Motoport kan goochelen..

-=MV=-

MF veteraan
20 mrt 2003
4.993
1
Somewhere on earth
Zie ik bij MP Hengelo een leuke Z1000 staan dus ik denk even informeren.

Eerst vraag ik wat ik terug kan krijgen voor mijn motor.

Uithoorn had er ook 1 staan alleen in constinatie,dus die konen weinig met de prijs doen.

Hun rekensommetje ging als volgt:


Uithoorn:

Z1000 - 9450,-
R1 - 9500,- (omdat de Z1000 niet van hunzelf was..)

Nu de mooiste:

Hengelo:

Eerst vraag ik wat hij voor de R1 geeft: "makkelijk meer dan Uithoorn".

"Over de 10k heen zelfs.."

Nou das mooi zou je zeggen. :P

Hun Z1000 kost vrpr: 9790,-

Dus dan zou je zeggen,zet er wat accesoires op en oversteken maar.. *D

Maar toen,dat beviel de verkoper ineens niet.

"Mja we hebben al 3 R1's staan en de Z1000 loopt beter dan de Yamaha".

oke.. doe eens een leuk globaal bod waarop ik de moeite kan nemen om even langs te komen.

"ik kan u vast een acceptabel bod doen,gegarandeerd"

Mwa roep eens wat:

"Ja kijk als u zegt u legt 500,- toe,dan zeggen wij nee".

Rekensom:

10.xxx ,- voor de R1
9950,- incl rijklaarmaken voor de Z1000 (zonder afdingen-standaard prijs).

Dan 500,- toeleggen op de Z is niet genoeg = 10.xxx
Ong 1000,- toeleggen op de Z word interresant voor de verkoper = 11.xxx,-

Dus de Z word in ene een stuk duurder en de R1 keldert spontaan in prijs?

"Mja 2004 modellen van Yamaha..daadoor zijn de vorgie minder waard"

Mja oke..

"En die 2004 zijn niet meer te koop.."

Bs..heb ik nog zien staan en dus heb je 2002/2003 nu weer voor de verkoop dan?!

"R1 is geen gewilde motor"

Goh dat tegenspreken gaat steeds beter

"Op de Z heb ik net een nieuw voorwiel gezet en hij heeft maar weinig gelopen"

De R1 maar 2000k meer..:/

Nuja hebben we maar besloten om te stoppen met het gesprek..

Ze konden een motor verkopen..maar dat willen ze blijkbaar niet?

B| |(
 
Ik weet niet hoe het gesprek letterlijk is gegaan, maar ik krijg de indruk dat die verkoper niet wist dat je de Z1000 wilde hebben in ruil voor jouw R1.

Immers welke dealer wil nu een '02 fiets R1 in de showroom hebben staan i.p.v. een (nagenoeg) nieuwe Z1000. Vooral als hij die Z1000 een populair model (net zoals b.v. de Suzuki V-strom, is voor dit jaar al uitverkocht - niet aan te slepen) t.o.v. een '02 R1 waar ze, met alle respect, de deur niet voor platlopen.
 
Dat wist ie wel.. :)

Maar als ik hem verkoop zonder inruil krijg ik 10.xxx,-
Als ik hem wil inruilen krijg ik 9xxx,-

Kost me ff 1000,- meer dan wat ie eerst bood...

En die dingen staan er om verkocht te worden toch,niet om te patsen met de mooiste showroom waar alleen nieuw spul staat?

:P
 
Moet je gewoon een duurdere fiets kopen...die gasten
werken niet om jouw geld te geven bij een fiets..
Ze moeten het verdienen en dat was bij jou misschien wel bijna gelukt.

Wel een stap achteruit hoor zo'n Z1000..kzou het nie doen
 
Moet je gewoon een duurdere fiets kopen...die gasten
werken niet om jouw geld te geven bij een fiets..
Ze moeten het verdienen en dat was bij jou misschien wel bijna gelukt.

Wel een stap achteruit hoor zo'n Z1000..kzou het nie doen


Mja ik stap af van de racers en ga meer op street/stunt over.

Hardrijden kan toch niet meer op de openbare weg..dus dan maar spelen.

:)
 
Moet je gewoon een duurdere fiets kopen...die gasten
werken niet om jouw geld te geven bij een fiets..
Ze moeten het verdienen en dat was bij jou misschien wel bijna gelukt.

Wel een stap achteruit hoor zo'n Z1000..kzou het nie doen

Yep, ik denk ook dat dat 't is, er moet wel muziek inzitten voor ze, die showroom moet ook betaald worden en het verschil is gewoon niet interresant genoeg.

Jammer dat ze dat niet gewoon toegeven :(
 
Dan ga je toch in op het bod van 10.xxx los (zonder ruil voor z1000) en dan kom je 2 minuten later weer binnen lopen en zeg je dat je die z1000 wel ziet zitten maar omdat je geen inruil hebt valt er vast wel over die prijs te praten ;) toch :?
 
En die dingen staan er om verkocht te worden toch,niet om te patsen met de mooiste showroom waar alleen nieuw spul staat?

:P

Je geeft jezelf antwoord. Ze willen motoren verkopen. En dat is wat anders dan ruilen en daar kom jouw voorstel op neer.
En jij zal als geen ander begrijpen dat zo'n R1 nou niet bepaald een erg fijne fiets is. Anders zou je hem wel houden. Toch?
 
Ik wilde mijn gixxer gaan inruilen voor een z1000 , leek me een brute fiets .... totdat ik er op ging rijden, viel zwaar tegen zeg wat een rammelbak en vind het vermogen ook niet echt om over naar huis te schrijven voor een 1000cc ... zeker als je van een r1 afstapt zal je ff moeten slikken

heb je er al op gereden MV ??

ps: TIP >> motoport r'dam heeft eem mooie groen Z1000 staan bomvol opties voor 10.500
 
Je geeft jezelf antwoord. Ze willen motoren verkopen. En dat is wat anders dan ruilen en daar kom jouw voorstel op neer.
En jij zal als geen ander begrijpen dat zo'n R1 nou niet bepaald een erg fijne fiets is. Anders zou je hem wel houden. Toch?

Euh R1 is een perfecte fiets..maar zonde om er een streetfighter van te maken (van deze).. ;)


Voor de rest is er niets mis mee.. :P
 
Ik wilde mijn gixxer gaan inruilen voor een z1000 , leek me een brute fiets .... totdat ik er op ging rijden, viel zwaar tegen zeg wat een rammelbak en vind het vermogen ook niet echt om over naar huis te schrijven voor een 1000cc ... zeker als je van een r1 afstapt zal je ff moeten slikken

heb je er al op gereden MV ??

ps: TIP >> motoport r'dam heeft eem mooie groen Z1000 staan bomvol opties voor 10.500

Ow..:S

Hoorde tot nu toe alleen erg positieve dingen,mja minder pk/koppel..maar das logisch..

Maar als speelfiets leek ie me juist wel voldoende.
 
Ow..:S

Hoorde tot nu toe alleen erg positieve dingen,mja minder pk/koppel..maar das logisch..

Maar als speelfiets leek ie me juist wel voldoende.

Heb hem uiteraard wel even getest :+

In z'n 1 gewoon volgas komt die wel omhoog maar niet schirkbarend echt pas einde toeren dat die iets gaat klimmen ... in z'n 2 moet je toch al wel serieus met het gas gaan spelen wil die op 1 wiel komen .... stoppies ging wel maar niet echt veel geoefend aangezien in hem wel heel terug wilde brengen :)

Op de rijksweg zat die zo aan de 240 .. toen gas los gelaten want als je dan niet gaat liggen wapper je er serieus af ..(als je er al niet af trilt)
 
Sinds wanneer zijn r1's niet meer populair :?

Iedere 2 jaar als er weer een nieuw modelletje uitkomt. Welke poser wil dan nog op zo'n oud lijk rondrijden :P

Een supersport staat ook niet bekend om z'n waardevastheid...
 
Nee hoor
Een jaar geleden heb ik stad en land afgebeld om mijn r1 ingeruild te krijgen, maar bijna geen enkele zaak had interesse en er werd niet eens een inruilprijs genoemd. Echt in nieuwstaat was ie met maar 10000km op de teller.
Ze wilden geen r1 meer inruilen omdat er veel te veel te koop staan.
Kijk maar op marktplaats hoe ontzettend veel r1'ns te koop worden aangeboden.
Een r1 is en blijft een prachtige fiets, maar ze zijn niet weg te zetten en waarom ? ik weet het ook niet, maar het is wel zo.
 
Je kan ook aan je geld voor de R1 komen op de door jou beproefde manier :+ Maarja, dat is ook weer zo pijnlijk :9
 
Nee hoor
Een jaar geleden heb ik stad en land afgebeld om mijn r1 ingeruild te krijgen, maar bijna geen enkele zaak had interesse en er werd niet eens een inruilprijs genoemd. Echt in nieuwstaat was ie met maar 10000km op de teller.
Ze wilden geen r1 meer inruilen omdat er veel te veel te koop staan.
Kijk maar op marktplaats hoe ontzettend veel r1'ns te koop worden aangeboden.
Een r1 is en blijft een prachtige fiets, maar ze zijn niet weg te zetten en waarom ? ik weet het ook niet, maar het is wel zo.

Je hebt gelijk. Even snel op marktplaats gekeken:

82 R1's
86 R6's
30 Mille's
10 Z1000

alle te koop. Je bijna denken dat de R1/R6 de baggerfiets van 't jaar is :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan