Motor aanschaffen van rijschool?

Hallo,

Ik ben vorige week maandag geslaagd voor avb, avd duurt nog ff (24-10), ben toch al flink aan het kijken voor motoren :) Nu heb ik een mooie Suzuki GS500 (model 2003) gezien, 32000 op teller, ziet er prima uit (op een paar kleine gebruikssporen na), echter, hij is van een rijschool geweest. Ik ben daar erg terughoudend voor, maar is dit wel terecht? Wat zijn jullie ervaringen/ meningen hierover?
 
Die motoren zullen in principe goed onderhouden worden, maarrrrr.....ze zijn mishandeld door de ergste martelaars die er zijn. Te weten..beginnende motorrijders. De versnellingsbak zal zeker weten veel te lijden hebben gehad.

Persoonlijk zou ik verder rondkijken, maar het kan zijn dat dit exemplaar in heel goede staat verkeerd.

Succes met de beslissing.
 
Die motoren zullen in principe goed onderhouden worden, maarrrrr.....ze zijn mishandeld door de ergste martelaars die er zijn. Te weten..beginnende motorrijders. De versnellingsbak zal zeker weten veel te lijden hebben gehad.

Persoonlijk zou ik verder rondkijken, maar het kan zijn dat dit exemplaar in heel goede staat verkeerd.

Succes met de beslissing.
:^ Vooral de versnellingsbak kan toch wel wat slijtage hebben opgelopen door verkeerd schakelende leerlingen.
 
Koppeling zal ook veel te verduren hebben gehad
Denk aan slippende koppeling met rondjes rijden en stapvoets rijden etc etc
En het onderhoud..?? hij zou zijn beurten wel hebben gehad maar die krijgt
hij alleen als hij het nodig is. Dus koop ik liever een fiets van 3 jaar
ouder met de helft minder beurten als je begrijpt wat ik bedoel :)
 
Van de rijschool waar ik heb gelest zou ik em zo kopen, die gek stond na elke val de valbeugels opnieuw te schilderen. Een leerling mocht pas alleen rijden als hij/zij goed kan schakelen en remmen.
Dat neemt niet weg dat zo'n motor niet mishandeld wordt door leerlingen. maar dat is van elke motor moeilijk te zeggen.

Gewoon proefrijden dan weet je of hij lekker schakelt of niet.
 
Zou hem lekker laten staan, die dingen zijn afgeragd. Aan andere kant als je een motor koopt van particulier ben je er niet zeker van of je een goede koop hebt gedaan of niet. Het is gewoon gokken.
 
Ik heb zelf een tijd motor-rijles gegeven, ik kan je wel vertellen dat de gemiddelde lesmotor tenminste 1 keer per week op het asfalt lag.
Meestal niet bij hoge snelheid, maar vooral tijdens de bijzondere verrichtingen. Het onderhoud werd beperkt tot het hoogst noodzakelijke. (kwam neer op olie bijvullen, en nieuwe banden)
Ik weet wel dat heel veel rijscholen dat hier toen zo deden, zo je zo'n motor serieus willen kopen? :? Ik niet in ieder geval. :N
 
Zou hem lekker laten staan, die dingen zijn afgeragd. Aan andere kant als je een motor koopt van particulier ben je er niet zeker van of je een goede koop hebt gedaan of niet. Het is gewoon gokken.
Dat doe ik sowieso niet graag. Als ik mijn rbw heb ga ik wel naar een dealer. Dat is geen garantie dat het een goede motor is, maar (voor mijn gevoel) wel betrouwbaarder dan marktplaats..
"De rotzooi van een ander kopen"
 
Als de prijs ernaar is, waarom niet?

Reken er wel op dat er de nodige dingen wat sneller aan vervanging toe zijn dan normaal en laat 'm heel goed nakijken door iemand met verstand.
 
Het is wel zo dat rijschool motoren niet helemaal afgeragt worden met zo hard mogelijk optrekken en max toeren rijden dus in zover is het denk ook wel redelijk betrouwbaar toch?
 
Het is wel zo dat rijschool motoren niet helemaal afgeragt worden met zo hard mogelijk optrekken en max toeren rijden dus in zover is het denk ook wel redelijk betrouwbaar toch?
dat is jouw ervaring, ik moest soms wel ff flink optrekken bij het invoegen e.d. :+
 
Hou er iig rekening mee dat ie best wel wat verborgen schade kan hebben door het regelmatig laten vallen.

Misschien een krom frame, haarscheurtjes in motorische onderdelen, kromme remschijven, een slag in het wiel, etc..

Ook de schokbrekers kunnen wel wat te verduren gehad hebben. Ik weet dat wij ook niet echt rustig met de lesmotoren omgingen, en deze waren dan nog wel van de vader van mijn maat (mijn instructeur).
 
vlink op zen donder geven de eerste 3 versnelling, kijken of de bak nog lkkr is.

handjes los, kijken of het spul nog recht is. en idd, goed het blok controleren.

heb toen een cb500 van een rijschool opgeknapt (was van een maatje). ding koste geen drol, kont plastic was kapot enz. maar alles was recht, bak was goed, hij heeft er 15000 km mee gereden en toen verkocht, nooit geen EEN probleem gehad, (1 keer een kapotte gelijkrichter, maar dat komt niet doordat het een les motor was).

Gr. Steven
 
Ik heb bij het halen van mijn rijbewijs de lesmotor meteen gekocht
ik wist dat hij o.k was het was een diversion 600 met 65000 geen probleem
mee gehad.
 
Mijn NX250 was ook een ex-lesmotor (doordruk vd sticker zat er nog op, viel me pas op toen ik thuis was :P ).
Had 65K gelopen en zag er niet meer uit, maar ik heb dr nog vrolijk 35000km mee gereden zonder ook maar iets motorisch te hoeven vervangen (en verder vielen de kosten ook best mee).
En toen besloot ik dat ie op was, al liep ie nog prima, ondanks het 'pittige' olieverbruik.
 
nooit geen EEN probleem gehad, .

Nooit EN geen is dubbelop, dus nooit geen = altijd problemen gehad :P
Moet altijd lachen als mensen het over bijv. 'nooit geen' hebben.

En nu een ontopic bijdrage ; ik zou niets van een rijschool kopen !
Niet dat er bij de dealer alleen maar goede fietsen staan, maar die kans is toch VELE malen groter dan een motor bij een rijschool kopen waar men niet mee kon rijden.
 
bij mij gaat altijd van alles stuk wat bij een ander in geen 100 jaar stuk gaat... om het zo maar is uit te drukken... dat heeft dus niks te maken met een goede of slechte motor/auto natuurlijk. op marktplaats staat ook genoeg goed spul!

maar ik zou persoonlijk toch geen lesmotor/auto kopen... word ook wel met tellers geknoeit... 5 ton op de teller en word vrolijk terug gedraait naar 250 :+ (zal tegenwoordig wel wat minder zijn als in het verleden maar gebeurd wel)
verder is het natuurlijk altijd met slippende koppeling... het vallen ect. ect.
 
Nooit EN geen is dubbelop, dus nooit geen = altijd problemen gehad :P
Moet altijd lachen als mensen het over bijv. 'nooit geen' hebben.

En nu een ontopic bijdrage ; ik zou niets van een rijschool kopen !
Niet dat er bij de dealer alleen maar goede fietsen staan, maar die kans is toch VELE malen groter dan een motor bij een rijschool kopen waar men niet mee kon rijden.
grappig mij is ook altijd geleerd

Nee + Nee = JA
Nooit + Geen = WEL

:W
 
ik ken motorijscholen met nx-zen met 100000 km erop
en ze blijven het doen
moet geen probleem zijn, mits je de motor goed na laat kijken
anwb masschien :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan