Motor aanschaf voordat je een rijbewijs hebt?

verzekeren is geen probleem hoor :)

mei staat sinds eind mei al in schuur en mag 29-8 avd afrijden
staat via me pa bij interpolis verzekerd en als ik me rbw heb word ik genoteerd
als bestuurder :)
en anders kan je hem geloof ik bij postkantoor laten schorsen dan hoef je hem niet te verzekeren als ie bij jou in schuur STIL staat (correct me If i'm wrong)

owja en om hem op je naam te laten zetten of je rijbewijs
of id en uitreksel
 
Ik had mijn motor ook eerder gekocht dan dat ik mijn rijbewijs had. Ik kon hem ook niet laten verzekeren en omdat ik er 3 maanden garantie op had vond ik het ook zonde om hem al in huis te hebben als je er nog geeneens op mag rijden. Die man van Streetbikes (aardig en leuk persooneel) zei hier kan hij gewoon staan en er stonden zeker nog 10 a 12 motoren van mensen die eerst een motor hadden gekocht en daarna hun rijbewijs.

Succes voor de geen die nog afmoeten rijden :]
 
ik ben benieuwd of ie nou geslaagd is ofnie ;)

als je motor opnaam zet , moet je hem verzekeren , anders krijg je een boete automatisch :)
heerlijk systeem he .

je kan em gewoon verzekeren, had mijne ook gewoon verzekerd toen ik me rijbewijs nog niet had en reed er gewoon op, meeste hier op de forum vinden dat maar nix. ze denken misschien dat je net als zij gaan rijden / nicky lauw mangz
 
ik ben benieuwd of ie nou geslaagd is ofnie ;)

als je motor opnaam zet , moet je hem verzekeren , anders krijg je een boete automatisch :)
heerlijk systeem he .

je kan em gewoon verzekeren, had mijne ook gewoon verzekerd toen ik me rijbewijs nog niet had en reed er gewoon op, meeste hier op de forum vinden dat maar nix. ze denken misschien dat je net als zij gaan rijden / nicky lauw mangz
hij is geslaagd, feliciteer hem hier *D
 
Zozooo congrat. en waar blijf onze gebak nou?

maar is phoentje niet meer te bekenen sinds die zijn rijbewijs heeft :)

nie eens ff een bericht plaatsen dat ie em gehaald heeft in zijn eigen topic.
 
Ach die paar centen maakt ook niks uit.
1 jaar (wa) verzekering kost net zoveel als 1x vol tanken.

Wat ik een "groter" probleem vind is dat je een motor hebt gekocht zonder dat je ervaring hebt in wat jou het beste zal bevallen.
Je hebt neem ik aan een bike gekocht die je gewoon erg mooi vind, maar is het ook DE motor die jou het beste gaat bevallen.
Wie weet is een compleet ander type bike wel veel meer jou ding!
iig succes met alles!

wat maakt dat nu weer uit? daar kom je toch pas achter als je erop gaat rijden, dan maakt het ook niet uit hoe lang je hem al hebt.
 
nog gefeliciteerd, zag op cch forum dat je geslaagd was, heb mijn motor ook gekocht voor ik me rijbewijs had
overschrijven en verzekeren is geen rijbewijs voor nodig, wel kun je een brief krijgen van de verzekering erover dat je uiteraard nog niet mag rijden, en als je je rijbewijs hebt je ze dan zo snel mogelijk erover informeerd
 
ik heb een kawasaki ltd gekocht (zacht prijsje en in de buurt) , ook zonder rijbewijs. ga hem morgen overschrijven en laten schorsen (is een oldtimer, kost maar ca. E20).
Maar nu vraag ik me af hoe dat zit als je ook wil gaan lessen met je eigen motor. Zijn er eisen aan de motor (bouwjaar :) ) en moet je hem dan wel zelf verzekeren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan