Motor aanschaf voordat je een rijbewijs hebt?

phoentje

MF veteraan
26 mei 2007
9.513
3
Blaricum
Maandag ga ik afrijden maar (mits) ik zak dan heb ik dus geen rijbewijs maar ik ga mijn motor als het helemaal doorgaat morgen qua koop bevestigen.
Hoe werkt dit? Want ik heb gehoord dat je niet de motor kan verzekeren zonder rijbewijs.
Kan ik hem op naam zetten van iemand anders en dan verzekeren? Iemand tips??

Bedankt
 
ik zou 'm gewoon bij die zaak apart laten zetten totdat je je RBW hebt ,want een motor verzekeren terwijl je geen RBW hebt en dus niet kunt rijden is gewoon weggegooid geld in mijn ogen. :?
 
je kunt hem gewoon op je eigen naam zetten en verzekeren, geen probleem.Je mag er natuurlijk nog niet op rijden maar verzekeren mag wel gewoon vanaf je 18e al.

sommige verzekeringsmaatschappijen doen alleen moeilijk voor motoren boven de 100pk als je onder de 24 bent.

heb zelf op mn 17e al een motor gekocht en op mn eigen naam gezet en verzekerd, niemand die er wat van zei.
 
ok mooi om te weten.. ik ben over de 24 en de motor heeft wel meer dan 100 pk maar dat moet niet zo veel uitmaken denk ik dan...
gaat helemaal goed komen!
 
i´m with stupid
Alleen hoe wil je een motor op je naam zetten op zondag als je hem van een particulier koopt?
 
Je kan hem inderdaad gewoon verzekeren en op naam zetten.
Als je ook geen autorijbewijs heb moet je inderdaad je ID en een uitreksel hebben.

Ik had ook al voor m'n rijbewijs een motor maar ik leste hier dan weer op dus dat is weer een ander verhaal.

Succes alvast met je examen!!
 
Ik heb ook een motor op mijn naam staan en ik heb ook nog geen rijbewijs.
Wel ben ik druk aan het lessen en dat staat ook in mijn polis.

Reden voor mij was dat ik hem lekker kon opknappen op mijn tempo en als ik op ga is hij ongeveer wel z'n beetje klaar :)
 
stel he,..stel: Je zakt,....hopen van net natuurlijk,..maar het zou,..buiten jou schuld om, kunnen,..

is het dan niet zonde dat je nu al die motor gekocht hebt,..ik bedoel,...met een beetje pech kun je pas afrijden over 2 tot 3 maanden,....is je motor ook weer minder waard,..3mnd weg. belasting en verzekering voor jan lul,...waarom een motor kopen als je nog geen rbw. hebt???

dat snap ik nou niet,...

of je moet particulier wel voor voor zo'n mooie prijs hebben,..maar waarom zou er niet zo een over 3 mnd ook te koop staan?
 
Het is wel een goede motivatie om je best te doen... Er staat immers een motor op je te wachten *D

Als je je zinnen op die motor hebt gezet, dan zou ik het gewoon doen :Y
 
ik ga er vanuit dat die motivatie wel goed zit,....als dat je nou over de streep moet halen,..zou ik het lekker bij het B rijbewijs houden,...

De verleiding om te gaan rijden zonder RBW,,,lijkt mij gevaarlijker
 
Ik heb dus gedaan wat jij wilt doen. Een motor gekocht terwijl ik nog moet afrijden. Heb 1ste praktijkexamen al behaald. Verzekeren ligt eraan waar je het doet. De ANWB doet het niet, tenzij je binnen 2 weken moet afrijden, anders wordt je gewoon geweigerd. De Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging als voorbeeld accepteert je wel. Daar heb ik nu dus ook mijn motor verzekert. Moet zeggen dat de KNMV toch iets beter uit de bus kwam kwa dekking dan de ANWB.

Maar je moet in elk geval je motor of verzekeren, of schorsen. Anders gaat de belastingdienst weer moeilijk doen, want die controleert of je wel verzekerd bent of niet.
 
hehe lache reacties :)
het zit zo... kan nu op dit moment een mooie motor.. (lees droom motor :P) voor weinig aanschaffen. En dan heb ik nu echt geluk! Dus dit is mijn kans... en k weeet dat hij een maand later nog steeds voor dat geld weg zou gaan. (maar dan heeft iemand anders m)
Voor de rest ga ik straks kijken en hoop ik dat hij m morgen naar mij wilt rijden zodat we m kunnen overschrijven.
En stel dat ik zak dan gaat ie lekker de schuur in en wacht hij met smart tot mijn kont op zijn leren stoel gaat zitten :D
 
hehe lache reacties :)
het zit zo... kan nu op dit moment een mooie motor.. (lees droom motor :P) voor weinig aanschaffen. En dan heb ik nu echt geluk! Dus dit is mijn kans... en k weeet dat hij een maand later nog steeds voor dat geld weg zou gaan. (maar dan heeft iemand anders m)
Voor de rest ga ik straks kijken en hoop ik dat hij m morgen naar mij wilt rijden zodat we m kunnen overschrijven.
En stel dat ik zak dan gaat ie lekker de schuur in en wacht hij met smart tot mijn kont op zijn leren stoel gaat zitten :D


Gewoon doen..............heb ik met mijn Harley ook gedaan.
In Mei gekocht vorig jaar en ben in Oktober afgereden...........was ook een kans die ik niet aan mijn neus voorbij kon laten gaan. *O*
 
,want een motor verzekeren terwijl je geen RBW hebt en dus niet kunt rijden is gewoon weggegooid geld in mijn ogen. :?
Ach die paar centen maakt ook niks uit.
1 jaar (wa) verzekering kost net zoveel als 1x vol tanken.

Wat ik een "groter" probleem vind is dat je een motor hebt gekocht zonder dat je ervaring hebt in wat jou het beste zal bevallen.
Je hebt neem ik aan een bike gekocht die je gewoon erg mooi vind, maar is het ook DE motor die jou het beste gaat bevallen.
Wie weet is een compleet ander type bike wel veel meer jou ding!
iig succes met alles!
 
ja dank je wel.. inmiddels heb ik m gekocht :) het is een R6 uit 2003 geworden. Kleur zwart rood.. Morgen staat ie voor de deur en dan gaan we het gauw genoeg merken.
 
Hey Phoentje, mag ik vragen wat je er voor betaald hebt ? Rijd zelf een 2000-er R6 en zit er ook aan te denken om een wat jonger exemplaar te gaan rijden... Je mag me ook mailen , adres staat in mijn profiel.

bvd !
 
Terug
Bovenaan Onderaan