Motor aanhanger verzekeren ??

mac d

MF veteraan
19 jun 2005
23.240
1.570
Noordzee
Ik ben aan het rondt kijken voor een motoraanhanger :Y (op aanbevelen van de vader zeg maar )
Dit voor het geval ik vaker circuit ga rijden en ik dus vervoer voor de polyester puch heb :Y
Ben er afgelopen dinsdag achtergekomen dat een dagje circuit en dan nog eens 160 kilometer terugrijden niet echt prettig is B| (bijna niet te doen zelfs :Y )

Nu heb ik een 2de hands gevonden op internet bij mij in de streek voor een leuke prijs :9
Maar nu komen de vragen natuurlijk :
Moet zo'n aanhanger nou ook nog verzekert zijn :?
Zitten er voor de rest nog onderhouds kosten aan dat ding ??
Welk rijbewijs heb je nou eigenlijk nodig om met zo'n aanhanger te mogen rijden ?
(Heb zelf A ,B en C ,militair B ,C C-E en F)
Uit m'n hoofd mag je met een aanhanger tot 350 kilo belading nog rijden op je B-rijbewijs

Iemand ideeën of sugesties ??
 
Ik ben aan het rondt kijken voor een motoraanhanger :Y (op aanbevelen van de vader zeg maar )
Dit voor het geval ik vaker circuit ga rijden en ik dus vervoer voor de polyester puch heb :Y
Ben er afgelopen dinsdag achtergekomen dat een dagje circuit en dan nog eens 160 kilometer terugrijden niet echt prettig is B| (bijna niet te doen zelfs :Y )

Nu heb ik een 2de hands gevonden op internet bij mij in de streek voor een leuke prijs :9
Maar nu komen de vragen natuurlijk :
Moet zo'n aanhanger nou ook nog verzekert zijn :?
Zitten er voor de rest nog onderhouds kosten aan dat ding ??
Welk rijbewijs heb je nou eigenlijk nodig om met zo'n aanhanger te mogen rijden ?
(Heb zelf A ,B en C ,militair B ,C C-E en F)
Uit m'n hoofd mag je met een aanhanger tot 350 kilo belading nog rijden op je B-rijbewijs

Iemand ideeën of sugesties ??

Is verzekerd door de auto, (wel ff verzekering bellen voor de zekerheid) aanhanger zelf zal de moeite niet zijn. Of echter je motor erop ook verzekerd is betwijfel ik?
Onderhoudskosten? Zo goed als geen. Banden, lampje her en der en de as misschien wat smeren.
Aanhanger plus laadvermogen max 750 mag je met je rbw B trekken. Daarboven heb je E bij B(C is ook goed) nodig. Volgens mij op het moment dat een ahw een eigen kenteken heeft dus.

Oh en je moet tegenwoordig een mistachterlicht op je ahw hebben. En raad ook aan de banden van de grond vrij te zetten als je hem langere tijd niet gebruikt.
 
Bedankt Roy :}

Het is deze waar ik voor wil kijken :

advertentie_foto843570.jpg


Niet echt de nieuwste ,maar het zal wel lukken denk ik :Y
Deze valt zo te zien binnen de 750 kilo regel
Kan em dus zelf wel rijden
Ben ook al bezig voor parkeerplaats voor de aanhanger dus
 
Is verzekerd door de auto, (wel ff verzekering bellen voor de zekerheid) aanhanger zelf zal de moeite niet zijn. Of echter je motor erop ook verzekerd is betwijfel ik?
Onderhoudskosten? Zo goed als geen. Banden, lampje her en der en de as misschien wat smeren.
Aanhanger plus laadvermogen max 750 mag je met je rbw B trekken. Daarboven heb je E bij B(C is ook goed) nodig. Volgens mij op het moment dat een ahw een eigen kenteken heeft dus.

Oh en je moet tegenwoordig een mistachterlicht op je ahw hebben. En raad ook aan de banden van de grond vrij te zetten als je hem langere tijd niet gebruikt.
:^

Motor is verzekerd via je motor-verzekering (dus alleen bij WA+casco (all-risk)uitbetaling als je door eigen schuld schade hebt).
 
:^

Motor is verzekerd via je motor-verzekering (dus alleen bij WA+casco (all-risk)uitbetaling als je door eigen schuld schade hebt).

Motor is all-risk verzekert en de 4 wieler ook :Y (heb alleen geen finaciele knobbel op dat ding)

Dus dat zit goed *O*
 
even een aanvulling je aanhanger mag zwaarder zijn als 750 kg maar dan moet hij lichter zijn als de auto en de combinatiemag niet boven de 3500kg uitkomen. tot dan mag je rijden met b rijbewijs. Is de combinatie zwaarder dan 3500kg dan heb je be nodig
 
Auto = +/- 1200 kilo
Aanhanger = +/- 750 kilo
Motor = +/- 200 kilo
-------------------------
Samen = 2150 kilo

Ik denk da'k goed zit *O*
 
Bedankt Roy :}

Het is deze waar ik voor wil kijken :

(Afbeelding)

Niet echt de nieuwste ,maar het zal wel lukken denk ik :Y
Deze valt zo te zien binnen de 750 kilo regel
Kan em dus zelf wel rijden
Ben ook al bezig voor parkeerplaats voor de aanhanger dus

Ik heb ook een oudje, maar voor 200 euro hoor je mij niet klagen! Ik heb alleen een mooie vlakke vloer om het 1 en ander op te laden als ik wil. Maar dit is een prima ding.

En zo te zien zat ik met mijn verhaal aardig goed. Zie je vast wel weer op Zandvoort!
 
Ik heb ook een oudje, maar voor 200 euro hoor je mij niet klagen! Ik heb alleen een mooie vlakke vloer om het 1 en ander op te laden als ik wil. Maar dit is een prima ding.

En zo te zien zat ik met mijn verhaal aardig goed. Zie je vast wel weer op Zandvoort!

Hopelijk 19 september *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan