Motopuro Neunen failliet

Overigens is er inmiddels meer bekend:

In een reactie aan Nieuwsmotor.nl zegt curator Martijn Versantvoort van Keizers Advocaten: "In de loop van het jaar zijn er wat goede krachten weggevallen bij Moto Puro, waarop na de zomervakantie de verkopen en reparaties terugvielen. Dit zorgde ervoor dat de liquide midellen opeens snel opraakten, waarop uiteindelijk een faillissement moest worden aangevraagd. Moto Puro is een goed bekend staand bedrijf, we zijn dan ook aan het bekijken of een doorstart mogelijk is. Daarnaast hebben zich al diverse geïnteresseerde partijen gemeld, in de komende twee weken gaan we goed bekijken wat de mogelijkheden zijn."

 
Overigens is er inmiddels meer bekend:




Vreemd verhaal. Als je meteen omvalt als er wat "goede krachten" weg gaan dan ben je gewoon een slechte ondernemer die op eigen kennis en kunde zo'n zaak niet aan kan. Een doorstart is dan een slecht idee.
 
:^

Als je een paar goede personeelsleden kwijt raakt, kan dat je hele bedrijf verwoesten.
Gelukkig is het veel makkelijker om van achter je toetsenbord te roepen....
 
Goeiedag, gaat het? Wat voor basis heb je om zomaar even iemand van slecht ondernemersschap te betichten? Waarom koop je de boel niet op en laat zien hoeveel beter je het doet.

Het gaat prima, dank u. Ik heb ook wel eens personeel wat vertrekt of eerder met pensioen gaat. Goede mensen met soms unieke capaciteiten. Maar nog nooit heeft me dat in problemen gebracht. Dat hoort namelijk bij ondernemen en daar moet je, ook financieel, gewoon rekening mee houden.
Ik heb verder geen interesse in het opkopen van motopuro. Zolang Biggelaar actief is in dezelfde regio is een Ducati dealer zo goed als kansloos. Biggelaar is zó veel beter qua kennis, techniek en service.
 
Hoeveel echt goeie Ducati monteurs zullen er zijn in Nederland ? 20 of zo?
Als je beste mensen weg gaan heb je zomaar geen nieuwe
Ik weet niet of dat gebeurt is maar dan heb je een probleem
 
ik heb geen duc maar heb de laatste twintig jaar geen monteur nodig gehad.
 
Ik zie net dat de site van moto puro weer terug online is... Weet iemand meer of ze een doorstart hebben kunnen maken?
 
Zolang Biggelaar actief is in dezelfde regio is een Ducati dealer zo goed als kansloos. Biggelaar is zó veel beter qua kennis, techniek en service.
Met één belangrijke verschil dat hij (Biggelaar) zelf mag bepalen hoe hij zijn bedrijf mag runnen.....is nl al jaren geen dealer meer.
 
Ik kom nog wel eens bij Star Twin in Loenen, dat is een Ducati dealer, maar tegelijkertijd een ouderwetse motorzaak.
Hebben geen dikke showroom en zijn altijd heel behulpzaam.
Het kan dus wel..
Nee, ik heb geen Ducati. Toch kom ik wel eens bij Star-Twin
Als ik er ben dan vooral voor de werkplaats achter het bedrijf.
Wat U vraagt dat gaan wij maken. (speciale onderdelen) Prima geholpen!
Dan loop ik natuurlijk ook even het bedrijf in. Ja, wel heel mooi spul.
Toch vind ik wat er staat allemaal wel heel erg ROOD! Heeft u ook andere smaken..................... :?
(Wat ik bedoel te zeggen, het komt mij over dat ze wel heel erg aan Ducati hangen)
 
Tja, dat heb je bij een Ducati dealer...
Bij een Kawasaki dealer is alles groen, of begrijp ik je nu verkeerd?
 
Ja, jij begrijpt me verkeerd................
Dat een Ducati-dealer rood in zn showroom zal hebben lijkt me duidelijk.
Maar dat er dan verder NIETS anders te koop is, dan zit je wel heel erg vast aan 1 merk.
Ze zouden idd aan de ene kant alles rood kunnen hebben en de andere kant bijv. alles groen.
Het lijkt wel een auto-bedrijf van vroeger. Zelfs daar zie je tegenwoordig dat steeds vaker niet 1 merk maar meerdere merken worden verkocht.
Dat was 20 jaar geleden niet mogelijk! Hier vlakbij zit een dealer met Mazda-Mitsubishi-Kia. Paar jaar terug waren dat alle aparte verkooppunten.

Maar nu ik op de site van Star-Twin kijk, lijkt het wel of ze het met me eens zijn/ waren want ze hebben nu (sinds kort?) een 2e merk in de shop.
Sinds kort zijn ze ook dealer geworden van (wel heel iets anders) Royal Enfield. (dat wist ik tot 1min terug nog niet)
Volledig op 1 paard wedden dat lijkt me niet de goede weg!
 
Ja, jij begrijpt me verkeerd................
Dat een Ducati-dealer rood in zn showroom zal hebben lijkt me duidelijk.
Maar dat er dan verder NIETS anders te koop is, dan zit je wel heel erg vast aan 1 merk.
Ze zouden idd aan de ene kant alles rood kunnen hebben en de andere kant bijv. alles groen.
Het lijkt wel een auto-bedrijf van vroeger. Zelfs daar zie je tegenwoordig dat steeds vaker niet 1 merk maar meerdere merken worden verkocht.
Dat was 20 jaar geleden niet mogelijk! Hier vlakbij zit een dealer met Mazda-Mitsubishi-Kia. Paar jaar terug waren dat alle aparte verkooppunten.

Maar nu ik op de site van Star-Twin kijk, lijkt het wel of ze het met me eens zijn/ waren want ze hebben nu (sinds kort?) een 2e merk in de shop.
Sinds kort zijn ze ook dealer geworden van (wel heel iets anders) Royal Enfield. (dat wist ik tot 1min terug nog niet)
Volledig op 1 paard wedden dat lijkt me niet de goede weg!

Het raakt wat of topic maar bij Theo Lamers is alles Guzzi. ze doen geen onderhoud aan iets anders, ruilen dat ook niet in,...specialisatie heet dat toch?
 
Ja, jij begrijpt me verkeerd................
Dat een Ducati-dealer rood in zn showroom zal hebben lijkt me duidelijk.
Maar dat er dan verder NIETS anders te koop is, dan zit je wel heel erg vast aan 1 merk.
Ze zouden idd aan de ene kant alles rood kunnen hebben en de andere kant bijv. alles groen.
Het lijkt wel een auto-bedrijf van vroeger. Zelfs daar zie je tegenwoordig dat steeds vaker niet 1 merk maar meerdere merken worden verkocht.
Dat was 20 jaar geleden niet mogelijk! Hier vlakbij zit een dealer met Mazda-Mitsubishi-Kia. Paar jaar terug waren dat alle aparte verkooppunten.

Maar nu ik op de site van Star-Twin kijk, lijkt het wel of ze het met me eens zijn/ waren want ze hebben nu (sinds kort?) een 2e merk in de shop.
Sinds kort zijn ze ook dealer geworden van (wel heel iets anders) Royal Enfield. (dat wist ik tot 1min terug nog niet)
Volledig op 1 paard wedden dat lijkt me niet de goede weg!

Royal Enfield hebben ze nog niet zo lang inderdaad.
Maar ze doen ook reparatie en onderhoud aan Aprilia, Moto Morini en MV Agusta.

Dus ze zijn niet zo eenkennig als je in eerste instantie zou denken.
Staan meestal ook wel gebruikte motoren van andere merken te koop.

En inderdaad, wat IJzervreter al aangeeft. Specialisatie, dat is belangrijk als je goede service wil verlenen.
 
De sportmotor markt is aan het krimpen en al best lang de adv motoren is aan het stijgen.
Dus als je geld nog wilt verdienen.
 
Volledig op 1 paard wedden dat lijkt me niet de goede weg!

Dat is een goede weg als je écht heel goed en onderscheidend bent in je vak en specialisatie. Zoals de genoemde Theo Lammers in Guzzi, Biggelaar in Ducati, Motorhuis Seppe in Suzuki, Eddy Lemmens in KTM, enz, enz. Zelfs moto Veda kan je zo zien op het gebied van motorscooters.

Moto Puro was in mijn ogen geen slechte dealer maar miste wel dat beetje extra om onderscheid te maken in de markt. Dat heb je volgens mij wel nodig bij de prijsrange van Ducati en het bijbehorende onderhoud.
 
Iig ik ben benieuwd of er daar ooit een nieuwe ‘puro’ komt.

Lijkt me een mission imposaible met de directieven vanuit Bolgna/importeur.. Kom jij aan als startende ondernemer en tel zelf een paar ton neer (of meer) om een ducati store te beginnen....gehele lijn ducati’s kopen/ werkplaats inrichting/ kleding zooi en heel veel andere kosten........en dan met hun opgelegde marges een boterham proberen te verdienen.

Gelukkig heb ik geen nieuwe ducati welke (wel/niet) ingevulde onderhoudsboekje van een officiële dealer moeten hebben als je hem wilt inruilen want dat is ook een hele grote pijnpunt. Nieuw verkopen is één maar geld verdienen uit onderhoud en daarna inruil is twee.....
 
"Iig ik ben benieuwd of er daar ooit een nieuwe ‘puro’ komt."
Was al gemeld maar de site is actief en adresgegevens zijn hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels is er meer bekend. Er is een externe financier/investeerder die de boedel heeft overgenomen en een doorstart gaat maken. De website is actief, en waarschijnlijk gaan de deuren morgen weer open.

Ze zijn officieel géén Ducati dealer meer (maar aanvraag is wel onderweg) en de oude eigenaren zijn dus weg. Ze zijn een volledig nieuw bedrijf (op papier) dus ze moesten alles opnieuw regelen zoals een bankrekening etc.

Ze zeggen dat in het faillissement geen klanten en leveranciers zijn gedupeerd, dat vond ik wel raar om te lezen. Volgens mij waren hier toch een aantal MF’ers die hun bestelling niet geleverd hebben gekregen?
 
Ik heb naar aanleiding van dit topic een mailtje gestuurd naar Moto Puro (ik heb daar vorig jaar een nieuwe panigale gekocht) en heb inmiddels een antwoord gehad van de oude eigenaar die op Facebook ook gepost heeft dat ze weer open gaan morgenvroeg om 10:00

Aanvulling: Doorstart Moto Puro héél dichtbij (update: nu zeker!). Jean Claude en Evelyn gaan dus zelf verder met een andere geldschieter.
 
Laatst bewerkt:
Ze zeggen dat in het faillissement geen klanten en leveranciers zijn gedupeerd, dat vond ik wel raar om te lezen. Volgens mij waren hier toch een aantal MF’ers die hun bestelling niet geleverd hebben gekregen?

Volgens mij haal je nu een aantal faillissementen door elkaar. Volgens mijn was dat Moto-Zoom, waar klanten betaalde bestellingen niet geleverd kregen.

En voor de rest wens ik Moto Puro heel veel succes met de doorstart.
 
Dat
Volgens mij haal je nu een aantal faillissementen door elkaar. Volgens mijn was dat Moto-Zoom, waar klanten betaalde bestellingen niet geleverd kregen.

En voor de rest wens ik Moto Puro heel veel succes met de doorstart.

dat zou zo maar kunnen inderdaad... maar toch; als er niemand gedupeerd is in het faillissement, waarom is dat faillissement dan uberhaupt aangevraagd? Blijft een vreemde gang van zaken als je het mij vraagt.
 
Dat


dat zou zo maar kunnen inderdaad... maar toch; als er niemand gedupeerd is in het faillissement, waarom is dat faillissement dan uberhaupt aangevraagd? Blijft een vreemde gang van zaken als je het mij vraagt.
Belastingdienst, bank zijn geen leverancier en geen klant
 
Terug
Bovenaan Onderaan