Motopuro Neunen failliet

Graadje

MF veteraan
25 aug 2003
2.327
90
Motopuro gevestigd op de Gulberg 45A in Neunen is op 5-11-2019 failliet verklaard:
 
Laatst bewerkt:
Ik ken de exacte reden niet, maar ik vind het wel bijzonder als je in deze tijd als Ducati dealer failliet gaat. Dan is er iets goed mis gegaan.

Bestonden ook nog niet zo vreselijk lang, als ik het onderstaande artikel zo lees?

 
Ik ken de exacte reden niet, maar ik vind het wel bijzonder als je in deze tijd als Ducati dealer failliet gaat. Dan is er iets goed mis gegaan.

Bestonden ook nog niet zo vreselijk lang, als ik het onderstaande artikel zo lees?


9 dealers, vorig jaar ca 570 nieuwe Ducati's verkocht in NL.
 
Plus nog al het onderhoud aan alle andere Ducati's in Nederland. Dat zijn er echt veel. Tuurlijk, hoop gaan naar specialisten of doen het onderhoud zelf, maar goed, meer dan genoeg potentieel.
 
Wel eens bij stil gestaan wat t dealer schap kost van Ducati !!! Dat hangt als een molensteen om je nek !! De hele range aan modellen moet je afnemen . Na een jaar zegt Ducati. Zo effe aftikken , ook als je ze niet verkocht hebt . Dan mag je voor 25€ p u ook nog sleutelen aan zo’n ding als garantie. Daar verdien je dus geen klote aan. En de marge die op een nieuwe zit is ook niet al te veel. Waarom is Biggelaar geen dealer meer ? Wellicht omdat zij het verdomden om al die investeringen te doen die Ducati verplicht stelt. En dan voor een kleine marge !! Dan maar geen dealer en een gezond bedrijf
 
Eeeeh... dus nu is Ducati ineens de boeman? Want andere merken doen dat eecht niet? Hoeveel onderzoek heb je gepleegd voordat je dit schreef?
 
Rustaaaaggghhh....

Was er bij Biggelaar ook niet nog een andere reden? Iets met onderhoudsintervallen?

Dat Ducati wil dat je alle modellen verkoopt is toch niet zo raar? Dat doen de andere merken ook. En als je daar niet mee verder wil dan kun je ala Biggel ook door als specialist toch?
Een dealer heeft toch een keuze om die molensteen weg te flikkeren en het op zn eigen manier te gaan doen? Ala Biggel, HdeB, Aral etc.
 
Laatst bewerkt:
Dan nog. Wat maakt hun dan erger dan enig ander merk? Ze werken allemaal zo. Dus als je dan een dealerschap begint, weet je dat. Het is echt niet dat Ducati nu ineens dé reden is, want zo werkt 'het voeren van een bedrijf van deze orde' nou eenmaal.
 
Overigens heeft Biggelaar z'n dealerschap opgezegd en is zelf doorgegaan. Dat is wat anders dan een failissement.
 
Dan nog. Wat maakt hun dan erger dan enig ander merk? Ze werken allemaal zo. Dus als je dan een dealerschap begint, weet je dat. Het is echt niet dat Ducati nu ineens dé reden is, want zo werkt 'het voeren van een bedrijf van deze orde' nou eenmaal.

Dat zeg ik toch ook niet, dat Ducati de reden is?
 
Precies. De eisen van Ducati om een dealerschap te krijgen liegen er niet om En verder maak ik er geen woorden meer aan vuil. Triest genoeg dat mensen met zoveel passie voor t merk t niet gered hebben.
 
Honda eist geen dikke showroom.
Nu even niet meer nee. Maar ook pas nadat ALLE Honda-dealers in Nederland geweigerd hadden om aan het wurgcontract te voldoen dat Honda ze presenteerde.
Bij mijn toenmalige Honda-dealer staat nu 15 jaar later nog steeds die scooter/motor (ik ben het type vergeten) dat ze verplicht waren af te nemen. Ze moesten ALLE modellen afnemen, of ze ze nu verkochten of niet.
 
En zo zijn er verhalen genoeg over elk merk :) Ik stop er nu mee, 't is heel sneu voor Moto Puro, ik ken de eigenaars en heb mijn medeleven getoond, ik ga niet eens vragen wat er gebeurd is want dat zijn mijn zaken niet. Hen kennende komen ze vast wel weer op hun pootjes terecht, in welke vorm zullen ze zelf misschien nog niet eens weten. Een goede vakantie kan ik me ook nog voorstellen. Weet ik veel, ze komen vast wel weer ergens bovendrijven. Ik gun ze het allerbeste.
 
Nu even niet meer nee. Maar ook pas nadat ALLE Honda-dealers in Nederland geweigerd hadden om aan het wurgcontract te voldoen dat Honda ze presenteerde.
Bij mijn toenmalige Honda-dealer staat nu 15 jaar later nog steeds die scooter/motor (ik ben het type vergeten) dat ze verplicht waren af te nemen. Ze moesten ALLE modellen afnemen, of ze ze nu verkochten of niet.
Ja de DN, het kreng was de showroom niet uit te branden,maar je zal zien dat juist dat gedrocht later meer waard word daardoor.
Overigens zijn wij toen met BMW gestopt omdat die ook ineens met rare eisen kwam,zoals een aparte showroom.
Voor Moto Puro is het jammer,ik ben er 1 keer geweest toen ik daar toevallig moest zijn bij hun buren,Barendrecht is ook al failliet ,
als dat zo door gaat blijven er niet veel over.
 
Laatst bewerkt:
Nu even niet meer nee. Maar ook pas nadat ALLE Honda-dealers in Nederland geweigerd hadden om aan het wurgcontract te voldoen dat Honda ze presenteerde.
Bij mijn toenmalige Honda-dealer staat nu 15 jaar later nog steeds die scooter/motor (ik ben het type vergeten) dat ze verplicht waren af te nemen. Ze moesten ALLE modellen afnemen, of ze ze nu verkochten of niet.
OK!
Ik baseer het op het feit dat ik nooit blitse showrooms zie bij hen. Echt bij geen 1.

15 jaar geleden reed ik nog niet. Maar dat neem ik van je aan. :)
 
Wel eens gesproken met mijn plaatselijke dealer.
Nee, een officieel dealerschap heeft ie niet meer, maar dat wil ie ook niet meer. (onder de huidige condities)
Dat is om reden als hierboven beschreven........................
En heus wel als je een nieuwe motor bij hem wil kopen van merk X, dan kan/gaat ie 'm echt wel leveren.

Ik heb nu een Honda, maar hoeveel officiële dealers zijn nog daarvan in NL? Mss maar een handje vol.
Hier in midden-NL is nergens een Honda-dealer te bekennen. Ik denk dat veel importeurs idd hun hand overspeeld hebben.
Voor mijn Yamaha is een officiële dealer ook niet dicht in de buurt te vinden. Ik heb begrepen dat Suzuki wat minder moeilijk doet.

Blijkbaar is de wurggreep die er bij de automerken is, bij de motordealers niet gelukt.
En voor mij als klant? Ik hoef helemaal geen super-glanzende showroom waar het nieuwste model optimaal in het licht staat.
En met een receptioniste die niets anders doet dan zichzelf de hele dag een beetje oppoetsen hoef ik al helemaal niks. (Nou ja, niks in de winkel)
Vwb de dealer praat ik liever met de baas of met een monteur. Dan heb je iig iemand met kennis van zaken!
Dat ie dan z'n handen een beetje schoon moet vegen van het vet, vind ik absoluut niet erg!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan