Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
@gliderbee , Ducati past een jiffy toe van het type zelf inklappende satéprikker.
Ik denk "faalt"!Iedereen doet maar zoals hij/zij het liefst doet, maar:
>C: Wanneer je valt om hem goed op de standaard te zetten, kun je makkelijker de motor opvangen
Niet wanneer de motor van je af valt (dus naar rechts indien je links loopt). Ik laat natuurlijk altijd de motor naar mij overhellen wanneer ik hem aan de hand verplaats, maar ze vallen niet altijd zoals je wil (eigenlijk nooit, aangezien je niet wil dat hij valt ).
Ik zie wat je bedoelt, en dat zal dikwijls, misschien zelfs meestal, kloppen, maar het risico wordt dan ofwel sowieso tegen de grond wegens links lopen zonder zijpikkel uit, ofwel een kleine kans dat de pikkel het toch houdt en dus je motor redt met risico op een verbogen zijpikkel. Ik ga dan wel voor de tweede mogelijkheid. Een garantie is er niet en zoek ik ook niet: het gaat om kansen.een motor die je aan het rollen bent en laat vallen op de zijpikkel klapt door de massatraagheid gewoon de zijpikkel in. en dat gaat met zoveel bruut geweld waar dat dunne stokje helemaal niet op berekent is dat je niet alleen de valschade hebt maar waarschijnlijk ook een kromme zijpikkel. en je hebt als je de motor voelt gaan echt niet genoeg reactie om vol in de rem te knijpen en de motor te stoppen voor de zijpikkel ingeklapt is om de simpele reden dat als je wel in de rem knijpt je jezelf uit evenwicht brengt waardoor de motor alleen maar sneller valt. maar als jij graag voor welke reden dan ook aan de andere kant loopt laat je dan door niemand ompraten dat geeft nog meer onzekerheid in de bovenkamer en dan wordt de kans op het verliezen van controle over de motor alleen maar groter.
Ik zie wat je bedoelt, en dat zal dikwijls, misschien zelfs meestal, kloppen, maar het risico wordt dan ofwel sowieso tegen de grond wegens links lopen zonder zijpikkel uit, ofwel een kleine kans dat de pikkel het toch houdt en dus je motor redt met risico op een verbogen zijpikkel. Ik ga dan wel voor de tweede mogelijkheid. Een garantie is er niet en zoek ik ook niet: het gaat om kansen.
Het is trouwens meestal zo dat je de moto nog net zachtjes kan laten zakken; een zijpikkel die dan openstaat kan dat best opvangen; het gaat om wandelsnelheden ..
Links is gewoon logischer om alle redenen die zijn aangegeven.
En je kan ook met motoren van 400kg aan de hand wandelen door ze tegen je aan te laten leunen, niemand die zegt dat je hem 30 graden scheef moet houden.
Minste kans op schade? Als je dat doet wat voor jou het prettigste aanvoelt.Natuurlijk kan dat , maar niemand is perfect en soms vallen motoren toch wel om; nogmaals: het gaat me om de beste kans op de minste schade en dat is alles. We zullen het er maar bij laten; ieder zijn ding.
Ik ga er op zitten en klap dan de standaard uit (maar het uitgangspunt is dus dat hij al uitgeklapt is terwijl ik er mee aan de hand loop).Maar wat ik dus niet begrijp, is hoe je de motor dan neerzet als je zijstandaard om wat voor reden dan ook ingeklapt is. Zet je hem dan ff schuin tegen het hek, een lantaarnpaal, etc, dan omlopen en op de standaard?
Met alle respect, ik vind dat onhandig. Buiten dat ik waarschijnlijk alsnog om zou vallen, stap je dus eerst af, dan loop je ermee, stapt dan weer op om de standaard uit te klappen en dan weer afstappen. Het moet je hobby maar zijn
De tip van in versnelling te zetten likt me niet slecht. Luister eens goed op minuut 3:22 tot 3:26 “... let it fall that way [links] because the kickstep is down”. Dat is precies waarover ik het heb.
Klopt, en ik heb al gezegd dat er geen garantie is: het gaat om een klein kansje op geen of mindere schade dat je laat liggen indien je links loopt.Nee hij zegt uitklappen, afstappen, lopen, neerzetten.
Mijn smaak ook niet, de kans is groter dat je standaard niet goed zit dan dat hij onder het lopen van je af valt.
Klopt, en ik heb al gezegd dat er geen garantie is: het gaat om een klein kansje op geen of mindere schade dat je laat liggen indien je links loopt.
Iedereen geeft voortdurend mogelijkheden aan waarom het misschien niet zal helpen, maar baat het niet, dan schaadt het niet.
Niet allemaal, bij mijn oude 750 ja en de huidige 888 niet. Daarom moest ik slikken tijdens de rit op de 888 dat ik erachter kwam dat de jiffy nog uitstond....@gliderbee , Ducati past een jiffy toe van het type zelf inklappende satéprikker.
Zeker weten?een motor die je aan het rollen bent en laat vallen op de zijpikkel klapt door de massatraagheid gewoon de zijpikkel in.
Dat kijken vergeet je geheid een keer.. en dan is er geen houden meer aan. Geen punt als je gewoon links staat.>B: Bij het neerzetten van de motor is het praktischer om aan de kant van de standaard te staan. Dit om te zien of hij er goed opstaat.
Het vraagt even over je zadel kijken om te zien of hij correct uitgeklapt staat voor je hem neerlaat. Of je nu recht naar beneden kijkt (van links) of even over je zadel (van rechts) maakt het verschil niet.