Motopuro Neunen failliet

Al of geen dealer, het gaat om de onderdelenvoorziening , en liefst snel. En natuurlijk om kennis en de werkplaatshandboeken. Als een importeur dat niet aan zijn dealers verschaft, heeft het voor een klant geen zin om naar een dealer te gaan. Mijn recente ervaring bijvoorbeeld met Nissan, ( ff ander vervoermiddel) is dat ik nooit meer naar een dealer ga. Ik heb de achteruitrijcamera die het niet meer doet. Ok, dan naar de dealer voor diagnose. Dealr prutst en prutst, voor 90 euri per uur, en komt er niet uit. Importeur zegt : zoek het lekker zelf maar uit. Toen heb ik zelf gezocht op een internetforum, en wat blijkt : mijn auto heeft een eigen diagnosesysteem waarmee je storingen gewoon kunt uitlezen. Geen apparatuur nodig. Dealer wist dit niet en importeur ook niet of wilde de kennis niet delen. Omdat de auto er toch was, gelijk maar nieuwe remblokjes laten monteren. Ooit eens ergens anders laten doen, de blokjes van BOSCH kosten 23 euro, dezelfde in een Nissan doosje opeens 120 euro. Rekening van 570 euro voor drie uur nutteloos zoeken en klein beetje spul monteren !!! Rara waar ik volgende keer naartoe ga , niet meer naar een dealer van wat dan ook !
 
Wel eens gesproken met mijn plaatselijke dealer.
Nee, een officieel dealerschap heeft ie niet meer, maar dat wil ie ook niet meer. (onder de huidige condities)
Dat is om reden als hierboven beschreven........................
En heus wel als je een nieuwe motor bij hem wil kopen van merk X, dan kan/gaat ie 'm echt wel leveren.

Ik heb nu een Honda, maar hoeveel officiële dealers zijn nog daarvan in NL? Mss maar een handje vol.
Hier in midden-NL is nergens een Honda-dealer te bekennen. Ik denk dat veel importeurs idd hun hand overspeeld hebben.
Voor mijn Yamaha is een officiële dealer ook niet dicht in de buurt te vinden. Ik heb begrepen dat Suzuki wat minder moeilijk doet.

Blijkbaar is de wurggreep die er bij de automerken is, bij de motordealers niet gelukt.
En voor mij als klant? Ik hoef helemaal geen super-glanzende showroom waar het nieuwste model optimaal in het licht staat.
En met een receptioniste die niets anders doet dan zichzelf de hele dag een beetje oppoetsen hoef ik al helemaal niks. (Nou ja, niks in de winkel)
Vwb de dealer praat ik liever met de baas of met een monteur. Dan heb je iig iemand met kennis van zaken!
Dat ie dan z'n handen een beetje schoon moet vegen van het vet, vind ik absoluut niet erg!!
19 dealers,voor midden NL heb je Molenaar,maar ga je verder naar het Oosten en Noorden is het behoorlijk leeg,de meeste
zitten in de randstad en Brabant.
 
Waarom hebben motoport goes en motoport rockanje dan geen aparte ingang voor honda?
Allebei multibrand en Honda dealer, en dat zijn vast niet de enige twee.

Omdat Honda terug is gekomen op deze eis, nadat heel veel dealers begonnen te klagen en waarschijnlijk dreigden met het opzeggen van het dealerschap.
 
Waarom hebben motoport goes en motoport rockanje dan geen aparte ingang voor honda?
Allebei multibrand en Honda dealer, en dat zijn vast niet de enige twee.
Motormerken staan allemaal op hun eigen plek in de Showroom,een tijd geleden hadden de grotere importeurs allemaal het idee van een soort
mobiliteitscentrum te willen hebben en gingen rare eisen stellen dat ze een geheel aparte showroom wilde ,maar daar zijn ze heel snel
van terug gekomen,enigste merk die dat echt heeft doorgezet is BMW,maar BMW rijders dat is ook apart volk,al mis ik de connectie
van BMW autorijders en BMW motorvolk,beide hebben weinig met elkaar gemeen,voor de meeste motorzaken is het ook niet te doen aparte showrooms te maken voor de merken die ze verkopen.
 
Waarom hebben motoport goes en motoport rockanje dan geen aparte ingang voor honda?
Allebei multibrand en Honda dealer, en dat zijn vast niet de enige twee.
Zie het antwoord van Super Blackbird. Ik zeg net al dat ik er niet verder op in ga.
 
Laatst bewerkt:
19 dealers,voor midden NL heb je Molenaar,maar ga je verder naar het Oosten en Noorden is het behoorlijk leeg,de meeste
zitten in de randstad en Brabant.
Ja, dat klopt.
Molenaar is midden-NL. Dat is IJsselstein.
Wageningen/Ede/Veenendaal (samen 250.000 inw) is ook midden-NL.
Toch is vanuit dit midden-NL naar Molenaar een slordige 60km. Dat is dus niet lekker in de buurt. Zwolle is net zo ver.
 
Al of geen dealer, het gaat om de onderdelenvoorziening , en liefst snel.
....de blokjes van BOSCH kosten 23 euro, dezelfde in een Nissan doosje opeens 120 euro.
Rekening van 570 euro voor drie uur nutteloos zoeken en klein beetje spul monteren !!!
Rara waar ik volgende keer naartoe ga , niet meer naar een dealer van wat dan ook !
Ja, je bent er zelf bij als je het geld over de balk kiepert!

In verleden sleutelde ik veel zelf aan de auto. Nu niet meer.
Indertijd belde ik dan wat rond (imitatiedelen) of haalde onderdelen uit Duitsland.
Ik weet nog van een keer dat ik remblokken en nieuwe remschijven uit D had voor halve prijs van alleen nieuwe blokken bij de Mazda :X
 
Overigens heeft Biggelaar z'n dealerschap opgezegd en is zelf doorgegaan. Dat is wat anders dan een failissement.

Daarnaast is/was zo'n keuze voor Biggelaar in mijn ogen makkelijker dan voor de gemiddelde dealer. Biggelaar is gewoon een bewezen "formule" waar qua werkplaats heel veel dealers niet hetzelfde kunnen. Biggelaar wist heel goed dat het wel of geen dealer zijn hem geen klanten zou kosten.
 
Ja, je bent er zelf bij als je het geld over de balk kiepert!

In verleden sleutelde ik veel zelf aan de auto. Nu niet meer.
Indertijd belde ik dan wat rond (imitatiedelen) of haalde onderdelen uit Duitsland.
Ik weet nog van een keer dat ik remblokken en nieuwe remschijven uit D had voor halve prijs van alleen nieuwe blokken bij de Mazda :X
Je hebt gelijk, helaas weegt mijn auto 1850 kilo, daarmee speel je niet gemakkelijk monteurtje. Als je naar school gaat betaal je leergeld, zo ook hier.
 
Daarnaast is/was zo'n keuze voor Biggelaar in mijn ogen makkelijker dan voor de gemiddelde dealer. Biggelaar is gewoon een bewezen "formule" waar qua werkplaats heel veel dealers niet hetzelfde kunnen. Biggelaar wist heel goed dat het wel of geen dealer zijn hem geen klanten zou kosten.
Biggelaar is meer gericht op onderhoud en tuning dan op verkoop van motoren want daar is de zaak gewoon veel te klein voor,
Ik had een aantal maten die Ducati reden meestal werd de motor elders gekocht en ging je alleen naar Biggelaar voor het onderhoud.
Ducati zal wel een eisenpakket hebben gehad,en daar zal ook een mooie showroom bij gezeten hebben,tja dat is voor Biggelaar onmogelijk
op de huidige locatie,dan hadden ze moeten verhuizen en dat kost weer veel geld,ik denk niet dat Biggelaar daar veel zin in had,ze zitten prima
waar ze nu zitten,is nog echt een ouderwetse motorzaak en die zijn allemaal zo goed als verdwenen,maar ik ga 1000x liever naar Biggelaar
dan naar die mooie zaak van Ducati Zaltbommel waar je als je pech heb een half uur moet wachten voor er eens iemand tijd heeft.
 
Laatst bewerkt:
Biggelaar is meer gericht op onderhoud en tuning dan op verkoop van motoren want daar is de zaak gewoon veel te klein voor,
Ik had een aantal maten die Ducati reden meestal werd de motor elders gekocht en ging je alleen naar Biggelaar voor het onderhoud.
Ducati zal wel een eisenpakket hebben gehad,en daar zal ook een mooie showroom bij gezeten hebben,tja dat is voor Biggelaar onmogelijk
op de huidige locatie,dan hadden ze moeten verhuizen en dat kost weer veel geld,ik denk niet dat Biggelaar daar veel zin in had,ze zitten prima
waar ze nu zitten,is nog echt een ouderwetse motorzaak en die zijn allemaal zo goed als verdwenen,maar ik ga 1000x liever naar Biggelaar
dan naar die mooie zaak van Ducati Zaltbommel waar je als je pech heb een half uur moet wachten voor er eens iemand tijd heeft.

Helemaal mee eens. Maar dat ik minder dan 500 meter van Biggelaar af woon is ook een reden dat ik niet naar Zaltbommel ga 😁
 
Biggelaar is meer gericht op onderhoud en tuning dan op verkoop van motoren want daar is de zaak gewoon veel te klein voor,
Ik had een aantal maten die Ducati reden meestal werd de motor elders gekocht en ging je alleen naar Biggelaar voor het onderhoud.
Ducati zal wel een eisenpakket hebben gehad,en daar zal ook een mooie showroom bij gezeten hebben,tja dat is voor Biggelaar onmogelijk
op de huidige locatie,dan hadden ze moeten verhuizen en dat kost weer veel geld,ik denk niet dat Biggelaar daar veel zin in had,ze zitten prima
waar ze nu zitten,is nog echt een ouderwetse motorzaak en die zijn allemaal zo goed als verdwenen,maar ik ga 1000x liever naar Biggelaar
dan naar die mooie zaak van Ducati Zaltbommel waar je als je pech heb een half uur moet wachten voor er eens iemand tijd heeft.


Ik kom nog wel eens bij Star Twin in Loenen, dat is een Ducati dealer, maar tegelijkertijd een ouderwetse motorzaak.
Hebben geen dikke showroom en zijn altijd heel behulpzaam.
Het kan dus wel..
 
Ik kom nog wel eens bij Star Twin in Loenen, dat is een Ducati dealer, maar tegelijkertijd een ouderwetse motorzaak.
Hebben geen dikke showroom en zijn altijd heel behulpzaam.
Het kan dus wel..
Ja dat klopt maar hun showroom is toch heel wat groter en netter dan die van Biggelaar waar je amper je kont in kan draaien.
Startwin heeft wat dat betreft veel meer ruimte,Biggelaar zou moeten verhuizen om zoiets te kunnen realiseren.
 
En dat is dan ook direct het slechtste wat Biggelaar zou kunnen doen, verhuizen voor een betere showroom. Ze moeten blijven doen waar ze goed in zijn; sleutelen. Laat dat verkopen lekker in Zaltbommel, daar doen ze immers ook geen moeite om goed te leren sleutelen... O-)
 
Die motoren die bij motopuro te koop stonden... Worden die nu voor een appel en een ei verkocht op een veiling ? 🙄😇


de tijd van veilingen en een appel en een ei liggen achter ons, sinds dat bijna allemaal online gaat zijn er geen koopjes meer te scoren
 
Moto Puro,

Heb ik ervaren als een fijne zaak, ik heb er 3 weken geleden mijn 2e Multistrada gekocht deze keer de 950S. Jammer dat ze nu failliet verklaart zijn, hopelijk kunnen ze een doorstart maken. Ik wens de eigenaren en hun team het beste en succes voor de toekomst.
Groet,

Vlegel
 
Helemaal mee eens. Maar dat ik minder dan 500 meter van Biggelaar af woon is ook een reden dat ik niet naar Zaltbommel ga 😁
heb ik ooit ook gewoont, in de hoogstraat 70 naast de drukkerij, vroeger stonder er toch in de kleine showroom hele mooi exemplaren .
maar ja ik reed toen dat andere merk uit italia. Nooit Ducati gereden , wel vaak lampjes gehaald voor de Lario van mijn vrouw, die gingen vaak kapot.
Maar altijd een prettige sfeer bij Biggelaar. 8-)
 
heb ik ooit ook gewoont, in de hoogstraat 70 naast de drukkerij, vroeger stonder er toch in de kleine showroom hele mooi exemplaren .
maar ja ik reed toen dat andere merk uit italia. Nooit Ducati gereden , wel vaak lampjes gehaald voor de Lario van mijn vrouw, die gingen vaak kapot.
Maar altijd een prettige sfeer bij Biggelaar. 8-)

Ah, daar. Ik zit op het kvl terrein tegenwoordig.
 
Heb het al gevonden, is inderdaad de leerfabriek, hadden we wel een mooi uitzicht op, mooi dat het niet afgebroken is .
 
Snap het niet zo , ze maakten daar best dure ducati’s dat doe je toch niet als het water je aan de lippen staat
En ze hadden best een goeie naam
Misschien dat Ducati de vestiging in Zaltbommel in de benen wil houden en daarom puro op offerde
 
Snap het niet zo , ze maakten daar best dure ducati’s dat doe je toch niet als het water je aan de lippen staat
En ze hadden best een goeie naam
Misschien dat Ducati de vestiging in Zaltbommel in de benen wil houden en daarom puro op offerde
Tja zolang de banken je geld blijven lenen gaat het prima,totdat je een grens bereikt en dan komen de problemen.
Maar ook een andere oorzaak is niet uitgesloten,zoals bv de belastingdienst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan