, blah blah blah. Tot zover de bekende verhalen rondom de RCV1000R. Echter, een interessanter stukje van GPOne via MotoMatters: de top RCV1000R rijder zal waarschijnlijk vanaf Motegi een nieuwe versie van die motor mogen rijden. Klinkt als een heerlijke wortel die voorgehouden wordt bij Aoyama, Hayden, Redding en Abraham!
Persoonlijk gun ik het Hayden wel om zo'n minikampioenschapje tussen stalgenoten te winnen, maar Aoyama zal zijn 250cc-titel eer aan willen doen en Redding is hongerig als een gek om zich in de kijker te rijden. Die jongen weet dat zijn toekomst afhankelijk is van zijn prestaties ten opzichte van m.n. Hayden en Aoyama. Karel Abraham zie ik dit niet zomaar winnen.
Dit kan nog wel eens voor vuurwerk zorgen tussen de heren rond p10-15!
Huidige stand, na vijf races:
12 Nicky HAYDEN Honda USA 23 punten
13 Hiroshi AOYAMA Honda JPN 21 punten
14 Scott REDDING Honda GBR 18 punten
17 Karel ABRAHAM Honda CZE 9 punten
Though the RCV1000R will not get the seamless gearbox - that technology is too sensitive to be given away - pneumatic valves will remove the biggest weakness of the production Honda. All of the production Honda riders have complained of a lack of acceleration, and pointed to it as being the place where they have lost the most ground to the Factory Option machines. Pneumatic valves will allow for more aggressive cam profiles and greater valve opening, which will help to boost midrange power and torque. They also allow the engine to rev higher, producing more peak horsepower. For a fascinating breakdown on the benefits of pneumatic valves, see Kevin Cameron's explanation on the Cycle World website.
Work is to start on early versions of the uprated engine soon, and Honda have given RCV1000R riders Nicky Hayden, Hiroshi Aoyama, Scott Redding and Karel Abraham some suitable motivation for the rest of the 2014 season. GPOne.com is reporting that Honda is to bring a single, uprated RCV1000R to the last races of this season, most likely starting from Motegi. The bike will be given to the highest-placed rider in the standings, who will get to use it for the remaining races. His input will then help develop the 2015 version of the bike.
De spec Honda is niet snel genoeg, de coureurs en teams zijn niet tevreden, de Forward Yamaha is een heel ander kaliber motorfiets, blah blah blah. Tot zover de bekende verhalen rondom de RCV1000R. Echter, een interessanter stukje van GPOne via MotoMatters: de top RCV1000R rijder zal waarschijnlijk vanaf Motegi een nieuwe versie van die motor mogen rijden. Klinkt als een heerlijke wortel die voorgehouden wordt bij Aoyama, Hayden, Redding en Abraham!
Persoonlijk gun ik het Hayden wel om zo'n minikampioenschapje tussen stalgenoten te winnen, maar Aoyama zal zijn 250cc-titel eer aan willen doen en Redding is hongerig als een gek om zich in de kijker te rijden. Die jongen weet dat zijn toekomst afhankelijk is van zijn prestaties ten opzichte van m.n. Hayden en Aoyama. Karel Abraham zie ik dit niet zomaar winnen.
Dit kan nog wel eens voor vuurwerk zorgen tussen de heren rond p10-15!
Huidige stand, na vijf races:
12 Nicky HAYDEN Honda USA 23 punten
13 Hiroshi AOYAMA Honda JPN 21 punten
14 Scott REDDING Honda GBR 18 punten
17 Karel ABRAHAM Honda CZE 9 punten