Motoport Garantie overdraagbaar!

YamaMocro

Die hard MF'er
25 jul 2003
259
0
Rotterdam
Hallo allemaal,

Ik heb een Honda Deauville bj 2002 met 13000KM op de teller bij een particulier gekocht, de man had de motor bij Motoport Leek gekocht met 12 maanden garantie, navraag bij Motoport, kreeg ik te horen dat de garantie niet overdraagbaar is.
Op de voorwaarden achter de aankoop bon, staat daar niets over.
Weet iemand hier iets meer over?hoe zit dit wettelijk, de eigenaar heeft de motor niet doorverkocht omdat er iets mee de hand is, maar hij had gewoon een foute keuze gemaakt, de motor heeft pas 100KM meer gereden dan op de aankoop dag.

Alvast bedankt voor elke reaktie.
 
Volgens mij hoeft motoport jou idd geen garantie te geven.
Het koopcontract is een contract tussen de op het koopcontract vermelde
koper en motoport daar kun jij als derde geen aanspraak op maken.
 
Lijkt me niet overdraagbaar, het contract is tussen koper en verkoper.Is geen fabrieksgarantie!
 
garantie op goederen is altijd overdraagbaar, dit is bij wet geregeld.
het maakt voor motoport namelijk helemaal niks uit of de vorige eigenaar erop rijd of jij.

Volgens mij is het namelijk wettelijk geregeld dat garantie juist op goederen
niet overdraagbaar is bij diensten en onroerende goederen is dit weer anders.
Motoport heeft alleen een verplichting tegenover diegene waarmee zij het
koopcontract hebben afgesloten.
 
Volgens mij is het namelijk wettelijk geregeld dat garantie juist op goederen
niet overdraagbaar is bij diensten en onroerende goederen is dit weer anders.
Motoport heeft alleen een verplichting tegenover diegene waarmee zij het
koopcontract hebben afgesloten.

Nou dat is toch prima.... En als je een motor hebt gekocht mag je zelf weten op wie zijn naam je dat ding zet.... Het enige punt is dat degene van wie je de motor koopt even mee moet naar motoport mocht er iets aan mankeren.
 
Garantie is wel overdraagbaar. Droit de suite. Ofwel, de garantie volgt het goed waar het op zit. In casu dus de motor. En nu jij die hebt gekocht, gaat die garantie dus naar jou over.
 
Gewoon opbellen en een afspraak maken onder de naam van degene van wie jij de motor gekocht hebt. Als je het ooit eens nodig hebt! Er wordt niet in bepaald wie hem moet brengen en er wordt toch niet naar je kenteken gevraagd bij een reparatie. Wekrplaats weet toch ook niet hoe die kerel er ui ziet. Geen probleem lijkt me dus
 
Als er Bovag Garantie op zit, dan moet je even contact opnemen met de Bovag. Zij zullen je precies kunnen vertellen of je wel of geen garantie hebt, en aan welke voorwaarden je moet voldoen (bijvoorbeeld onderhoud uitbesteden bij een Bovag dealer o.i.d. :) ).
 
Weet je nu iets meer dan?? *O*

Als ik de meeste verhalen lees, ga ik er vanuit dat de garantie niet overdraagbaar is.
Als er iets met de motor gebeurt(wat ik niet hoop), bel ik gewoon diegene van wie ik hem gekocht heb en breng ik de motor namens hem naar de garage, de garantie staat namelijk op zijn naam, al blijf ik het raar vinden dat de garantie niet overdraagbaar is! :?
 
Hallo zeg, van slechte informatie aan de burger gesproken.
De zaak zit als volgt: Fabrieksgarantie is overdraagbaar. Wanneer deze verstreken is, is de garantie die een zaak geeft niet overdraagbaar aan een volgende koper. Ten slot van rekening kan deze eerste koper god weet wat met de motor uitgespookt hebben. Het is echter de tweede verkoper die aan jou garantie moet geven op alle verborgen en in het contract niet vernoemde gebreken. Nieuwe EU-reglementering sinds enige tijd. IEDERE verkoper van tweedehands goederen is verplicht garantie te geven !!!
 
Hallo zeg, van slechte informatie aan de burger gesproken.
De zaak zit als volgt: Fabrieksgarantie is overdraagbaar. Wanneer deze verstreken is, is de garantie die een zaak geeft niet overdraagbaar aan een volgende koper. Ten slot van rekening kan deze eerste koper god weet wat met de motor uitgespookt hebben. Het is echter de tweede verkoper die aan jou garantie moet geven op alle verborgen en in het contract niet vernoemde gebreken. Nieuwe EU-reglementering sinds enige tijd. IEDERE verkoper van tweedehands goederen is verplicht garantie te geven !!!
Heb je een link naar die EU regelementen?
 
Hallo zeg, van slechte informatie aan de burger gesproken.
De zaak zit als volgt: Fabrieksgarantie is overdraagbaar. Wanneer deze verstreken is, is de garantie die een zaak geeft niet overdraagbaar aan een volgende koper. Ten slot van rekening kan deze eerste koper god weet wat met de motor uitgespookt hebben. Het is echter de tweede verkoper die aan jou garantie moet geven op alle verborgen en in het contract niet vernoemde gebreken. Nieuwe EU-reglementering sinds enige tijd. IEDERE verkoper van tweedehands goederen is verplicht garantie te geven !!!

Zooooooooo dat wordt veilig kopen :)

Vaarwel marktplaats, 2dehands, speurders etc.
 
Heb je een link naar die EU regelementen?

Neen, helaas niet, maar ik heb het hele zootje vorig jaar moeten vertalen, vandaar mijn kennis. De meeste mensen weten het hier niet, wanneer je op Ebay.de kijkt, zie je daar wel regelmatig de clausule " Verkaufe als Bastelobjekt", waarmee ze deze garantie omzeilen. Daar is het al algemeen bekend, hier in de Lage Landen doen de meeste verkopers nog lekker of hun neus bloedt. Maar het is echt wel zo hoor. Iedere handelaar MOET garantie geven bij tweedehands voertuigen. De veelgehoorde kreet " voor die prijs kan ik geen garantie geven" slaat nergens op. En ook iedere particulier is verantwoordelijk voor verborgen gebreken die aanwijsbaar aanwezig waren bij de verkoop en moet in die zin dus ook garantie geven.
 
Die duitsers zetten er altijd bij dat omdat ze privat persoon zijn ze geen garantie geven
Het is natuurlijk logisch als iemand iets verkoopt met een verborgen gebrek dat de verkoper daar voor aansprakelijk is
Maar zoals altijd bewijs maar eens dat de verkoper van dat gebrek wist toen hij het artikel verkocht
Net zoiets dat als je een motor met twee jaar garantie koopt en het na 2 jaar en 1 dag kapot gaat je waarschijnlijk (als je gaat rechten) nog recht op garantie hebt
Een fabriek kan natuurlijk nooit hard maken dat een redelijke levensduur van een motorfiets maar 2 jaar is
 
Terug
Bovenaan Onderaan