[Motor advies] 11kw op budget

thoma

MF'er
2 jun 2013
42
0
Almelo
Na mijn andere topic heb ik dus besloten om toch A1 te gaan halen. 1e proefles is aangevraagd en ben benieuwd. Omdat ik ook mijn B rijbewijs heb gehaald zit ik eigen op een streng budget om ook een motor te kopen. Het 11kw motor topic bied niet heel veel hulp omdat hier voornamelijk Yamaha's of KTM's instaan welke niet echt lekker betaalbaar zijn. (Wel Jammer want Yamaha en KTM zijn mijn favo merken.) Het aanbod is al niet zo heel groot dus wil ik jullie om hulp vragen.

Punten/eisen:
- Ik houd erg van sportbikes of supermoto's. Als sportbike kan ik misschien een CBR125 van Honda nemen. (1 van de weinige opties) De Yamaha is mijn gewoon te duur. Misschien dat iemand anders nog een optie heeft. Supermoto's heb ik altijd al mooi gevonden, de combi tussen offroad en onroad. Het aanbod is hier sowieso al klein maar een crossmotor is met een kleine investering om te bouwen. Dus in dit geval zou het zijn sportbikes en crossmotors. Uiteraard is dit geen must als het maar geen chopper of toer motor is, het is wel een plus punt.

- Merk maakt mij niet zoveel uit, zolang het maar geen flut chineesje is. (Doel ik dus mee een chinees merk dat flut is, niet dat het geen chinees mag zijn. Ik denk dat ik met dit budget al vrij snel bij de budget uit kom)

- Budget is ongeveer 1300 euro. Niet erg veel, liever nog wat goedkoper dan duurder. Ik ga er niet vanuit dat ik over 2 jaar bij A2 nog wat terug krijg voor de motor. Dan valt dat altijd mee. Als de motor het verdiend wil ik wel meer betalen.


Mijn ideeën wat bijgesteld :)

- Merk maakt mij nog steeds niet uit, uiteraard wil ik voor een merk wel meer betalen)

- Perse cross of supermoto stijl. (Supermoto is het beste omdat ik dan niet hoef om te bouwen. Reden voor geen racer is omdat ik die wel mooier vind maar met 130 mis je toch net dat stukje echte snelheid. Dan ga ik liever offroad)

- Budget is 3.000euro. Moet het uiteraard wel waard zijn. Betaal anders nog liever 5000 voor merk dan 3000 voor chinees.

Eigen opties:

Kymco K-pipe 125 - Hoewel het geen sport of supermoto is trekt hij me wel. Misschien niet helemaal wat ik in de eerste instantie in gedachte had maar hij is wel lekker geprijst. Helaas wil ik een normale schakelbak wat deze dus niet heeft. Als iemand een vergelijkbaar iets weet maar met een normale schakelbak is die altijd welkom :)

Honda CBR125 - 2e hands uiteraard maar deze staan schijnbaar (van het forum hier afgehaald) redelijk betaalbaar op MP.

Iemand nog andere opties? Ik heb mijn rijbewijs nog lang niet maar dan kan ik MP in de gaten houden voor een mooi aanbieiding :)

Bedankt voor jullie hulp! *O*
 
Laatst bewerkt:
Yamaha YBR, Honda CBF, Yamaha YZF - r, Honda MSX ehmmm Teveel keuze.
Ben namelijk ook elke dag aan het rondneuzen.. maar heb nog steeds niet mijn 125cctje voor mijn budget zien langskomen...

*Edit, ik zag je budget niet staan*

Ook nog een tip voor jou!

mobile.de of Tweedehands.be, of speurders.nl
Mobile.de is wel een duitse site, maar er staan zeer betaalbare motoren op.
 
Laatst bewerkt:
Yamaha YBR, Honda CBF, Yamaha YZF - r, Honda MSX ehmmm Teveel keuze.
Ben namelijk ook elke dag aan het rondneuzen.. maar heb nog steeds niet mijn 125cctje voor mijn budget zien langskomen...

*Edit, ik zag je budget niet staan*

Ook nog een tip voor jou!

mobile.de of Tweedehands.be, of speurders.nl
Mobile.de is wel een duitse site, maar er staan zeer betaalbare motoren op.

Yamaha valt sowieso buiten budget, dat iemand die er voor onder de 1.5K opzet moet ik nog zien gebeuren (houd het uiteraard in de gaten ;))

Speurders.nl kijk ik al op, en invoeren trekt mij niet heel erg eigenlijk.



Ik rijd nu op een 50cc'tje dus kan ik beter die houden :P

Nou, de Electra Glide valt in ieder geval af -O-

Tja sorry, ik houd totaal niet van toer motoren, is gewoon niet mijn stijl.
 
Voor jou budget moet je de eisen aan het uiterlijk misschien wat lager op je prioriteitenlijstje zetten :+
 
Voor jou budget moet je de eisen aan het uiterlijk misschien wat lager op je prioriteitenlijstje zetten :+

Het zijn geen eisen, De aprilia staat zeker op mijn lijstje maar nou eenmaal niet bovenaan. Alhoewel dat ook moeilijk zeggen is als ik niet weet wat er nu wel bovenaan staat :')

Het blijft moeilijk hier in nederland met de 125cc tjes...
Cagiva Mito 125 mss?

Die ziet er nog best netjes uit. Cagiva een beetje goed merk?

Zijn er eigenlijk nog andere merken zoals de Kymco K-pipe 125 maar dan met een normale schakelbak? (Kymco heeft een verkoop prijs van 1.800, en voor een nieuwe motor wil ik dat er nog wel voor neer leggen)
 
Staat eerlijk gezegd niet echt bovenaan mijn lijst, ik vind sommige onderdelen er 'te geplakt' opzitten.

Hij staat nu wel op het lijstje. :)Heb ik ook al regelmatig voorbij zien komen. Dat is echt het laatste wat ik ga kopen. Scooters zien er sowieso al niet uit :P

Geen enkele 125cc brommer ziet er mooi uit, over 2 jaar mag je pas een echte motor rijden. '(
 
Ik denk niet dat je snel iets vinden kan wat jij zoekt met dat budget.. Niet iets wat in uitstekende staat is iig.

Houd je met je budget ook rekening met kledij (+-€900), evt. onderdelen die vervangen moeten worden (banden ect.), rbw (+-€1300) en andere bijkomende kosten?
 
Geen enkele 125cc brommer ziet er mooi uit, over 2 jaar mag je pas een echte motor rijden. '(

Klopt, maar zo lang kan ik toch niet wachten.

Ik denk niet dat je snel iets vinden kan wat jij zoekt met dat budget.. Niet iets wat in uitstekende staat is iig.

Houd je met je budget ook rekening met kledij (+-€900), evt. onderdelen die vervangen moeten worden (banden ect.), rbw (+-€1300) en andere bijkomende kosten?

Mag best vies en smerig zijn, of kapotte onderdelen. Maar ik vind dan de Aprilia net een wat te bij elkaar geraapt zootje. En andere onderdelen zullen dat niet snel veranderen. En ik ben ook van het 'if it ain't broken, aint touch it; :P

Geen enkele 125cc brommer ziet er mooi uit, over 2 jaar mag je pas een echte motor rijden. '(

Die YZF r125 ziet er naar mijn mening best volwassen uit.

Jups, alleen ver buiten mijn budget en in mijn andere topic is gezegd dat deze kwa snelheid erg tegen vallen. (had ik niet verwacht van Yamaha)

Geen enkele 125cc brommer ziet er mooi uit, over 2 jaar mag je pas een echte motor rijden. '(
ik vind die van mij niet zon afschuwelijk uiterlijk hebben hoor :P

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/968958_4344621993533_721176377_n.jpg

gekocht voor €1350 overigens, om er daarna wel zon €1000 euro in te investeren :]

Ohhh, die ziet er zeker netjes uit. Zoiets zoek ik dus ook, mag eigenlijk alles zijn behalve choppers en tour motors. :)
 
Sym, daelim, hyosung zitten ook budget moto's tussen.

;)

Fox heb zelf ondertussen een daelim roadsport , een lust voor het oog.
 
Importeer een ybr uit Duitsland. Niet teveel uitgeven en met A2 een tof ding kopen... voor 1000 eur zullen ze wel te vinden zijn.
 
Importeer een ybr uit Duitsland. Niet teveel uitgeven en met A2 een tof ding kopen... voor 1000 eur zullen ze wel te vinden zijn.

Dat was mijn idee ook, alleen importeren uit duitsland ben ik niet zo heel blij mee. Zitten hier nog haken en ogen aan?
 
Dat was mijn idee ook, alleen importeren uit duitsland ben ik niet zo heel blij mee. Zitten hier nog haken en ogen aan?

Hehe, ik wou bijna zeggen 'nee, maar wel haken en kruizen', maar dat gaat wat ver. :o
Je moet alleen opletten dat je geen geknepen 125cc koopt, die maar 80km/u gaat. Proefritje maken, kom je boven 80km/u uit, dan issie goed. YBR moet 105km/u kunnen halen en vast nog wel wat meer.
 
Hoe rijd die Daelim roadsport?
Zag er namelijk 1 staan, lijkt een kopie van een Honda CBR :P
Zelfde formaat?

Nou verrassend goed!
Ik heb nog niet zoveel gereden, maar hij staat me erg aan, lekker soepel blokje vind ik en begint echt te sleuren vanaf 6000 en bij 9000 heeft die precies nog een extra adem.
Ook alles is elektronisch, dus perfect afgemeten en dat hoor je en voel je wel! Blokje draait zo zacht, elektronica op zijn best.

Inderdaad lijkt er zeker op, maar is dikker naar mijn mening (de daelm), zijn kas is dikker en ook de banden volgen hierbij het formaat.
Algemeen kan een cbr twee keer in de daelim zonder hierbij extra gewicht bij te tellen (ook belangrijk)
Met de nieuwere cbr vanaf 2010 ? Zal het uiterlijk zowat gelijk lopen.

Maar goed moet hem echt nog beter leren kennen, ben echt pas begonnen, maar vind het nu al een goede aankoop geweest.

Fox
 
Heb ik ook al regelmatig voorbij zien komen. Dat is echt het laatste wat ik ga kopen. Scooters zien er sowieso al niet uit :P

Als je het belangrijk vindt hoe je eruit ziet kun je maar beter wachten tot je zwaar mag dan kan je met de rest van MF cowboy of Rossi spelen.

11kw is of bromscooter, of anorexia supermug, of mountainbike naked.

De Honda Varadero 125 ziet er overtuigend uit, maar ik denk boven je budget.

varadero.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan