motor advies

quint

Rookie
20 feb 2004
25
0
nijmegen
Ben pas in bezit van rijbewijs en wil graag gaan rijden. Was enigszins gecharmeerd van een diversion 600, maar misschien toch een beetje licht. Wil ± € 2000,-- uitgeven en heb een voorkeur voor iets tour achtigs, verder een eenvoudige onderhoudsarme machine (looks niet echt belanrijk),

alvast dank quint
 
Welkom bij de club.

Als eerste motor zou je kunnen denken aan een NTV 650 van Honda. Perfecte motor, weinig onderhoud door cardan. Ik ben zelf begonnen op de Deauville, de opvolger van de NTV, maar die is voor jouw budget niet te koop. Motor stuurt prima en er is best aan te komen binnen jouw budget. Kijk eens op marktplaats.nl maar ga vooral eens rijden voor je iets aanschaft.

Suc6
 
Dank. Gisteren al een proefrit op een div. 600 gemaakt en was erg leuk dat motorrijders gelijk zwaaiden. Welke verschillen zijn er globaal met de Honda?

groet Quint
 
Dank. Gisteren al een proefrit op een div. 600 gemaakt en was erg leuk dat motorrijders gelijk zwaaiden. Welke verschillen zijn er globaal met de Honda?

groet Quint

Honda NTV 650:

- Cardan :}
- Watergekoeld (as far as I know)
- 2 cilinder

Yamaha Diversion 600:

- Ketting :r
- Luchtgekoeld
- 4 cilinder

Enne... motorrijders zwaaien nou eenmaal naar elkaar 8-)
 
als je meer cc's wilt gaat de prijs meestal ook omhoog. en als je iets toer-achtigs wilt zit je met een divi 600 prima toch? en die zijn d'r ook wel voor die prijs denk ik.
 
full

Ga eens proefrijden, en ervaar het verschil in motoren ;)
 
Helemaal mee eens. Eerst verschillende motoren gaan testen en dan pas beslissen.

Succes !!! :]
 
Ik rijd zelf al weer twee jaar op mijn diversion 600, en hij bevalt nog steeds uitstekend. Het enige onderhoud dat ik heb gepleegd is een keertje de bougies vervangen, af en toe ketting smeren en olie bijvullen.
 
Waarom komt nu niemand met een tip om een oude moto guzzi, of een oude bmw met toerscherm te kopen .. het zou maar zo kunnen.
 
Beste Piepels,

gereden op:

yamaha diversion
leuke motor, beetje trillen

suzuki 600 bandit, leuke motor, maar iets te onrustig

honda CB --> lekker rijden!

morgen wil ik een NTV 650 testen bij wisselink, iemand tips over deze garage?
enne hoe komt het dat ik het gevoel heb dat een honda "stabieler"is dan bijvoorbeeld een yamaha??

groet Quint :]
 
Beste Piepels,

gereden op:

yamaha diversion
leuke motor, beetje trillen

suzuki 600 bandit, leuke motor, maar iets te onrustig

honda CB --> lekker rijden!

morgen wil ik een NTV 650 testen bij wisselink, iemand tips over deze garage?
enne hoe komt het dat ik het gevoel heb dat een honda "stabieler"is dan bijvoorbeeld een yamaha??

groet Quint :]

Dat is nou het verschil in de nieuwprijzen van de motoren toen ze uit de stal kwamen... Honda is nou eenmaal net dat stukje degelijker dan een vergelijkbare Yamaha en Suzuki..., niet dat Yamaha en Suzuki daar mee slechter zijn... integendeel, ze zullen waarschijnlijk met gemak dezelfde kilometerstanden halen. Maar het is net dat beetje meer, wat honda net iets beter maakt.
 
Hoi,over die bandit:

die jongen had er een bijzondere uitlaat op zitten daardoor trilde hij wat meer, kan het verder niet goed uitleggen, de Honda reed voor mijn gevoel rustiger

groet Quint

ps niemand wat over bedrijf Wisselink te Varssen? :)
 
Ben benieuwd wat je dan van de NTV gaat vinden... Ik rij nog niet zolang (sinds september 03) maar heb er al met veel plezier ruim 4000 km mee gereden. Nooit startproblemen o.i.d. gehad. Cardan is erg prettig omdat het onderhoudsarm is. Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij wat de anderen hier al gezegd hebben.

Succes met je keuze!

p.s. Behalve markplaats is motoroccasion.nl ook een hele handige site.
 
ben zelf begonnen op een suzuki gs500, rijd lekker, nog nooit problemen mee gehad :]

Ik ben begonnen op een Kawa ER-5, da's net zoiets als een GS500 maar dan met waterkoeling (staande twin, 500 cc, 8 kleppen, 6 versnellingen, ketting). Een prima motorfiets, alleen de voorvork is een tikje aan de harde kant :)

Let alleen op met de 25 kW variant van de ER-5, die heeft eigenlijk te weinig vermogen om de 6de versnelling goed te kunnen rijden, waardoor je tijdens een snelwegrit met tegenwind voortdurend aan het schakelen bent. Als je een volledig RBW hebt zou ik aanraden de 25kW restrictie te laten verwijderen.

Ik heb zelf een Diversion 600, prima motor wat mij betreft. Alle Diversions resoneren rond de 4000 toeren, dus als het je opvalt tijdens een proefrit: dat is normaal. Er zijn heel veel tweedehands Diversions, dus een ruime keus uit kleuren, bouwjaren, km standen enz.

Groeten!
 
Yessss gekocht dus die NTV 650 van marktplaats en hij rijdt fantastisch. Ik meen wel af en toe een rammeltje te horen bij een te laag toerental, maar die mensen hebben me gerustgesteld en gezegd dat er werkelijk niets mis mee is. Mocht ik er toch problemen mee hebben kan ik hem nog door hun onderhoudsman na laten kijken. Nu kan het leren dus starten, maandag wil ik ermee naar m'n werk rijden en ben dus ook op zoek naar een goed ART slot --> iemand suggesties? By the way weet iemand nog een plak waar je goed en betrouwbaar een oudere NTV kunt laten onderhouden zonder de hoofdprijs te betalenm in de omgeving Nijmegen,

groetjens Quint( 8-)
 
Yessss gekocht dus die NTV 650 van marktplaats en hij rijdt fantastisch. Ik meen wel af en toe een rammeltje te horen bij een te laag toerental, maar die mensen hebben me gerustgesteld en gezegd dat er werkelijk niets mis mee is. Mocht ik er toch problemen mee hebben kan ik hem nog door hun onderhoudsman na laten kijken. Nu kan het leren dus starten, maandag wil ik ermee naar m'n werk rijden en ben dus ook op zoek naar een goed ART slot --> iemand suggesties? By the way weet iemand nog een plak waar je goed en betrouwbaar een oudere NTV kunt laten onderhouden zonder de hoofdprijs te betalenm in de omgeving Nijmegen,

groetjens Quint( 8-)

Jij zegt het. Niet met te lage toeren rijden, dan heb je dat soort bij bokken horende geluidjes niet.
 
De motor gaat onder ongeveer 2000 rpm in hogere versnellingen protesteren als je ineens veel gas geeft. Dit geeft een "bokkend" effect. (Rijdt zelf veel op TransAlp 650 =zelfde motorblok) Veel plezier met NTV = bullitproof!
 
Terug
Bovenaan Onderaan