MotoGP's Honda RCV1000R Minikampioenschap

twonha

Yods be silent!
2 apr 2007
8.113
2.551
Nijmegen
Major Upgrades Coming For Honda RCV1000R - But Not Until 2015 | MotoMatters.com | Kropotkin Thinks

Though the RCV1000R will not get the seamless gearbox - that technology is too sensitive to be given away - pneumatic valves will remove the biggest weakness of the production Honda. All of the production Honda riders have complained of a lack of acceleration, and pointed to it as being the place where they have lost the most ground to the Factory Option machines. Pneumatic valves will allow for more aggressive cam profiles and greater valve opening, which will help to boost midrange power and torque. They also allow the engine to rev higher, producing more peak horsepower. For a fascinating breakdown on the benefits of pneumatic valves, see Kevin Cameron's explanation on the Cycle World website.

Work is to start on early versions of the uprated engine soon, and Honda have given RCV1000R riders Nicky Hayden, Hiroshi Aoyama, Scott Redding and Karel Abraham some suitable motivation for the rest of the 2014 season. GPOne.com is reporting that Honda is to bring a single, uprated RCV1000R to the last races of this season, most likely starting from Motegi. The bike will be given to the highest-placed rider in the standings, who will get to use it for the remaining races. His input will then help develop the 2015 version of the bike.

De spec Honda is niet snel genoeg, de coureurs en teams zijn niet tevreden, de Forward Yamaha is een heel ander kaliber motorfiets, blah blah blah. Tot zover de bekende verhalen rondom de RCV1000R. Echter, een interessanter stukje van GPOne via MotoMatters: de top RCV1000R rijder zal waarschijnlijk vanaf Motegi een nieuwe versie van die motor mogen rijden. Klinkt als een heerlijke wortel die voorgehouden wordt bij Aoyama, Hayden, Redding en Abraham!

Persoonlijk gun ik het Hayden wel om zo'n minikampioenschapje tussen stalgenoten te winnen, maar Aoyama zal zijn 250cc-titel eer aan willen doen en Redding is hongerig als een gek om zich in de kijker te rijden. Die jongen weet dat zijn toekomst afhankelijk is van zijn prestaties ten opzichte van m.n. Hayden en Aoyama. Karel Abraham zie ik dit niet zomaar winnen.

Dit kan nog wel eens voor vuurwerk zorgen tussen de heren rond p10-15!

Huidige stand, na vijf races:
12 Nicky HAYDEN Honda USA 23 punten
13 Hiroshi AOYAMA Honda JPN 21 punten
14 Scott REDDING Honda GBR 18 punten
17 Karel ABRAHAM Honda CZE 9 punten
 
En past daarom prima in het silly season 2014 onderwerp thuis! :+

Maar dan niet, want silly season gaat over welke rijder in welk jaar bij welk team terecht komt ("stoelendans")... Niet op welk materiaal ze rijden. ;-)

Ik besloot bij het aanmaken van het topic dat niet ieder onderwerp gelijk een half jaar actief moet blijven. Sommige discussies mogen best even gevoerd worden en dan weer afsterven. :+
 
Maar dan niet, want silly season gaat over welke rijder in welk jaar bij welk team terecht komt ("stoelendans")... Niet op welk materiaal ze rijden. ;-)

Ik besloot bij het aanmaken van het topic dat niet ieder onderwerp gelijk een half jaar actief moet blijven. Sommige discussies mogen best even gevoerd worden en dan weer afsterven. :+
Ook goed :P

Ik ga voor Abraham *O*
 
Gresini heeft Redding voor 2015 al een fabriek Honda beloofd, dus die zit wel gebakken.
 
Tijdens een interview op Le Mans begreep ik van Hayden dat hij stopt aan het einde van het seizoen ........maar ja een fransman met gebrekkig engels is net zo moeilijk te verstaan als de "Kentucky Kid "
Als dat zo is dan lijkt het me dat dergelijk nieuws toch wel verder naar buiten zou zijn gekomen? Maar even de race in Indianapolis afwachten voor een evt. persconferentie dan maar... of eerder. Maar ik kan het me haast niet voorstellen dat hij er de brui aan gaat geven. Dan zit de GP in één klap zonder Amerikanen in de koningsklasse en een worstelende Josh Herrin in de Moto2. Wordt het kampioenschap voor de Amerikaanse markt ineens een stuk minder interessant door.
 
Als dat zo is dan lijkt het me dat dergelijk nieuws toch wel verder naar buiten zou zijn gekomen? Maar even de race in Indianapolis afwachten voor een evt. persconferentie dan maar... of eerder. Maar ik kan het me haast niet voorstellen dat hij er de brui aan gaat geven. Dan zit de GP in één klap zonder Amerikanen in de koningsklasse en een worstelende Josh Herrin in de Moto2. Wordt het kampioenschap voor de Amerikaanse markt ineens een stuk minder interessant door.

En daar moet Hayden zich druk over gaan maken? :+
 
Als dat zo is dan lijkt het me dat dergelijk nieuws toch wel verder naar buiten zou zijn gekomen? Maar even de race in Indianapolis afwachten voor een evt. persconferentie dan maar... of eerder. Maar ik kan het me haast niet voorstellen dat hij er de brui aan gaat geven. Dan zit de GP in één klap zonder Amerikanen in de koningsklasse en een worstelende Josh Herrin in de Moto2. Wordt het kampioenschap voor de Amerikaanse markt ineens een stuk minder interessant door.

Dat lijkt mij ook want stond het al fronsend aan te horen .............maar ik zei ook "wat ik er van begreep ".
 
Ammenevernooitnie dat Hayden na dit jaar naar huis gaat... Geloof ik niks van. Hij wil op een zo goed mogelijke fiets nog best een paar bazenrondjes rijden volgens mij.
 
Ammenevernooitnie dat Hayden na dit jaar naar huis gaat... Geloof ik niks van. Hij wil op een zo goed mogelijke fiets nog best een paar bazenrondjes rijden volgens mij.

Heb het gevraagd aan iemand die er ook bij was en die zei dat die verslaggever aldaar vroeg of hij volgend jaar nog te bewonderen was op Le Mans , en Nicky zei dat hij in de loop van het seizoen een beslissing neemt of doorgaan of stoppen .
Dus wat Sjors al zei misschien een bericht tijdens Indy.

Ik hoop dat hij nog lekker doorgaat want vind het een top coureur die nooit loopt te mekkeren en altijd positief is.
 
Heb het gevraagd aan iemand die er ook bij was en die zei dat die verslaggever aldaar vroeg of hij volgend jaar nog te bewonderen was op Le Mans , en Nicky zei dat hij in de loop van het seizoen een beslissing neemt of doorgaan of stoppen .
Dus wat Sjors al zei misschien een bericht tijdens Indy.

Ik hoop dat hij nog lekker doorgaat want vind het een top coureur die nooit loopt te mekkeren en altijd positief is.
Toch heb ik em sinds dit jaar nog nooit zoveel horen klagen. "This is not what we have been told..."

Het zou wel leuk zijn dat die upgrade voor meer competativiteit zorgt. De vraag is wel, hoeveel invloed die standaard ECU heeft, aangezien Aleix toch ook nog behoorlijk wat mist op topsnelheid ten opzichte van de factory yammies.

Ik hoop wel dat de productieracer echt nog stappen gaat maken.
 
Toch heb ik em sinds dit jaar nog nooit zoveel horen klagen. "This is not what we have been told..."

Het zou wel leuk zijn dat die upgrade voor meer competativiteit zorgt. De vraag is wel, hoeveel invloed die standaard ECU heeft, aangezien Aleix toch ook nog behoorlijk wat mist op topsnelheid ten opzichte van de factory yammies.

Ik hoop wel dat de productieracer echt nog stappen gaat maken.

Volgens mij is de Honda hem ook min of meer opgedrongen door de plotselinge overstap van aspar naar Honda, voor dit seizoen was er nog sprake dat aprilia met aspar hun motogp project gingen ontwikkelen, ik hoop dat Hayden volgend jaar of het jaar erop alsnog op de Aprilia terecht komt, heb de spuitbussen al klaar staan voor de replica :+
 
Laatst bewerkt:
Toch heb ik em sinds dit jaar nog nooit zoveel horen klagen. "This is not what we have been told..."

Het zou wel leuk zijn dat die upgrade voor meer competativiteit zorgt. De vraag is wel, hoeveel invloed die standaard ECU heeft, aangezien Aleix toch ook nog behoorlijk wat mist op topsnelheid ten opzichte van de factory yammies.

Ik hoop wel dat de productieracer echt nog stappen gaat maken.
Wat had hij precies verwacht dan?
Dat die RCV1000R veeeeel dichter bij de factoryfietsen zou liggen qua prestaties?
 
Wat uiteindelijk een slim vertelseltje bleek tussen tijden die de testrijder op de rcv213v en Keesie stoner op de rcv1000r gereden hadden.. Of zoiets
 
Terug
Bovenaan Onderaan