Motograndprix Philip Island Australia 16-17-18 oktober

Winnaar PI

  • Rossi

    Stemmen: 30 43,5%
  • Kangaroo KC

    Stemmen: 23 33,3%
  • Hayden

    Stemmen: 0 0,0%
  • Pedrosa

    Stemmen: 2 2,9%
  • Dovi

    Stemmen: 0 0,0%
  • Lorenzo

    Stemmen: 9 13,0%
  • Edwards

    Stemmen: 2 2,9%
  • Vermeulen

    Stemmen: 1 1,4%
  • Capirossi

    Stemmen: 2 2,9%

  • Totaal aantal stemmers
    69
_O-


had ik niet eens naar gekeken... gewoon op Rossi gestemd..... :+

:^
Alhoewel ik wel op Edwards heb gestemd. Die gun ik he gewoon om te winnen. En dan samen met Rossi, en Pedrosa. Lorenzo en Stoner mogen dan in een mooi gevecht op de baan uitmaken wie 4 en 5 worden...
 
check pedrosa daar strak de bocht door komen :}
0:37.

over 2 weekies heb er alweer zin in ! :)

3 meeuwen btw...

Idd :} Zo zie je ze niet veel meer de laatste tijd...

ik doe er eentje bij: 4 meeuwen... 1 voor Dovi, 1 voor Melandri, 1 voor Lorenzo en 1 voor Hayden... ofzo...
 
MotoGP
Voor de eerste keer in tien jaar wist regerend kampioen en klassementsleider Valentino Rossi in Estoril niet op het podium te komen, de Italiaan kon geen vuist maken en werd met 23 seconden achterstand vierde. Zijn grote rivaal van dit seizoen, Jorge Lorenzo, was voor de tweede opeenvolgende keer succesvol op het Portugese circuit waar hij vorig jaar zijn eerste zege wist te pakken. Hierdoor is het verschil tussen de twee titelkandidaten terug gelopen tot 18 punten en dat bied perspectief voor de Spanjaard.
Beide rijders hebben het in het verleden goed gedaan op Phillip Island, zo wist Rossi in zijn 12 races op het Australische circuit elf keer op het podium te komen waarvan zeven keer als winnaar, de laatste keer dat Rossi won was echter al weer in 2005 dus hij heeft wat goed te maken. Lorenzo wist de 250cc races in 2006 en 2007 te winnen en werd vorig jaar vierde.

Achter de twee Yamaha rijders is het Dani Pedrosa die de derde plaats in het kampioenschap nog in handen heeft maar met de dreiging van de weer terug gekeerde Casey Stoner kan dat komend weekend wel eens anders gaan worden, de Spanjaard en de Australiër staan namelijk maar drie punten van elkaar af. Stoner wist overigens de laatste twee MotoGP races op ‘the Island' te winnen.

Een eindje daarachter vinden we Andrea Dovizioso op de vijfde plek, de Italiaanse Repsol Honda rijder staat echter niet zo ver van Tech 3 Yamaha rijder Colin Edwards vandaan die in Portugal beter voor de dag kwam dan Dovizioso. Achter deze twee heren zit een aardig gat naar zevende man Loris Capirossi. Of Capirossi ook na deze race nog zevende zal staan is een vraagteken want de verschillen met de mannen achter hem zijn klein te noemen. Het puntenverschil tussen Capirossi en de op de 14e plaats staande Nicky Hayden is namelijk maar 16 punten, daar tussen in zitten dan nog Randy de Puniet, Marco Melandri, Toni Elias, Chris Vermeulen, Alex de Angelis en James Toseland.

250cc
Klassementsleider Hiroshi Aoyama heeft in Australië een hele kleine kans om al voortijdig tot kampioen gekroond te worden. In het zeer onwaarschijnlijke geval dat Aoyama de race weet te winnen terwijl Alvaro Bautista en Marco Simoncelli respectievelijk niet verder komen dan een 15e en een 14e plaats en Hector Barbera maximaal derde wordt zal de Japanner in Australië kampioen worden.

Het bovenstaande scenario is onwaarschijnlijk maar je weet het maar nooit in de motorsport, het zal niet de eerste keer zijn dat Bautista en Simoncelli elkaar in de weg zitten of zelfstandig onderuit gaan. Voorlopig is het door de winst van Simoncelli in Portugal, de crash van Bautista en de vierde plaats van Aoyama weer een heel klein beetje spannender geworden, maar 26/28 punten inlopen in drie races blijft veel. Aoyama zelf verwacht in Australië weer een stuk competitiever te zullen zijn omdat de lay-out beter past bij zijn Honda, met de KTM had Aoyama niet zoveel succes op Phillip Island terwijl Bautista de laatste drie jaar op het podium stond en Simoncelli vorig jaar de race wist te winnen.

Naast Aoyama, Bautista en Simoncelli maakt alleen Hector Barbera nog een kleine kans op de wereldtitel, de Spanjaard staat 44 punten achter Aoyama. Daarachter is het Mattia Pasini, die sinds Estoril soort van voor een ander team rijdt, gevolgd door Mike di Meglio, Raffaele de Rosa, Alex Debon, Thomas Lüthi en Hector Faubel.

125cc
In het Portugese Estoril maakte Julian Simon al kans op het binnenhalen van de titel maar een crash gooide roet in het eten, hier op Phillip Island krijgt de Spanjaard een herkansing. Als Simon wint zal hij hoe dan ook kampioen worden, ongeacht wat zijn rivalen Bradley Smith en Nicolas Terol doen. Indien Simon niet wint zijn er nog een aantal variaties: met betrekking tot zijn teamgenoot Smith zal Simon voor de Brit over de finish moeten komen. Bij winst van Terol zal Simon een podium moeten pakken, als Terol tweede wordt moet Simon zevende worden, bij een derde plaats van Terol 11e en bij een vierde plaats van Terol 14e. Genoeg variaties dus om het nog een beetje spannend te houden.

De afgelopen jaren waren echter geen succes voor Simon's titel concurrenten. Zo heeft Smith de afgelopen drie seizoenen geen punten weten te scoren in Australië en wist Terol de laatste vier seizoenen niet binnen de top tien te komen.

Tussen Smith en Terol kan er nog een hoop gebeuren, de twee kemphanen staan 11 punten van elkaar verwijderd terwijl Pol Espargaro, als hij zijn goede prestaties door weet te zetten, nog akelig dichtbij zal kunnen komen om zich te mengen in de strijd om de tweede plaats in het kampioenschap. Espargaro, die na 48 starts in Indianapolis zijn eerste GP won, daarna bijna de GP in Misano won als hij er niet in de laatste bocht af was getikt en vervolgens de race in Portugal won, staat nu nog 23 punten achter derde man Terol met 7,5 punt daarachter Sergio Gadea, die hier zijn 100e start zal maken.

Verder zien we Andrea Iannone, Sandro Cortese, Marc Marquez, Stefan Bradl en Joan Olive in de top tien staan waarbij Marquez en Bradl maar twee punten van elkaar verwijderd staan.

De goede race die Jasper Iwema in Estoril reed leverde hem net geen puntje op, wellicht lukt hem dat op het snelle Phillip Island wel.


BRON: Racesport.nl
Disclaimer en copyright ©
 
Laatst bewerkt:
Een dag voordat de trainingen van de Iveco Australian Grand Prix op Phillip Island beginnen, waren de top vier rijders van het tussenklassement in de Koningsklasse, Valentino Rossi, Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa en thuisrijder Casey Stoner aanwezig tijdens de pre-persconferentie. Het kwartet werd aangevuld door Stoner’s landgenoot Chris Vermeulen.

29223.jpg


Fiat Yamaha rijder en leider in het MotoGP kampioenschap Valentino Rossi was de eerst rijder die aan het woord kwam. De Italiaan zei:

“Dit is het sleutelmoment in het kampioenschap met de drie laatste races in een korte periode, dus nu zullen we gaan zien wie er kampioen kan gaan worden!”

Ook kwam Rossi nog even terug op het moeilijke raceweekend die de Fiat Yamaha rijder en zijn team kenden op Estoril, waar Rossi achter Lorenzo, Stoner en Pedrosa eindigde. De regerend wereldkampioen liet weten dat hij verwachtte dat dit weekend een vergelijkbare uitdaging zou gaan worden:

“In Portugal hadden mijn drie concurrenten een geweldige race met een snelheid op zeer hoog niveau, dus het lijkt erop dat Pedrosa en Stoner ook in zeer goede vorm zijn en zullen proberen om de race van dit weekend te winnen. Vooral Casey, die hier de afgelopen twee jaar heeft gewonnen en die thuisrijdt wat een extra motivatie is, maakt een goede kans” aldus Valentino Rossi.

Toen Rossi’s teamgenoot Lorenzo de microfoon overnam, gaf hij zijn kijk op het scenario in het kampioenschap waarover hij zei,

”Na mijn zege op Estoril zijn mijn kansen om voor de titel te vechten weer wat groter geworden, want het is een groot verschil of ik 18 of 30 punten achter sta. Maar er zijn nog maar drie races te gaan en ik denk dat als ik de titel wil winnen, ik al deze drie races ook moet winnen.”

Pedrosa, die vorig jaar in Australië al vroeg in de race uitviel, is vastberaden om dit weekend een goede performance te laten zien met zijn Repsol Honda team en hij kijkt ernaar uit om op het uitdagende Phillip Island te rijden. Dani Pedrosa vertelde:

“Het is geweldig om hier te rijden, met snelle bochten waar je erg van kan genieten en waar je goed kan sliden. Maar als het koud is, dan wordt het hier erg moeilijk!”

Stoner is na een pauze van drie races weer sterk teruggekeerd tijdens de race op Portugal waar hij tweede werd, en is helemaal klaar voor zijn thuisrace. De Australiër hoopt dat hij Pedrosa van de derde plek in het tussenklassement kan krijgen;

“Iedereen rijdt dit jaar ontzettend goed en we hebben een aantal goede overwinningen weten te behalen, maar nog niet zoveel als we graag gewild hadden. Mijn machine heeft het tot nu toe erg goed gedaan en is op een sterk niveau en het is goed om te weten dan ik terug kan komen en competitief kan zijn. Ik weet dat ik een hele goede kans heb om deze race te winnen en ook om de laatste drie races te winnen,” aldus de Australische Ducati Marlboro rijder.

Naast de vier snelste rijders uit de Koningsklasse was ook Stoner’s landgenoot Chris Vermeulen aanwezig bij de persconferentie. De Rizla Suzuki rijder bereidt zich voor op zijn laatste drie races voor het team en in het MotoGP kampioenschap. De Aussie gaat volgend jaar in het World Superbike kampioenschap op een Kawasaki rijden. Vermeulen vertelde:

“Ik zou het geweldig vinden als ik dit seizoen met Suzuki met succes kan afsluiten want dat zou de beste manier zijn om weg te gaan. Het is niet gemakkelijk geweest maar ik ben voor de zevende plek in het kampioenschap aan het strijden, mijn teamgenoot staat daar en die staat slechts een paar punten voor mij. Dat is ons doel en als ik dat kan behalen dan ben ik blij.”


BRON: Racesport.nl
Disclaimer en copyright ©
 

Tja, Lorenzo fan he :+


Ow over the little moonman gesproken

Always fast from Friday? :X

1 46 Valentino ROSSI ITA Fiat Yamaha Team YAMAHA 1'31.032 10 31 317.5
2 27 Casey STONER AUS Ducati Marlboro Team DUCATI 1'31.167 22 22 0.135 0.135 323.5
3 3 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team HONDA 1'31.528 16 28 0.496 0.361 317.6
4 15 Alex DE ANGELIS RSM San Carlo Honda Gresini HONDA 1'31.786 10 27 0.754 0.258 322.1
5 5 Colin EDWARDS USA Monster Yamaha Tech 3 YAMAHA 1'31.846 23 24 0.814 0.060 315.9
6 99 Jorge LORENZO SPA Fiat Yamaha Team YAMAHA 1'32.077 16 23 1.045 0.231 314.1
 
Laatst bewerkt:
Tja, Lorenzo fan he :+


Ow over the little moonman gesproken

Always fast from Friday? :X

1 46 Valentino ROSSI ITA Fiat Yamaha Team YAMAHA 1'31.032 10 31 317.5
2 27 Casey STONER AUS Ducati Marlboro Team DUCATI 1'31.167 22 22 0.135 0.135 323.5
3 3 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team HONDA 1'31.528 16 28 0.496 0.361 317.6
4 15 Alex DE ANGELIS RSM San Carlo Honda Gresini HONDA 1'31.786 10 27 0.754 0.258 322.1
5 5 Colin EDWARDS USA Monster Yamaha Tech 3 YAMAHA 1'31.846 23 24 0.814 0.060 315.9
6 99 Jorge LORENZO SPA Fiat Yamaha Team YAMAHA 1'32.077 16 23 1.045 0.231 314.1

Hij zal wel niet rijden met de data van Rossi of reed Rossi nu met de data van little chupa chup?
 
:P



Zo zien we nog maar weer een keer, tis allemaal maar for the show yo, dat gelul altijd :W


Was vroegertje vandaag :Z worth it :Y
 
Tja, Lorenzo fan he :+


Ow over the little moonman gesproken

Always fast from Friday? :X

1 46 Valentino ROSSI ITA Fiat Yamaha Team YAMAHA 1'31.032 10 31 317.5
2 27 Casey STONER AUS Ducati Marlboro Team DUCATI 1'31.167 22 22 0.135 0.135 323.5
3 3 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team HONDA 1'31.528 16 28 0.496 0.361 317.6
4 15 Alex DE ANGELIS RSM San Carlo Honda Gresini HONDA 1'31.786 10 27 0.754 0.258 322.1
5 5 Colin EDWARDS USA Monster Yamaha Tech 3 YAMAHA 1'31.846 23 24 0.814 0.060 315.9
6 99 Jorge LORENZO SPA Fiat Yamaha Team YAMAHA 1'32.077 16 23 1.045 0.231 314.1



_O- _O-
 
Tja, Lorenzo fan he :+


Ow over the little moonman gesproken

Always fast from Friday? :X

1 46 Valentino ROSSI ITA Fiat Yamaha Team YAMAHA 1'31.032 10 31 317.5
2 27 Casey STONER AUS Ducati Marlboro Team DUCATI 1'31.167 22 22 0.135 0.135 323.5
3 3 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team HONDA 1'31.528 16 28 0.496 0.361 317.6
4 15 Alex DE ANGELIS RSM San Carlo Honda Gresini HONDA 1'31.786 10 27 0.754 0.258 322.1
5 5 Colin EDWARDS USA Monster Yamaha Tech 3 YAMAHA 1'31.846 23 24 0.814 0.060 315.9
6 99 Jorge LORENZO SPA Fiat Yamaha Team YAMAHA 1'32.077 16 23 1.045 0.231 314.1

:} *D
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan