motor advies

dennis smit

Rookie
11 sep 2015
5
0
dordecht
geachte motor vrienden
ik ben nu 30 lentes jong
en heb nu een jaar mijn rijbewijs
ik heb met genot op een suzuki vs 700 intruder gereden
maar gek genoeg ondanks dat ik startende rijder ben voel ik mezelf te groot voor deze motor (100 kg 1.90 lang)
op moment van schrijven sta ik in dubio mijn geliefde intruder in te ruilen voor een naked namelijk een suzuki gsf 1200
ik heb het idee dat deze iets beter zal uitkomen met mijn formaat en rijstijl
ik ben geen racer maar ga echt voor het toeren
mijn vraag is dan ook of iemand ervaring met deze motor heeft en mij kan vertellen of dit de juiste keus zou kunnen zijn voor mij
ik ben een echte chopper fan maar heb ergens ook wel een zwakte voor naked bikes
plus heb ik het idee dat nieuwere techniek toch iets beter zal zijn aangezien ik niet rijk geboren ben en hard moet werken voor mijn centjes
elke vorm van advies is welkom

alvast vriendelijk bedankt
d.s.
 
Goeie keuze,goedkoop zelf kleppen te stellen met boutje moertje systeem!
Op de krukas zit een tandwiel die de koppeling aandrijft,slijt nauwelijks ipv een ketting die na veel km begint te rammelen.
 
ik heb het idee dat deze iets beter zal uitkomen met mijn formaat en rijstijl ...

Zou je daar niet wat meer zekerheid over willen hebben dan? bijv door het e.e.a. op te meten?
Mijn ervaring is dat er eigenlijk geen motorfietsen bestaan die helemaal "mijn maat" zijn. Ik moet altijd wel dingen aanpassen, vervangen en verstellen.
 
- Kijk eens op cyclo-ergo.com, kan je ook nog wat choppers vergelijken.
- een proefrit is eigenlijk onvermijdelijk.
 
Ik zie het probleem niet zo. Op een Bandit past bijna iedereen.
En de rijstijl: ikzelf pas die altijd gewoon aan als ik een nieuwe motor gekocht heb.
 
Heb er zelf meer dan 50.000 km. probleemloos op rond gereden, incl. Sauerland, Zwarte Woud en Zwitserland.
Het is een motor waar perfect rustig op getoerd kan worden, voor meer sportief rijden is de vering te soft (en niet instelbaar).
Er zijn ongelofelijk veel accessoires voor te koop en gemakkelijk zelf te onderhouden.
 
Bedankt voor het advies allemaal

Natuurlijk ga ik test rijden dit was meer info inwinnen van ervaren motor eigenaren
Nogmaals bedankt
 
Als je choppers leuk vind zou ik genoeg tijd nemen voor een proefrit om te merken dat een naked echt iets voor jou is.
( ik kan me niet zoveel anders voorstellen , maar ieder zn ding)

zoiets al bekeken? :
BT%201100%20Bulldog.jpg


die zijn er ook als occasion hoor ;)
 
Ik heb les gehad op Honda cb 500 en dat reed heerlijk maar dat was voornamelijk in de stad en omgeving
Op mijn eigen motor rij ik toch behoorlijk lange afstanden een uurtje of 9 per dagen lekker weg tuffen is vrij normaal
Nou is de zit positie op een naked heel anders dan op een chopper en weet ik niet of met mijn lengte problemen gaat opleveren maar dat valt de bezien en ja de bulldog is inderdaad een schitterend stukje motor
 
Ik heb les gehad op Honda cb 500 en dat reed heerlijk maar dat was voornamelijk in de stad en omgeving
Op mijn eigen motor rij ik toch behoorlijk lange afstanden een uurtje of 9 per dagen lekker weg tuffen is vrij normaal
Nou is de zit positie op een naked heel anders dan op een chopper en weet ik niet of met mijn lengte problemen gaat opleveren maar dat valt de bezien en ja de bulldog is inderdaad een schitterend stukje motor

Volgens mij pas je met 1m90 wel op de meeste motoren. Als die lengte vooral in je benen zit, heb je bij lange ritten door de kleine kniehoek misschien problemen met het comfort op een supersport. Het is juist zo dat je moet gaan zoeken als je onder de 1m80 bent en geen lange benen hebt, dan krijg je moeite om beide voeten aan de grond te zetten.
 
Ik heb les gehad op Honda cb 500 en dat reed heerlijk maar dat was voornamelijk in de stad en omgeving
Op mijn eigen motor rij ik toch behoorlijk lange afstanden een uurtje of 9 per dagen lekker weg tuffen is vrij normaal
Nou is de zit positie op een naked heel anders dan op een chopper en weet ik niet of met mijn lengte problemen gaat opleveren maar dat valt de bezien en ja de bulldog is inderdaad een schitterend stukje motor

Een vs700 is een leuke fiets, maar voor echt lange afstanden vin ik hem ook niet zo heel geschikt, zeker als je een beetje fors bent.

Inderdaad proefrijden is het devies.

Wellicht een vs1400 anders wat voor je?
 
Wat dacht je van een Yamaha XJR? Die zijn al 20 jaar op de markt en in allerlei kleur uitvoeringen te krijgen.
De zit is heerlijk en het karakter ook super, lekker veel koppel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan