Motoport Veldhoven failliet, en nu weer doorgestart

Viaantje

MF veteraan
6 jan 2015
2.564
687
Vianen
Gisteren, dinsdag 3 februari 2015, is Motoport Veldhoven door de rechtbank in Eindhoven failliet verklaard. Waarschijnlijk gaat de zaak aan De Run in Veldhoven vandaag wel open, dit in afwachting van de plannen van de curator. Die zal uit moeten zoeken of een doorstart mogelijk is na de insolventie. Volgens Wiecher Joosse van de motorzaak zijn er goede afspraken over motoren van klanten die bijvoorbeeld voor reparatie bij de zaak staan, of in consignatie verkocht zouden worden. Hetzelfde geldt voor de in de zaak aanwezige motoren van de marechaussee. Joosse ziet voldoende mogelijkheden voor een doorstart, maar hij meldt dat dit nu in handen van de curator ligt, die uiteindelijk hierover zal beslissen. Volgens Joosse begonnen de problemen voor Motoport Veldhoven toen BMW het dealerschap beëindigde, waarop de bank haar krediet introk en er een domino-effect ontstond. De Motoport-vestiging is dealer van Yamaha, Honda en Suzuki.


Meer op:
http://www.nieuwsmotor.nl/motorbranche/20575-motoport-veldhoven-failliet.html
 
En wie heeft daar vorige week een motor gekocht die pas in maart opgehaald gaat worden... juist ikke -O-

Heb even gebeld, voor alsnog gaat alles gewoon door maargoed blijft toch eventjes afwachten hoe/wat....
 
Weer een motorzaak minder in Limburg Brabant .. tja ik vind het niet gek als je soms de (inruil) prijzen ziet...

Neemt niet weg dat het jammer is dat het zo moet aflopen...


(edit: ik ben op de vingers getikt :P )
 
Laatst bewerkt:
En wie heeft daar vorige week een motor gekocht die pas in maart opgehaald gaat worden... juist ikke -O-

Heb even gebeld, voor alsnog gaat alles gewoon door maargoed blijft toch eventjes afwachten hoe/wat....

Zolang je hem nog niet betaald hebt, heb je "mazzel"

Vervelender is het voor mensen die zaken betaald hebben en nog niet opgehaald. Als mijn motor er zou staan voor reparatie zou ik hem direct gaan ophalen, desnoods op een karretje. Als de zaak open is tenminste...
 
Ik was er onlangs nog vlak nadat het dealerschap van BMW beëindigd was. Toen werd door het personeel al opgemerkt dat de zaak eigenlijk veel te groot was voor de omzet.
 
En wie heeft daar vorige week een motor gekocht die pas in maart opgehaald gaat worden... juist ikke -O-

Heb even gebeld, voor alsnog gaat alles gewoon door maargoed blijft toch eventjes afwachten hoe/wat....
sowieso niets meer vooruit betalen (als je dat al niet gedaan hebt), enkel betalen bij levering
 
En wie heeft daar vorige week een motor gekocht die pas in maart opgehaald gaat worden... juist ikke -O-

Heb even gebeld, voor alsnog gaat alles gewoon door maargoed blijft toch eventjes afwachten hoe/wat....

Nou, ik heb er hier een staan waar ik geld/vervanging op terug behoor te krijgen ivm garantie en iets met een niet origineel motorblok, MMS, etc etc mijn motor was n troep toen ze t verkochten en daar waren ze niet van op de hoogte/niet verteld. Ik zou een vervangende motor krijgen of mijn geld terug. Nu heb ik denk ik een probleem!
 
Nou, ik heb er hier een staan waar ik geld/vervanging op terug behoor te krijgen ivm garantie en iets met een niet origineel motorblok, MMS, etc etc mijn motor was n troep toen ze t verkochten en daar waren ze niet van op de hoogte/niet verteld. Ik zou een vervangende motor krijgen of mijn geld terug. Nu heb ik denk ik een probleem!

Eerder een uitdaging, maar contact opnemen met curator ivm je schuldeis mss? Hoop dat ze nog een doorstart maken.
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik heb er hier een staan waar ik geld/vervanging op terug behoor te krijgen ivm garantie en iets met een niet origineel motorblok, MMS, etc etc mijn motor was n troep toen ze t verkochten en daar waren ze niet van op de hoogte/niet verteld. Ik zou een vervangende motor krijgen of mijn geld terug. Nu heb ik denk ik een probleem!

Mischien vergezocht maar kun je je in dat geval niet melden bij de curator als schuldeiser??
 
heb hier dus geen ervaring mee. Potverdorie!

Het is zaak om je in een faillissement zo snel mogelijk als schuldeiser te laten zien. In principe gaat een curator tot op de bodem uitzoeken wie schuldeisers zijn, maar hoe sneller die bekend zijn, hoe sneller e.e.a. afgehandeld kan worden. Nederlands recht voorziet in een volgorde van schuldeisers:

Allereerst worden, voor zover mogelijk, de boedelschulden betaald. Daaronder vallen het salaris - van de curator, huur en salaris na faillissementsdatum.
- Het eventuele restant gaat naar de bevoorrechte (preferente) vorderingen, waaronder de aanvraagkosten van het faillissement, rijksbelastingen en premies.
- Het eventuele restant gaat naar de concurrente ("gewone") schuldeisers.
- Indien de concurrenten geheel zijn voldaan, gaat het restant naar de eventuele achtergestelde schuldeisers.
- Is er zelfs nu nog geld over, dan wordt dit uitgekeerd aan de aandeelhouder(s) indien het een NV of een BV betreft. In het faillissement van een natuurlijk persoon gaat het restant naar de gefailleerde zelf.

In het geval van Bochtenprinses is het een kwestie van "komt de motor of niet" maar is er geen geld in gevaar. Er is niets aanbetaald, dus als de motor in de boedel geveild wordt is hij geen geld kwijt, alleen terug bij af bij het zoeken naar een motor.

In jouw geval zou ik misschien zelfs al eens gaan polsen bij een rechtsbijstandsverzekering als je die hebt...
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik heb er hier een staan waar ik geld/vervanging op terug behoor te krijgen ivm garantie en iets met een niet origineel motorblok, MMS, etc etc mijn motor was n troep toen ze t verkochten en daar waren ze niet van op de hoogte/niet verteld. Ik zou een vervangende motor krijgen of mijn geld terug. Nu heb ik denk ik een probleem!

Zou ze dan vandaag nog proberen te bellen en naar een oplossing vragen. Anders wordt het een moeilijk verhaal, mits ze nog doorstarten en de lopende zaken afhandelen.
Veel succes
 
Er ontstaat een nieuw bedrijf dat in principe niets met het oude bedrijf te maken heeft.
Zaken/deals die voor het nieuwe bedrijf gunstig zijn zullen doorgaan. Claims en garantiegevallen zullen afgewezen worden. Deze zijn veroorzaakt door het "oude" bedrijf en staan los van het nieuwe.
 
Enigste wat je kunt doen is je melden bij de curator als schuldeiser.
Als er voldoende in de boedel zit , dan maak je kans op een vergoeding.
De preferente schuldeisers eerst, en daarna de rest van het gepeupel.(waaronder jij waarschijnlijk)
Ik zal iig voor je duimen.
 
Weet iemand waarom BMW het dealerschap heeft ingetrokken?
Het was een mooi ruim pand met een heel gedeelte BMW.
 
Weet iemand waarom BMW het dealerschap heeft ingetrokken?
Het was een mooi ruim pand met een heel gedeelte BMW.

Zou te maken hebben met een her-indeling van het dealerschap in de regio's.
In bepaalde gedeelten van NL teveel, en sommige te weinig dealers.
Zo is bv. De Jong in Alphen a/d Rijn ook zijn dealerschap kwijt (maar met het verdeelschap van Victory is dit verlies gecompenseerd).
Maar zo was er nog een dealer in die regio die moest stoppen, en zijn er bepaalde Motoports ook het dealerschap kwijt.
 
Particulieren mogen in de regel he-le-maal achteraan in de rij aansluiten bij een faillissement..succes daarmee.

Niet alleen particulieren. Belastingdienst, banken (pandhouders) en curator komen allemaal eerst aan de beurt en daarna pas degenen die het hardst persoonlijk door een faillissement worden getroffen. Ik heb een paar jaar geleden ook uiteindelijk ruim een maand voor niets gewerkt, doordat m'n opdrachtgever failliet ging. Er was nadat alle gauwdieven die wettelijk voorrang hebben niets meer te halen. B|
 
De site geeft nu deze melding:

MotoPort Veldhoven is door omstandigheden tijdelijk gesloten.

Via deze site en via onze facebook site houden wij u zo spoedig mogelijk op de hoogte over nieuwe ontwikkelingen.

Heeft u een motor bij ons in de winterstalling staan, in reparatie of voor de verkoop dan nemen wij persoonlijk contact met u op over de situatie en de vervolgstappen.

Ik hoop voor iedereen dat ze er uit komen. Als jouw fiets daar inderdaad staat is het erg vervelend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan