Motograndprix Philip Island Australia 16-17-18 oktober

Winnaar PI

  • Rossi

    Stemmen: 30 43,5%
  • Kangaroo KC

    Stemmen: 23 33,3%
  • Hayden

    Stemmen: 0 0,0%
  • Pedrosa

    Stemmen: 2 2,9%
  • Dovi

    Stemmen: 0 0,0%
  • Lorenzo

    Stemmen: 9 13,0%
  • Edwards

    Stemmen: 2 2,9%
  • Vermeulen

    Stemmen: 1 1,4%
  • Capirossi

    Stemmen: 2 2,9%

  • Totaal aantal stemmers
    69

TavulliaVale

MF veteraan
12 aug 2006
2.561
0
Zo, de kijk-mij-de-vetste-GP-topics-openen vete lijkt afgelopen te zijn. Dus ik dacht laat ik maar weer eens een een grandprix topic openen })


Wie gaat er vandoor met de grote prijs van Philip Island?

Bespreek het hier, en vote in de poll.
 
Ik mis toch echt een naam in de poll :/

Verver mind ,found em :Y

ga maar weer even niks zeggen over de zoveelste bijnaam :/
 
Laatst bewerkt:
Zo, de kijk-mij-de-vetste-GP-topics-openen vete lijkt afgelopen te zijn. Dus ik dacht laat ik maar weer eens een een grandprix topic openen })


Wie gaat er vandoor met de grote prijs van Philip Island?

Bespreek het hier, en vote in de poll.

Volgens mij heb ik zat andere dingen te doen ;)
Maar dit topic is natuurlijk een regelrechte aanfluiting geen info over de race van vorig jaar, geen tijden en geen plattegrond.
TavulliaVale toch zoals Henk Gemser zou zeggen in zijn boter reclame "Dat kan beter"

:9
 
Volgens mij heb ik zat andere dingen te doen ;)
Maar dit topic is natuurlijk een regelrechte aanfluiting geen info over de race van vorig jaar, geen tijden en geen plattegrond.
TavulliaVale toch zoals Henk Gemser zou zeggen in zijn boter reclame "Dat kan beter"

:9

Schatje, does niet zo happen ;)
 
Laatst bewerkt:
Zo, de kijk-mij-de-vetste-GP-topics-openen vete lijkt afgelopen te zijn. Dus ik dacht laat ik maar weer eens een een grandprix topic openen })
Ach gut hoor! :+ Het zij je gegund! O-) ;)

Philip Island is Rossi land, toch hoop op ik op een overwinning van Stoner!
 
Laatst bewerkt:
:N


Vind dit topic perfect... na een post of 50 kijkt er toch geen hond meer naar de beginpagina _O- :W

Dat is met elk topic zo ;)
Maar daarom kwaliteit boven kwantiteit ;)

Aussie Grand Prix, Phillip Island

Intro
Het motorsport seizoen loopt op zijn einde en zo ook voor de heren coureurs uit de MotoGP.
Waar de heren uit het World Superbike slechts nog een wedstrijd te gaan hebben, hebben de heren en dame coureurs uit het ONK afgelopen zondag hun laatste race verreden.
Wat opvalt in de diverse verschillende kampioenschappen is dat Yamaha domineert in het World Superbike is het Spies wat de klok slaat.
Spies is een fenomeen door in zijn eerste seizoen al diverse records breekt de meeste Superpoles, overwinningen etc,etc.
Ook in de World Supersport staat Yamaha op de positie om het kampioenschap binnen te hengelen met Cal Crutchlow als grote favoriet boven Eugene Laverty. Crutchlow is net als Spies een rookie aangaande de ervaring in het World Supersport kampioenschap.
Hetzelfde verhaal gaat op voor de Australiër Gareth Jones welke eveneens in zijn Rookie seizoen op een Yamaha de nationale titel pakte.
Tijdens de laatste race in Assen was het Bob Withag die voor Yamaha de eer hoog hield, volgens Bob’s eigen zeggen was het afwezig zijn van Gareth Jones het ontbreken van traction control.
Wat bovenstaande te maken heeft met de MotoGP? ALLES.
Immers in bijna elke klasse zeer dominant zijn staat blijkbaar dit seizoen synoniem voor het merk met de gekruiste stemvorken.
Ook is dit te zien in de MotoGP bijna het hele seizoen staat in het teken van Yamaha zowel in positieve zin als negatieve.
Waar Valentino Rossi en Jorge Lorenzo week in week uit strijden om de koppositie tijdens de vrije trainingen en kwalificaties doen ze dit dunnetjes over tijdens de races.
Ondanks de inspanningen van Dani Pedrosa en Andrea Dovizioso is de enige bedreiging dit seizoen afkomstig van Casey Stoner.
Echter viel het doek voor Casey Stoner eerder dit seizoen doordat hij met fikse uitputtingsverschijnselen trainingen moest afleggen en dat dit fout zou aflopen bleek wel tijdens de Dutch TT waar hij na de finish achter de schermen in elkaar zakte.
Ondanks hevige speculaties uit de pers wat Stoner daadwerkelijk mankeerde is er tot op de dag van vandaag geen gegronde reden naar buiten gebracht wat hem nu echt mankeerde.
In mijn eigen optiek is het dat medisch onderzoeken toch iets aan duidelijkheid naar voren hoort te brengen, wellicht toch enkel psychische problemen welke door Stoner zelf veroorzaakt worden of is er toch meer aan de hand?
Voorgaande race ( Portugal )

Vrije trainingen, kwalificatie en de race vielen ten prooi aan Jorge Lorenzo.
Lorenzo was van meet af aan snel en dat er tijdens de race rekening met hem gehouden moest worden was na de kwalificatie een feit.
Ondanks dat de oppermachtige Lorenzo bewees niet van deze planeet te zijn, ging alle aandacht uit naar de terugkeer van Casey Stoner.
Casey die na enkele wedstrijden thuis uit te hebben gezeten weer terugkeerde voelde zich als een vis in het water.
Ondanks vervanging van Mika Kallio bleek toch maar weer eens te meer dat Stoner de enige is die de Duc kan temmen.
Ondanks een tijd lang niet te hebben gereden was hij voor zijn doen behoorlijk snel op de onstuimige Ducati.
Ook al eindigde hij tweede ver achter Lorenzo kon Stoner terug kijken op een succesvolle terugkeer, maar of dit garant staat aan het einde van zijn problemen valt nog te betwijfelen, immers de stress werd veroorzaakt door zijn eigen opgelegde druk, druk trainingsprogramma en de korte opeenvolgende raceweekenden.
Ook al is er nu geen druk bij Stoner volgend seizoen zullen we pas zien of hij daadwerkelijk weer 100% fit is als het volledige schema weer afgewerkt word.
Een vrij kleurloos weekend was er voor Valentino Rossi.
Rossi die vanaf het begin al problemen ondervond met de grip op het circuit van Estoril slaagde er niet in om enige druk uit te oefenen op Jorge Lorenzo, echter zonder het nemen van extra risico toch de nodige punten gepakt en ze de schade beperkt weten te houden voor het kampioenschap.
Rossi moest genoegen nemen met een 4e plaats.
Met een 18 punten voorsprong op Lorenzo is de winstmarge van Rossi op Lorenzo wel geslonken, maar gaat de Italiaan wel op weg naar zijn 9e wereldtitel.

Australian Grand Prix 2008

Rijden op je thuiscircuit zorgt meestal voor een extra stimulans zo ook voor Casey Stoner.
In de vrije trainingen was Casey al snel, maar Lorenzo zat er met enkel tienden zeer kort achter.
Opvallend was het afwezig zijn van Valentino Rossi in de top 10, maar in de race wist hij na een inhaalslag toch te eindigen als 2e.
Lorenzo viel terug en wist uiteindelijk de 4e positie te noteren, terwijl verassend genoeg Hayden op de 3e plaats eindigde.
Ook wist Hayden de snelste tijd te noteren tijdens de race, wat gelijk een nieuw record betekende welke op naam stond van Marco Melandri.
 
Een van de mooiste circuits van de Motogp kalender :Y
En wie er gaat winnen? Ik denk de voorste :+
 
Mooi circuit hoor :}

Filmpie:

en ploatie

full
 
Gaan we ook nog een poll maken waarin we gokken hoeveel meeuwen er dit jaar gekopt gaan worden _O-
 



Ben benieuwd of er mensen zijn die dit soort lange stukken tekst lezen....

Vind er echter soms best wel eens wat leuks tussen staan, vooral info over het circuit en de history van de rijders op het cricuit, aangezien ik dat vaak weer kwijt ben na een jaar....

Kortom, mooie openings post,.. ja graag, maar hou het wel een beetje behap baar...



Stoner gaat winnen met een seconde of 5 voorsprong...
Rossi word 2de,. met Lorenzo er vlak achter...
Pedrossa hangt er een stukje achter,....

Maar hoop natuurlijk dat Rossi zijn beste kant weer laat zien, en dat het tot op het einde gevochten word tussen lorenzo, Rossi en Stoner..

Geen meeuwen dit jaar echter krijgt James Toseland dit jaar 1 albatros tegen zijn kop aan..
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd of er mensen zijn die dit soort lange stukken tekst lezen....

Vind er echter soms best wel eens wat leuks tussen staan, vooral info over het circuit en de history van de rijders op het cricuit, aangezien ik dat vaak weer kwijt ben na een jaar....

Kortom, mooie openings post,.. ja graag, maar hou het wel een beetje behap baar...



Stoner gaat winnen met een seconde of 5 voorsprong...
Rossi word 2de,. met Lorenzo er vlak achter...
Pedrossa hangt er een stukje achter,....

Maar hoop natuurlijk dat Rossi zijn beste kant weer laat zien, en dat het tot op het einde gevochten word tussen lorenzo, Rossi en Stoner..

Geen meeuwen dit jaar echter krijgt James Toseland dit jaar 1 albatros tegen zijn kop aan..
_O- _O- _O- _O-
 
Uitslagje als Estoril mag van mij wel. Desnoods Stoner op 1, Lorenzo op 2 en Pedrosa op 3. Rossi het liefst 5 of lager. Ik wil dat gat in het kampioenschap zover mogelijk teruggedrongen zien worden tot aan Valencia! 8-)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan