Motor 25 kw maar niet op kenteken?

Sence

Die hard MF'er
11 jan 2007
670
0
Hoi,

Ik ben vanavond naar een motor wezen yamaha 600 xj s diversion (bj 1992) nu is ie volgens de eigenaar 25 kw alleen dit staat niet op het kenteken.
En aangezien ik nog niet hoger mag zou het uiteraard wel fijn zijn als dit ook "officieel" vast staat.
Nu wilde ik morgen het RDW bellen of een keuring mogelijk is en je zo'n goedkeuringsrapport kan krijgen waarop staat dat ie 25 kw is. Heeft iemand hier toevallig meer ervaring mee en ongeveer weet wat het kost etc?
Zoiezo bel ik morgen maar het is wel fijn om evt van meerdere mensen wat te horen etc.

Alvast bedankt!
 
25 kw alleen dit staat niet op het kenteken.
En aangezien ik nog niet hoger mag zou het uiteraard wel fijn zijn als dit ook "officieel" vast staat.


Als je toch gaat rijden met een motor die meer dan 25 Kw heeft op kenteken, dan rij je in principe ZONDER rijbewijs.

Dat is minder wanneer:

- je aangehouden wordt. Dit gaat je flinke duiten kosten omdat je dus zonder geldig rijbewijs rondrijdt.

- je een ongeluk veroorzaakt. De schade zul je dan uit je eigen zak moeten betalen omdat de verzekering geen schades dekt als je niet in het bezit bent van een geldig rijbewijs.

Koop dus geen motor waar niet op het kenteken staat dat hij <25 Kw is. Want volgens de wet ben je dan enorm strafbaar.

Ook wanneer het kenteken 25 Kw aangeeft terwijl de motor in het echt meer vermogen heeft. Dit kost je ook flinke duiten.

Hier nog even de boetes:
- kentekenbewijs met foutieve gegevens € 255
- rijden zonder rijbewijs € 200

En mits je aan de verzekering opgeeft dat hij 25 Kw is, maar dit niet zo is, zal de verzekering aangeven dat de polis ongeldig is. Dan krijg je :
- onverzekerd rijden € 320


Zorg dus dat je een motor koopt met 25 Kw op kenteken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan