MotoGymkhana oefenen bij Krefeld Zondag 21 Oktober

bavariaboy

MF'er
22 nov 2005
205
0
Mede door de 2 motor trainingen die ik dit jaar heb gedaan ben ik geïnteresseerd geraakt in een (in Nederland) nog onbekende motor sport: "Moto Gymkhana". Moto gymkhana komt origineel uit Japan en komt simpel gezegd er op neer dat je een motor behendigheidsparcours doet en wie dat het snelste kan heeft gewonnen.

Om een beeld te geven dan de 'profs' in de sport:

Maar een wat reëler beeld voor de meeste rijders geeft dit filpje:

Ook onze zuiderburen zijn ermee bezig (check: vmgv.be )
gymkana - najaar 2011 from Koenraad Cappon on Vimeo

Het mooie aan gymkhana vind ik dat je het met ELKE motor kan doen en niet meer nodig hebt dat een plak asfalt en wat pionnen of andere markeringen voor het parcours. Dit maakt het ook tot de goedkoopste motorsport die er is. In tegenstelling tot andere motor sporten waar je een heel circuit of speciale spullen voor nodig hebt.


Zondagmiddag 21 Oktober van 12-17 uur is er in Duitsland, 20 minuten rijden vanaf Venlo een motogykhana oefen meeting.

Het terrein is langs een zaak met terras, dus voor een hapje en drankje kan je hier ook direct terecht.

Eerst worden er logge oefeningen uitgezet om je eigen vaardigheden te oefenen en aan te scherpen. Later op de dag wordt er een parcours uitgezet dat in z'n geheel gereden kan worden, eventueel op tijd als je wilt.


Ik ben er sowieso bij en rij die dag vanaf Eindhoven die kant op.
Als je er ook bij wilt zijn, meld je dan eventjes gratis aan via:
http://www.facebook.com/groups/346956898713362/
Hier staat ook het adres
 
Laatst bewerkt:
Vanuit Amsterdam vertrekt ook een groepje, vanuit zuidwest Nederland ook. Als je samen wilt rijden.

Het event is voor beginners en gevorderden, voor zover die er zijn, en je doet alles in je eigen tempo. Er zijn voldoende mensen die je willen helpen met uitleg en demo en zo.

Ik kan het event aanbevelen :-)
 
Jepp, ik heb er ook zin in! :-)
De pionnen staan al klaar en de brommert is ook toppie.
Het wordt ook nog eens heel mooi weer.
Als we net zoveel plezier als vorige keer krijgen, kan die grijns weer 3 dagen op mijn gezicht blijven.

Tot zondag!
 
Terug
Bovenaan Onderaan