Motoport Flexplan

Verhaal

Een "goedkopere" motor wil ik niet, om verschillende redenen.

Meer verhaal

Zou je wat van die redenen willen delen? Ik kan het me niet echt voorstellen dat je echt maar 1 specifiek type motor wil rijden en niets anders.

Zolang het 2 wielen heeft en elke dag weer fatsoenlijk start vind ik het al best namelijk, maar misschien ben ik wel te makkelijk :)
 
Ik wil een motor met weinig km omdat ik het voor woon/werk verkeer ga gebruiken dus veel ga rijden. 20k+ per jaar. (Betekent niet dat een motor met weinig km per definitie beter is, maar de kans is wel groter. Voor mijn gevoel i.i.g. wel.)

Mijn gehele vrienden groep rijdt op 2006/2007 modellen. Dat zorgt er bij mij voor dat ik ook een beetje bij wil blijven. Kinderachtig misschien, maar aangezien ik toch "duizenden" euro's ga uitgeven, dan maar gelijk aan iets wat ik 100% wil en niet 90%. Je moet niet naar andere kijken, maar het heeft helaas toch echt invloed op wat ik wil.

Ik wil persee een supersport en deze zijn meestal toch wat duurder dan bijvoorbeeld naked bikes.


Nu wil ik niet zeggen, dat ik geen lol beleef als ik geen R6 of GSX-R (want die spoken door m'n kop) kan kopen. Model 2006 heb ik het dan over. Ik beleef vreselijk veel lol tijdens het lessen op de motor en dat zijn nu niet echt spectaculaire motoren.
Ik merk dus wel dat als ik stiekem op een maat zijn daytona 675 bijvoorbeeld een rondje rij, dat ik (ja hoe is het mogelijk) nog verder in mijn eigen wereld beland. Lees: geniet.
De zithouding, het gas, het geluid . . het is allemaal wat extremer.


Vandaar dat ik besloten heb dat ik een bepaalde motor wil hebben en hiervoor ga. Tuurlijk niet ten koste van alles . . . Het liefst heb ik natuurlijk een Ducati 1098 wie niet. . .maar om een beetje bij de realiteit te blijven is een 2006 model is toch wel het minimum wat mij niet alleen het genot maar ook het trotste gevoel kan geven.


Nogmaals . . . wil dus niet zeggen dat als ik geen 2006 model om wat voor reden dan ook kan kopen, ik maar weer een nieuwe auto aanschaf :+
Ik geloof best dat als ik op een R6 uit 2003 ofzo rijd, dat ik ook vreselijk aan het genieten ben . . . . maar voor zoveel geld wil ik het gewoon perfect hebben.

Kan best aan mij liggen hoor . . . mijn eerste auto moest en zou ook een bepaald type zijn . . heb deze toen ook gekocht en geen moment spijt van gehad.
 
Laatst bewerkt:
Spaar. Vergeet niet dat je onderhoud hebt (bandjes, en dure benzine!) en bovendien je nog een all risk verzekering zult af gaan sluiten, hoe moet dat afbetalen dan? Of wil je een lening van 3 jaar? Ik zou het wel weten, koop gewoon een fiets van 1000 euro, die rijden ook prima! Je moet toch 25 kw, boeiend hoe nieuw die dan is?
 
bedankt in ieder geval voor alle reacties, en ga lekker door zou ik zeggen, vind het inderdaad ook erg grappig hoe MF'ers denken over de financiering van een motor, erg verschillend, ik ben het met turbo0 eens, ik ga hem ook voor woon-werk verkeer gebruiken (groningen-drachten) elke dag weer, daarnaast natuurlijk ook om bij mooi weer gewoon lekker te kunnen toeren, wil gewoon een mooie, jonge motor waar ik na de 25kw periode ook nog van kan genieten, of dit nou een supersport is of een naked dat moet ik afwachten...ivm proefrit

daarnaast wil ik inderdaad zeker zijn dat ik me niet scheel ga betalen en elke maand krom moet liggen om de motor te kunnen betalen, misschien is het wel verstandig om in de periode augustus 2008 en maart/april 2009 te gaan sparen en dan als ik een mooie fiets gezien heb eventueel nog een klein bedrag bij te lenen.

het rijden van een motor beschouw ik nu al, ook al heb ik mijn rijbewijs nog niet als een geweldig deel van mijn leven, of ik nu bij iemand achterop zit of zelf rij...does'nt matter!! (ahoewel zelf rijden natuurlijk beter is) !!!

R
 
Niet elke notering bij BKR is een negatieve. Je krijgt idd een notitie, maar dat betekent niet dat ik een 'rode kruis' achter mijn naam heb, zolang ik 'netjes' blijf (betalen). BKR houdt bij hoe je gedrag is mbt de nakoming van afspraken. Je kan tig leningen hebben, maar zolang je netjes betaalt is het absoluut geen probleem.

Je hoeft bovendien niet per se te lenen om een negatieve notitie te krijgen. Je krijgt bijv ook een negatieve notitie als je regelmatig je telefoonrekening niet (tijdig) betaalt of je huur.

Dus het antwoord is ja, maar dat is niet gelijk nadelig.

Hoeft uiteraard niet negatief te zijn, maar wel iets dat je in je achterhoofd moet houden als je bijvoorbeeld een keer een hypotheek wilt gaan regelen. Dan kan het, ondanks je vlekkeloze afbetaalbedrag, wel eens tegen je werken. :)
 
Nog even wat advies. Woon / werk verkeer is niet goed voor de rest waarde van je fiets! Er komen snel veel kilometers op te staan waar je relatief weinig plezier van heb dus neem dit in overweging. Je krijgt weinig terug van de dealer als je je supersport met 40.000km wil inruilen.
 
Hoeft uiteraard niet negatief te zijn, maar wel iets dat je in je achterhoofd moet houden als je bijvoorbeeld een keer een hypotheek wilt gaan regelen. Dan kan het, ondanks je vlekkeloze afbetaalbedrag, wel eens tegen je werken. :)

Ik heb probleemloos een (behoorlijke) hypotheek afgesloten bij een 'normale' bank (Rabo). De notering bij BKR was absoluut geen probleem, omdat het geen 'negatieve' notering was. Dus het werkt pas tegen je als je niet netjes bent.
 
Laatst bewerkt:
Een BKR registratie werkt inderdaad verschillende kanten op:
1) het is bescherming tegen jezelf. Het limiet dat je hebt wordt in mindering gebracht bij een maximum voor je hypotheek (tot wel 4x het bedrag! dat in mindering gebracht wordt)
2) het is een toetsing of de klant de waarheid vertelt over openstaande posten.
3) het is een toetsing van de kredietwaardigheid. Iemand die niet netjes betaalt valt meteen op.
4) het is een toetsing van de kredietwaardigheid, doordat iemand netjes betaalt heeft. Geen historie in de BKR is voor sommige banken misschien nog wel erger dan een positieve registratie. De klant heeft immers ervaring met lenen en heeft dus bewezen stipt en netjes met betalen te zijn.
 
ze hebben bij motoport nu toch ook een rentevrije aktie? betaal je je motor over 11maanden volledig af, 1malig 11euro admin. kosten.. All risk verzekeren is dan idd wel verstandig..

Donny
 
Klinkt me heel bekend in de oren. Als ik ergens me gedachten op zet dan wil ik dat zo snel mogelijk.

Ik heb geopteerd voor een lichte 2e handse (CBR125 voor 1600 EUR + 280 verzekering, geen taksen) omdat ik eigenlijk geen geld had (maar wel vast werk, normaal halftime, tijdelijk een maandje fulltime, had net nieuwe pc gekocht en werk ook nog niet zo lang).

Heb het geld geleend van me vriendin. Men zegt altijd niet te lenen van vrienden, familie en zeker niet te lenen voor zoiets als een moto (enkel voor een huis).
Ik heb al massas veel geleend van vrienden en familie en heb er eigenlijk nooit echt problemen mee gehad. Moet wel zeggen dat ik in principe het geld wel staan heb op m'n spaarboekje, dus STEL NU dat ik haar echt onmiddelijk moet terugbetalen, dan kan dat wel ... (is de bedoeling dat ik dat geld alleen maar gebruik voor een huis te kopen ofzow).

Anyway, dat van "de kans bestaat dat je hem in de prak rijdt en dan moet blijven betalen terwijl je er niet meer op rijdt" of dat je een andere wil .. vin ik maar onzin.
Als je eerst spaart en je rijdt hem dan in de prak ben je in 1 smak ook een grote som geld kwijt, doet niet minder pijn in de portemonee ofzo, en dan moet je net zolang wachten tot je weer het geld hebt. Snap die redenering daar niet achter, of ben ik nu een domme belg *O*

Wat WEL waar is natuurlijk is dat het gevaarlijk is om over je budget te gaan. Zoals ik al zei ik heb al vaak geleend en ik heb toch wel al paar keer gehad dat ik me misrekend had, als dat bij vrienden en familie is waar geen vaste terugbetalingstermijn is (bij je vriendin kijk je dan maar eens extra lief in haar ogen) dan is dat nog zo geen probleem, maar kreditmaatschappijen gaan daar natuurlijk wel een probleem van maken. Zeker als je bijvoorbeeld je werk verliest of iets dergelijks...

't Is beetje zoals met roken hé, begin er niet aan, maar als je het echt niet kan laten .. be wary of the consequences

edit: haha zie ik net dat de vergelijking al gemaakt is met alcohol drinken .. it's EVIL, EVIL I TELL YOU _O-
 
Laatst bewerkt:
Wel grappig dat jullie al weten dat je een vrij nieuwe supersport wilt gaan gebruiken voor woon-werk terwijl je dat nog nooit geprobeerd hebt. Misschien valt het "saaie" iedere dagritje je binnen de kortste keren ontzettend tegen.

Banden etc zijn ook duur voor zo'n supersport ding. Jammer om die vierkant te rijden op de snelweg eigenlijk.

Wel eerlijk dat er gewoon toegegeven wordt "ik wil OOK een nieuwe bike omdat mijn vriendjes dat ook hebben" Hulde daarvoor.

En voor de rest; lenen? Als je maar verder kijkt/denkt dan 3 jaar kun je een betere keuze maken!
 
Lenen is niks op tegen als je je bewust bent van de gevolgen. Als je moet gaan sparen voor een goede gebruikte of nieuwe motor rij je dit jaar zeker niet meer. Wil je toch rijden ga dan naar een bank, sluit een flexibel krediet af tegen een redelijke rente, koop een goede gebruikte of een nieuwe motor en verzeker die allrisk.

Sommige van die financieringsplannen, misschien ook die van Motoport, zijn aanbiedingen waarbij je het 1e jaar of zelfs 2 jaar geen rente hoeft te betalen. Dat is natuurlijk nog mooier. Goed uitzoeken dus.

Flexibele krediet is er vanaf zo'n 6-7 % rente
Je kunt boetevrij aflossen en omdat je straks een baan hebt kun je ook sneller aflossen
Bij een allrisk verzekering zit je niet met een restschuld als je je motor in de prak rijdt
De motor is na aankoop meteen van jou, bij sommige van die financieringsplannen is dat niet het geval

Denk goed na over je motorkeuze. Je hebt nu net je rijbewijs, grote kans dat je je eerste motor niet zolang rijdt. Bijvoorbeeld omdat je schade rijdt of over een tijdje iets anders wil. Op een nieuwe motor schrijf je dan relatief veel af.

Succes en veel plezier
 
Ik kom net bij Goedhart vandaan om te vragen naar die zwarte GSX-R 750 2007 uit de folder.
Ik kreeg het volgende verhaal:

Suzuki GSX-R 750 2007
  • 11.891,- Prijs
  • 349,- Kosten rijklaar maken
  • -----------
  • 12.240,-
  • 590,- Korting op de totaal prijs of te besteden in de kleding shop
  • ------------
  • 11.650,- Totaal incl. korting
  • 850,- Kosten 10.000,- lening (85,- kosten per 1000,- financiering)
  • ------------

[*]12.500,- Uiteindelijke prijs
[*]
Dus ik moet ze 2500,- overhandigen en dan 3 jaar lang 277,77 per maand betalen.

Als je bij Motoport maar eenmalig 11,- administratiekosten betaald dan is dat een stuk voordeliger maar dan moet je em waarschijnlijk in 11 maanden hebben afgelost.

Bij Goedhart mag je er 3 jaar over doen, ben benieuwd of er ik nog wat af krijg van die 12.500,-

Al met al als het niet uit de lengte komt dan komt het uit de breedte zullen we maar zeggen (das logisch..). Misschien dat de prijs van de motoren ook wat hoger liggen. Ik ben totaal niet thuis in die markt ik weet ook niet tot hoever zo'n dealer kan gaan met z'n prijzen. Ik bedoel hun schoorsteen moet ook roken ja toch ;)

Trouwens dat kosten rijklaar maken vind ik altijd zo'n bullshit.. maar dat terzijde :)
 
Gewoon sparen en dan een motor kopen..

Het voelt ook veel lekkerder om iets te kopen waar je zelf voor gewerkt/gespaard hebt.

Vergeet niet dat die lening iedere maand weer terugkomt.

Ik weet niet hoe oud je bent en of je al samenwoon plannen hebt, of dat je een huis wilt kopen.. Maar dan zal deze lening er bij de BKR uit komen rollen en van je belastbaar inkomen afgetrokken worden. Met als resultaat dat je minder kan lenen.
Ik heb dit gezien bij een vriend, en hij zag het huis van z'n dromen aan zijn neus voorbij gaan..

Lenen :N
 
Als ik het goed heb begrepen mag je na die 11 maanden Motoport uitgesteld betalen daarna ook nog kiezen voor flexplan. Maar je kunt na die 11 maanden ook naar de bank stappen om de motor te betalen bij MP. Op zich een mooie deal.85 euro per 1000 euro financiering, is dat de prijs van de nul procent rente actie bij Goedhart? Dat snap ik waarschijnlijk niet helemaal goed dan
 
Op zich een mooie deal.85 euro per 1000 euro financiering, is dat de prijs van de nul procent rente actie bij Goedhart? Dat snap ik waarschijnlijk niet helemaal goed dan

Klopt, dat is het addertje in het gras ;) 85,- per 1000,- euro is de nul procent aktie bij Goedhart.

Ik moet ook maar eens bij Motoport gaan kijken dan, thanx.

Ik hoop dat de TS hier ook wat aan heeft *D
 
ok dus 850 euro voor 10.000 euro als kosten voor 36 maanden financieren.
Op zich natuurlijk nog redelijk, dat is 300 euro per jaar aan "rente".

Flexplan heeft wel als voordeel dat je met minder directe kosten een duurdere motor kunt aanschaffen. Je betaalt wel meer rente, maar je hebt meer geld voor je onderhoud, verzekering, etc. Want als je 10.000 flext over 3 jaar, betaal je iets van 140 euro (en je moet over 36 maanden 7500 euro afroeien). Bij de bank lenen wil zeggen dat je per maand 200 euro betaalt aan aflossing en rente. Maar je hebt meer afgelost na 36 maanden van die 10.000 euro.
Het is de keus aan jou
 
Ik zat ook met een zelfde soort geval als TS.
Rijbewijs gehaald en 2 weken later zat ik zonder werk.
Na 2 maanden gelukkig weer aan het werk, maar de spaarrekening was inmiddels aardig leeg. Omdat het inmiddels maart was en "het motorseizoen" voor de deur stond wou ik toch snel een motor hebben. Maar aangezien ik tegen lenen ben (en opgevoed ben dat je alleen "leent" voor je huis) kon het dus niet iets nieuws worden. Voor €2000 een GS500e van 12jaar oud gekocht met het idee lekker goedkoop te rijden, ervaring op te doen en ondertussen flink doorsparen.

Bevalt tot nu toe prima, eind van het jaar of begin volgend jaar (mede afhankelijk van eventuele 2009 modellen) staat hier gewoon een mooie nieuwe fiets in de schuur. Helemaal van mij zelf, hoef aan niemand meer te betalen oid en inmiddels ook al met ervaring (wat niet alleen prettig is voor je eigen veiligheid maar bv ook voor no-claim die je dan al opgebouwd heb)
 
Voor je veiligheid op een oudere motor beginnen? klinkt een beetje krom.
Is een nieuwe motor niet minstens net zo veilig als een oude?

Argument van de no-claim kanik me in vinden, maar voor mij geen reden geweest om een 2e hands fiets te kopen, niet dat daar wat mis mee is natuurlijk.
Maar eerlijk, als je wel het geld had gehad, had je dan ook een GS500e gekocht om diezelfde redenen? denk het niet :D
 
85 euro per 1000 euro financiering, is dat de prijs van de nul procent rente actie bij Goedhart? Dat snap ik waarschijnlijk niet helemaal goed dan

Dat is de truuk, je zoekt een mooie motor uit met die actie in je achterhoofd en als je dan eenmaal aan het bureau zit om de zaken af te handelen is het heel erg moeilijk om nog af te zien van je aankoop.
Aan de ene kant heb je dan mensen die niet durven zeggen dat die 85 euro niet meegenomen was in het verkoperspraatje en aan de andere kant heb je mensen die koste wat het kost die motor willen hebben.
Ja, het zijn uitgekookte figuren hoor die verkopers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan