Motor aanschaffen

Wouter1234

MF veteraan
6 jun 2004
1.290
3
Hoorn
Vraagje aan jullie als kenners.

Een Suzuki GSX600F
Bouwjaar 1998
Geheel onbeschadigd
KM-stand 32.000/36.000 (Wist hij zo niet zeker)

Is van een rijschool die ook motoren verhuurd. Onderhoudsboekjes e.d. allemaal aanwezig. Waren eerste eigenaar.

Kan ik kopen voor 3.250 euro. Is deze vraagprijs hoog/laag/gemiddeld. Kortom advies gevraagd ????
 
Nee ik zou ook maar beetje oppassen en dat ie goed onderhouden is zal best (is immers voor een bedrijf/firma) af te trekken van de belasting en kost hum uiteindelijk niks!!!!

Maar meestal wordt er nogal geragd met die krengen ja juist ook met koud blok en das nie zo goe :+

Maar iig je moet zelf maar beslissen ;)
 
Naast de opmerkingen van bovenstaande heb ik ook nog wel wat toe te voegen:

Het is een lelijk hok!

Ow nee, ik vind het een lelijk hok, dat was het....

:+
 
en 36k km raggen (als het niet meer is) is niet zo goed :P
prijsje is wel zacht, maar als je dan een motor hebt waar de blauwe walmen vanaf komen...
 
Ik geloof niet dat de bewuste man mij bewust zou oplichten. (heb bij hem gelest)Is er eventueel een manier of een plaats waar ik de motor zou kunnen laten controleren. En er dus daadwerkelijk naar voren komt of ermee geragt is of niet ?
 
Ik geloof niet dat de bewuste man mij bewust zou oplichten. (heb bij hem gelest)Is er eventueel een manier of een plaats waar ik de motor zou kunnen laten controleren. En er dus daadwerkelijk naar voren komt of ermee geragt is of niet ?

Hij zal je iid wel niet oplichten maar de prijs van de moto is er ook naar he!!!!

Je kan zelf toch wel bedenken wat er gebeurd met huurmotors???
(is zo van wtf is toch niet van mezelf)

En dat jan en alleman op 1 motor rijd met allemaal verschillende rijstijlen lijkt me niet gezond!!!

Er is ergens een site ja met een man die komt kijken maar kost je wel 150 euro of zoiets??......weet ff niet meer hoe die kerel heet,is hier al meermaals aan bod gekomen.

Veel suc6 ermee
 
Niet doen dan maar. Andere vraag waarop jullie ongetwijfeld antwoord hebben.

Indien ik een motor koop hoe kom ik er dan achter hoe er in het verleden mee is gereden. Ik bedoel ik kan hem wel kopen van een particulier maar 2 eigenaren terug is ie van een motorverhuurbedrijf geweest ?

Hoe weet je of het een goede koop is ?
 
Niet doen dan maar. Andere vraag waarop jullie ongetwijfeld antwoord hebben.

Indien ik een motor koop hoe kom ik er dan achter hoe er in het verleden mee is gereden. Ik bedoel ik kan hem wel kopen van een particulier maar 2 eigenaren terug is ie van een motorverhuurbedrijf geweest ?

Hoe weet je of het een goede koop is ?

Ik zou zeggen koop gewoon een relatief recente motor,met (als het even kan) onderhoudsboekje!!!

zit er bij wat oudere motors meestal niet bij B|

En als je enigzins beetje zekerheid wil zal je toch naar een dealer moeten, betaal je meer maar heb je ook (meestal) ligt aan ouderdom enz... garantie bij 6 tot 12 maanden!!!

Particulier is garantie tot de deur en je kan nergens op terugvallen
 
....
Indien ik een motor koop hoe kom ik er dan achter hoe er in het verleden mee is gereden. Ik bedoel ik kan hem wel kopen van een particulier maar 2 eigenaren terug is ie van een motorverhuurbedrijf geweest ?

Hoe weet je of het een goede koop is ?


Misschien dat deze je helpt:

http://www.student.kun.nl/wouter.timmer/Motorkopen/Motorinspectie_voor_Dummiesv20.doc (Klikken of rechtermuisknop saven)
 
Ligt een beetje aan de motor. Lesmotor i.v.m. omvallen enzo vind ik niet mooi. Huurmotoren daarintegen wordt wel hard mee gereden, maar vaak is het starten, een lang stuk rijden, en weer inleveren, dus vaak gebeurt het raggen daarop bij een warme motor. Ook valt het me op dat de achterbanden daarvan vaak grote schaamranden hebben, dus men is er niet hard mee door bochten gegaan. Als er een zacht prijsje aanhangt zou ik dus wel overwegen een huurmotor te kopen.

Maar als je de motor leuk vind, gewoon kopen, en meteen een grote beurt geven (alle vloeistoffen, filters, en controle remmen). Dan weet je zeker dat je goed zit, en kun je kijken of in de oude olie er metaal zit of nieet (wanneer wel, dan terug gaan, want dan heeft ie aardige slijtage). gebruik het verhaal van gerag met huur?les motoren wel, om eerst nog wat van de vraagprijs af te halen.

Hij noemde geloof ik 3250, dus doe een tegenbod van een 2500, onder vermelding dat je er dan zelf een grote beurt over doet, en dat je niet meer wilt betalen omdat het een huur?les motor was. Als ie nee zegt, gewoon zeggen, das jammer, en weglopen. Misschien roept ie je dan terug. Zo niet, kun je later altijd nog komen :+

Mijn vader toen ook met een bank en stoel voor mij gedaan. Ze vroegen 500 voor beiden, Ik wou alleen de bank, voor 300, maar kon niet, vroegen ze 400. Gezegt helaas, en weggegaan naar de auto (met aanhanger er achter). Kwam de chef naarbuiten rennen met de botorham in de mond. Hij zegt, voor 300 mag ik de bank hebben, en als ik de stoel meeneem, kost het samen 250 :+ Das handelen :+
 
Bedankt voor de tips !

Ik ga maandag om 11:00 uur even kijken naar het motortje (was overigens echt een huurmotor) en dan zal ik proberen om idd wat van die prijs af te krijgen. Lukt het niet dan zo ie zo niet.

Wel afgesproken met een motorzaak in de buurt dat ik even langs kom rijden zodat hun er even naar kunnen kijken.
 
Hoeft niet zo te zijn. Heeft op tijd z'n onderhoud gehad waarschijnlijk. Liever een die wat meegemaakt heeft maar wel onderhouden is dan een motor waar op het onderhoud is bezuinigd. Dan krijg je als nieuwe eigenaar alle kosten gepresenteerd. Zoiezo wel een keuring laten uitvoeren!
 
Ik heb gasten dingen met huurmotoren zien doen... :X (stunten, burn outs, tegen de begrenzer jekkeren, etc.) Ik zou nooit van m'n leven zo'n ding kopen. Juist huurmotoren worden afgeragd. Niemand die er normaal mee omgaat, want het is niet HUN motor. 100% zekerheid heb je nooit, maar de kans dat het een ragbak is, is aanzienlijk groter dan dat je een motor van een 'liefhebber' koopt. En rijschool? Dat ding is waarschijnlijk tig keer omgeflikkerd. En of al die reparaties naar behoren zijn uitgevoerd valt ook nog maar te bezien. Goedkoop wordt dan al snel duurkoop.
 
Het zal wel duidelijk zijn: een huurbak is vaak afgeragd.

Lijkt mij dus beter om het niet te doen.
Voor een klein beetje meer moet je ook wel een 600f van een particulier kunnen kopen. Dan is de kans een stuk groter dat je een 'eerlijke' motor krijgt.

Succes met de zoektocht.
 
Lekker dan.... Ik vanmorgen naar die gsx kijken blijkt ie 41.286 te hebben
gelopen. Ook krassen hier en daar op de motor waren aanwezig. De onderhoudsboekjes had hij niet. Een testrit vond hij niet verstandig i.v.m. het weer o.i.d.. Op een vraag van een keuring bij een bedrijf was het antwoord : Dat is niet noodzakelijk. En de prijs van 3.250 kon niks meegedaan worden.

Mijn gedachte : Laat maar zitten, ik kijk wel verder.

Bedankt voor jullie reacties trouwens. :)

Okee, ik plaats wel een berichtje bij gezocht.
 
Al onze verhuurmotoren worden ook verkocht. Natuurlijk met een hoop kilometers, en je weet niet wat ermee gebeurd is. Maar dat weet je van een motor van een particulier ook niet. Het voordeel is dat je een vrij nieuwe motor koopt tegen een hele scherpe prijs. Dan kun je makkelijk een (hele) grote beurt doen en dan nog steeds veel goedkoper uit zijn. Daarnaast kunnen de meeste (Japanse) motoren makkelijk tegen een stootje. "Doorjekkeren" tot in de toerenbegrenzer kan geen kwaad, en de motoren worden ook nauwelijks koud. Ze hebben (althans bij ons) altijd op tijd onderhoud gehad, dus er is nooit te lang doorgereden met te weinig olie, versleten remblokken en/of ketting/tandwielen. Grote schades zijn altijd volledig hersteld met originele onderdelen (geen imitatie). D'r zitten vaak wel wat krasjes op, maar als je dat niet erg vindt, rij je wel op een nieuw model voor de prijs van een 10 jaar oudere motor.

Trouwens, bij ons mag je altijd komen proefrijden. Of je huurt m een dag / weekend / week, en als je m koopt, krijg je dat bedrag weer terug. Ook alle keuringen zijn uiteraard toegestaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan