Motograndprix Philip Island Australia 16-17-18 oktober

Winnaar PI

  • Rossi

    Stemmen: 30 43,5%
  • Kangaroo KC

    Stemmen: 23 33,3%
  • Hayden

    Stemmen: 0 0,0%
  • Pedrosa

    Stemmen: 2 2,9%
  • Dovi

    Stemmen: 0 0,0%
  • Lorenzo

    Stemmen: 9 13,0%
  • Edwards

    Stemmen: 2 2,9%
  • Vermeulen

    Stemmen: 1 1,4%
  • Capirossi

    Stemmen: 2 2,9%

  • Totaal aantal stemmers
    69
Jongen toch, echt, fan zijn is leuk, maar hoe laat ben jij opgestaan vanochtend? 't Zal niet netjes om 6/7u geweest zijn om de race te kijken...
5:15 uur stond ik naast mijn bed beste kerel, toen ging de 125cc namelijk van start.

Gabor wist James achter zich te houden, zeg je. Toseland had een drive through penalty. Dus één van de grootste teleurstellingen van de MotoGP (Toseland doet het immers niet goed genoeg) moet met een slakkengangetje door de pitstraat kachelen, en weet dan nóg Talmacsi weer bijna in te halen, en daar ben je dan trots op? De Suzuki's presteren alsof ze iedere ronde een drive through penalty krijgen, en dan trots zijn dat je rijder er toch gewoon nog van verliest?
Waar ik trots op ben, en dat is iets wat ik al vele malen heb neergezet hier, is dat er een duidelijke stijgende lijn zit in de prestaties van Talmácsi. In het begin werd hij nog op een ronde gezet, en zou zelfs Nicky Hayden onder PI omstandigheden nog gehakt hebben gemaakt van de Hongaar.

Waar ik trots op ben, is dat Talmácsi een steeds betere vechtersmentaliteit ontwikkeld. Gezien het verschil tussen Talmácsi en Toseland (wat niet meer bedraagt dan enkele duizendsten) is er sprake geweest van een gevecht wat Talmácsi in zijn voordeel heeft beslist. Ja, daar ben ik dan trots op.

Waar ik trots op ben is dat Talmácsi de Suzuki's tot op enkele ronden voor de eindstreep heeft kunnen bijhouden. Normaal werd hij al na 6 ronden gelost. Zijn conditie gaat zienderogen vooruit, en ja: dat noem ik een positieve ontwikkeling.

Talmácsi komt na jaren van 125cc en 3 races van 250cc ineens naar de koningsklasse, en dat heeft gewoon aanpassingstijd nodig. Dat sommige mensen dit niet kunnen of niet willen inzien blijkt wel weer. Talmácsi heeft het talent echt wel, zonder talent word je geen wereldkampioen in de 125cc.

Ik heb nooit de indruk gekregen dat Talmacsi op een trage Honda rijdt of dat-ie een team van kassadames ipv engineers in de pitbox heeft staan. Dus dan concludeer ik dat het aan de rijder zelf ligt dat-ie niet vooruit te branden is vergeleken met de rest van het veld.
Dan vraag ik mij ook af hoeveel interviews jij van Talmácsi hebt gelezen, of van zijn manager Stefano Favarohoz? Of jij je hebt verdiept in de structuur van het team, zoals die heden ten dage aan de orde is bij het Scot Honda team? Dan concludeer ik dus dat dit niet het geval is, anders had je kunnen weten dat Talmácsi het niet eens is met de structuur binnen het team, en dat Talmácsi (noch Yuki Takahashi overigens) nooit de HRC steun heeft ontvangen die wenselijk is, zeker in vergelijking met de steun die Andrea Dovisiozo heeft ontvangen.

En gezien de stijgende lijn in zijn prestaties geeft het wel aan dat Talmácsi weet om te springen met de beperkte middelen die hij tot zijn beschikking heeft. Nogmaals: mocht Talmácsi volgend jaar nog MotoGP rijden, ben ik ervan overtuigd dat zijn prestaties vooruit zullen gaan.


Is al bekend wat-ie volgend jaar doet? Want, alsjeblieft alsjeblieft, geef dan toch zo'n MotoGP zitje aan een De Angelis of Elias ofzo... Mannen die wél MotoGP coureurs zijn!
Volgens mij was het Alex de Angelis geweest die bijna huilend aan de pers verklaarde dat het Fausto Gresini is geweest die de Angelis enkel contracteerde omdat hij de enigste beschikbare Italiaan was in 2008. Over MotoGP-waardigheidsvertrouwen van je teammanager gesproken...

Kans bestaat dat Talma bij Scot Honda doorgaat, of een jaar de stap terug maakt naar de Moto 2 klasse om dan in 2011 met een eigen team op de proppen te komen. Denk persoonlijk dat de Moto 2 helemaal geen gekke gedachte is. Want ik ben het zeker met je eens dat hij de ervaring mist om in snelheid mee te kunnen komen (ondanks de progressie), en dat wat extra Moto 2 ervaring zijn eventueel latere MotoGP prestaties drastisch kunnen verbeteren.
 
Volgens mij was het Alex de Angelis geweest die bijna huilend aan de pers verklaarde dat het Fausto Gresini is geweest die de Angelis enkel contracteerde omdat hij de enigste beschikbare Italiaan was in 2008. Over MotoGP-waardigheidsvertrouwen van je teammanager gesproken...
Dat had ik 'm ook nog wel kunnen vertellen
 
5:15 uur stond ik naast mijn bed beste kerel, toen ging de 125cc namelijk van start.Waar ik trots op ben, en dat is iets wat ik al vele malen heb neergezet hier, is dat er een duidelijke stijgende lijn zit in de prestaties van Talmácsi. In het begin werd hij nog op een ronde gezet, en zou zelfs Nicky Hayden onder PI omstandigheden nog gehakt hebben gemaakt van de Hongaar.

Waar ik trots op ben, is dat Talmácsi een steeds betere vechtersmentaliteit ontwikkeld. Gezien het verschil tussen Talmácsi en Toseland (wat niet meer bedraagt dan enkele duizendsten) is er sprake geweest van een gevecht wat Talmácsi in zijn voordeel heeft beslist. Ja, daar ben ik dan trots op.

Waar ik trots op ben is dat Talmácsi de Suzuki's tot op enkele ronden voor de eindstreep heeft kunnen bijhouden. Normaal werd hij al na 6 ronden gelost. Zijn conditie gaat zienderogen vooruit, en ja: dat noem ik een positieve ontwikkeling.

Talmácsi komt na jaren van 125cc en 3 races van 250cc ineens naar de koningsklasse, en dat heeft gewoon aanpassingstijd nodig. Dat sommige mensen dit niet kunnen of niet willen inzien blijkt wel weer. Talmácsi heeft het talent echt wel, zonder talent word je geen wereldkampioen in de 125cc.Dan vraag ik mij ook af hoeveel interviews jij van Talmácsi hebt gelezen, of van zijn manager Stefano Favarohoz? Of jij je hebt verdiept in de structuur van het team, zoals die heden ten dage aan de orde is bij het Scot Honda team? Dan concludeer ik dus dat dit niet het geval is, anders had je kunnen weten dat Talmácsi het niet eens is met de structuur binnen het team, en dat Talmácsi (noch Yuki Takahashi overigens) nooit de HRC steun heeft ontvangen die wenselijk is, zeker in vergelijking met de steun die Andrea Dovisiozo heeft ontvangen.

En gezien de stijgende lijn in zijn prestaties geeft het wel aan dat Talmácsi weet om te springen met de beperkte middelen die hij tot zijn beschikking heeft. Nogmaals: mocht Talmácsi volgend jaar nog MotoGP rijden, ben ik ervan overtuigd dat zijn prestaties vooruit zullen gaan.Volgens mij was het Alex de Angelis geweest die bijna huilend aan de pers verklaarde dat het Fausto Gresini is geweest die de Angelis enkel contracteerde omdat hij de enigste beschikbare Italiaan was in 2008. Over MotoGP-waardigheidsvertrouwen van je teammanager gesproken...

Kans bestaat dat Talma bij Scot Honda doorgaat, of een jaar de stap terug maakt naar de Moto 2 klasse om dan in 2011 met een eigen team op de proppen te komen. Denk persoonlijk dat de Moto 2 helemaal geen gekke gedachte is. Want ik ben het zeker met je eens dat hij de ervaring mist om in snelheid mee te kunnen komen (ondanks de progressie), en dat wat extra Moto 2 ervaring zijn eventueel latere MotoGP prestaties drastisch kunnen verbeteren.

Het is geen slechte rijder, maar er zijn beter rijders die zijn zitje graag willen en ook geschikter zijn.
Daarnaast ben je vergeten te melden dattie veel geluk heeft met zijn sponsor Mol, wat nogal een gulle geldschieter schijnt te zijn (dat was in 1e instantie een reden waarom ze hem bij Scot wilde hebben).
Maar verder mooi om te lezen dat je zo'n fan bent :)
 
Talmácsi komt na jaren van 125cc en 3 races van 250cc ineens naar de koningsklasse, en dat heeft gewoon aanpassingstijd nodig. Dat sommige mensen dit niet kunnen of niet willen inzien blijkt wel weer. Talmácsi heeft het talent echt wel, zonder talent word je geen wereldkampioen in de 125cc.
Kijk, wat mij betreft komt het hier op neer. Hij zit ineens in de koningsklasse. En daar hoort-ie simpelweg niet thuis. Misschien ooit, maar nu absoluut niet, en dat vind ik ontzettend zonde. De MotoGP is er voor het beste van het beste, de leerschool is juist 125 en 250cc, en wat mij betreft moet je de overstap pas maken als je er klaar voor bent.

Gabor is er niet klaar voor, hoort er niet thuis, en trots zijn op het feit dat-ie de MotoGP nu een beetje als "rijles-voor-coureurs" gebruiken kan... Ik bedoel, ik praat in harde tonen en dat bedoel ik niet persoonlijk ofzo, top dat je fan van 'm bent... Ik hoop dat je in ieder geval de frustratie wel snapt (geloof dat je dat ook wel doet). Anderen rijden hem constant het snot voor de ogen, en dan heeft zijn stijgende lijn voor mij gewoon geen enkele waarde. Laat 'm maar terugkomen als die lijn een keer het juiste niveau bereikt heeft.

Ik zeg niet dat de man geen talent heeft, dat hebben ze allemaal wel. Maar zoals ik óók altijd zeg: talent alleen is nooit genoeg.

En om netjes te overdrijven (het is immers internet): wie weet heb ik ook wel talent, en haal ik ook 10 seconden van mijn tijd af per race. Wil nog niet zeggen dat ik dan in de MotoGP hoor en dat mensen voor me zouden moeten juichen.
 
De MotoGP is er voor het beste van het beste, de leerschool is juist 125 en 250cc, en wat mij betreft moet je de overstap pas maken als je er klaar voor bent.

En Aleix Espargaró dan :?

Rijdt zijn 2de race ooit in de MotoGP en rijdt de 5ste snelste tijd op Misano op de Duc..........
Zijn 125 en 250cc carrière is niet bepaald om over naar huis te schrijven.

Zijn rijkunst levert hem wel een MotoGP zitje op bij Pramac volgend jaar ;)
 
Laatst bewerkt:
En Aleix Espargaró dan :?

Rijdt zijn 2de race ooit in de MotoGP en rijdt de 5ste snelste tijd op Misano op de Duc..........
Zijn 125 en 250cc carrière is niet bepaald om over naar huis te schrijven.

Zijn rijkunst levert hem wel een MotoGP zitje op bij Pramac volgend jaar ;)
Dan is-ie er schijnbaar klaar voor. ;)
 
mooie race Maar goed dat rossi dit keer niet met de afstelling van lolie reed :P
had je zo maar kans gehad dat ie casy had getorpedeerd :+
wel een verdiende overwinning van bonert.en mooie slide,s samen rossi
250 is dus ook nog niet beslist word ook nog spanender op laatste moment.
 
Mooie plaatjes van biertijd: :Y

01.jpg


02.jpg


03.jpg


04.jpg


05.jpg


06.jpg


07.jpg


08.jpg


09.jpg


10.jpg


11.jpg


12.jpg


13.jpg


14.jpg


15.jpg


16.jpg


17.jpg


18.jpg


19.jpg


20.jpg


21.jpg


22.jpg


23.jpg
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan