motor 125 cc

choco1

Rookie
10 sep 2009
8
0
Dag iedereen,

ik ben een Belg. En daarom mag ik met mijn autorijbewijs een lichte motor tot 125 cc, minder dan 11kw besturen. Ik hou wel van de cruiser-modellen.

Ik ben op nu op zoek naar welke prijs-kwalitieit de beste is.

Ik heb al veel negatiefs gehoord over jinlun en andere chinese merken, maar geldt dit ook voor de andere goedkope motoren (daelim, hyosung)?
Of blijf ik gewoon bij de bekende merken. Dan denk ik aan een suzuki intruder of yamaha dragstar?

Alvast bedankt iedereen voor de reacties!
 
Laatst bewerkt:
goedkoop... is duurkoop.
iemand die ik ken reed met daelim daystar,
heeft die motor ongeveer 11 maanden gehad.
op die 11 maanden heeft hij 6-7 maand op een cbr 125 vervangmoto gereden.

altijd ging er wel iets mis met de daelim,
waargebeurd:

willen vertrekken, schroef uit schakelstukje eruit, dus schakelen onmogelijk,
tot
willen vertrekken, bokken en stoten, stilvallen en niet meer willen starten...


ik heb zelf 2200€gegeven aan mijn cbr125
en nog geen miserie mee gehad.

ik raad echt aan om bij de merken te blijven die bekend zijn voor kwaliteit...

als je goedzoekt vind je tweedehands gerust goeie machientjes die je nog jaren plezier verschaffen...
 
Ik twijfel momenteel tussen een goedkope nieuwe of een occasie duurdere-betere van een bekend merk. Alhoewel ik meer vertrouwen heb in de tweede optie.
Is er een groot verschil tussen Suzuki (intruder) en Yamaha (dragstar) en de andere merken?
 
ik denk zolang je bij de vier japanse merken blijft je geen miserie gaat hebben, dat zou alleen slecht zijn voor hun imago als ze slechte motoren verkopen

misschien ook eens zien naar hyosung 125cc, dit is toch een merk dat ik meer vertrouwen dan de rest van de chinezen/koreanen/indiërs

ik denk dat het niet zo veel uitmaakt of je nu de suzuki of de yam pakt
 
Laatst bewerkt:
Hyosung doet naar wat ik begrijp nog het meeste zijn best als "goedkope fabrikant". Soms zijn die Chinese dingen zo brak in elkaar gezet dat ze hier eerst helemaal opnieuw afgesteld moeten worden. Of cruiser je smaak is of niet, kies wel met een beetje verstand, want dat "verschroomde plastic" wat er na een jaartje afbladdert zal echt alles verpesten.

dit: Derbi Mulhacen 125
Derbi_Mulhacen_125_04.jpg


heeft een classic race look, geen cruiser, wel classic. heeft ook een upside-down voorvork en radiale remklauw aan boord; goede techniek die heerlijk werkt, misschien het overwegen waard.


EDIT: Ik zie nu ook dat Hyosung een GV125 model heeft:
Hyosung_GV_125_Aquila_2005_b1920.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat kost die Derbi nieuw? Die vind ik idd ook niet mis en stuurt waarschijnlijk beter dan een cruiser.
Merci al voor al de reacties!
 
Derbi Mulhacen café 125 (plaatje boven) kost rond de 4200.
De "gewone" Derbi Mulhacen kost rond de 3200, maar je krijgt dan spaakwielen en een normale voorvork: plaatje.
 
Laatst bewerkt:
Hyosung doet naar wat ik begrijp nog het meeste zijn best als "goedkope fabrikant". Soms zijn die Chinese dingen zo brak in elkaar gezet dat ze hier eerst helemaal opnieuw afgesteld moeten worden. Of cruiser je smaak is of niet, kies wel met een beetje verstand, want dat "verschroomde plastic" wat er na een jaartje afbladdert zal echt alles verpesten.

dit: Derbi Mulhacen 125
[afbeelding]

heeft een classic race look, geen cruiser, wel classic. heeft ook een upside-down voorvork en radiale remklauw aan boord; goede techniek die heerlijk werkt, misschien het overwegen waard.


EDIT: Ik zie nu ook dat Hyosung een GV125 model heeft:
[afbeelding]

inderdaad, die gv bedoel ik.
in tegenstelling tot veel japanners heeft deze in plaats van een staande ééncilinder een V-twin, wat in mijn ogen toch meer naar een echte chopper neigt

@choco, zoek eens bij een vriend of in de winkel naar een editie van januari 2009 van motoren en toerisme, daar zit een boek bij (10€) alle motoren 2009 :} hierin staan zowat alle 125cc's in en hier ga je vast je ding vinden
 
Laatst bewerkt:
Honda shadow VT 125 heeft toch ook een V twin?
wordt niet meer nieuw gemaakt,
maar moet je 2e hands ook kunnen vinden,
(is dacht ik zelfs zelfde motor als de mini varadero. )
 
Ja, heb ik gelezen, maar weet niet goed of het ironisch bedoeld is of niet :)
 
Blijkbaar niet dus. Goed zo, die Hyosung lijkt me wel een mooie kandidaat!
 
Kijk ook eens ipv naar choppers naar de Honda Varadero 125cc ... dat is een heel goed motortje, stevige prijs weliswaa,r maar uitmuntend uitgerust (een echte Honda).
 
Als je voor tweedehands wilt gaan is er vast wel een hoop leuks te vinden.
ik heb ooit een Honda XL 125 gehad, topsnelheid ongeveer 90, beviel prima, kon je ook met twee personen mee de bergen in. En als je geen haast hebt ook wel lange afstanden, maar liever niet te veel snelweg!
Ook nog een Suzuki 125 twin tweetakt gehad, beetje duur in het gebruik maar erg leuk!
Dat was relatief oud spul, en geen cruiser-modellen!, er is vast wel wat moderners te vinden dat niet te duur is.
Een nieuwe motor geeft natuurlijk allerlei garantie, en als je geluk hebt moderne technologie, maar een goede gebruikte kan een stuk goedkoper uitvallen!
 
Hyosung doet naar wat ik begrijp nog het meeste zijn best als "goedkope fabrikant". Soms zijn die Chinese dingen zo brak in elkaar gezet dat ze hier eerst helemaal opnieuw afgesteld moeten worden. Of cruiser je smaak is of niet, kies wel met een beetje verstand, want dat "verschroomde plastic" wat er na een jaartje afbladdert zal echt alles verpesten.

dit: Derbi Mulhacen 125
[afbeelding]

heeft een classic race look, geen cruiser, wel classic. heeft ook een upside-down voorvork en radiale remklauw aan boord; goede techniek die heerlijk werkt, misschien het overwegen waard.


EDIT: Ik zie nu ook dat Hyosung een GV125 model heeft:
[afbeelding]
Zo he, wat een mooi fietsje zeg. :}
 
Ai knóóów <3 ! Derbi is echt één van de weinige fabrikanten die liefde in het 125cc segment stopt. Jammer dat bijna elke fabrikant dat segment zo onder tafel schuift...
Vind die lichte machientjes schitterend. Jammer dat er in Nederland amper een markt voor is.
 
Een honda varadero 125 heeft ook een v2,en is een fijn motortje.
Ik heb voor de pekel een tdr125 van yamaha.
Goed zoeken voor een nieuwe overjarige voor een leuk prijsje.
 
Vallen italiaanse merken uit de boot ? Anders heb je ook keuze uit cagiva mito en aprilia.
Het voordeel van deze is dat ze een iets hogere verkoopwaarde wanneer je van je 25kw rijbewijs vanaf bent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan