motor-advies

CV650

MF'er
16 mei 2004
46
0
somewhere
ik heb wat advies nodig bij het uitzoeken van mijn nieuwe motor, ik ga mijn huidige over enkele weken wegdoen en in het voorjaar (waarschijnlijk maart-april) een nieuwe kopen. Er komt heel wat nieuw speelgoed uit maar ik ben er zelf nog niet zo uit wat ik ga doen.

Ik rij momenteel een 2003 SV 650 S, is een heel leuk gooi-en-smijt-werk motortje, lekker veel grondspeling, heerlijk op de weg en circuit, maar ik zoek nu iets heftigers.

Ik heb wel nogal wat vereisten:
- lieft geen twee cylinder, maar een vier
- comfortabele zithouding
- geen race zithouding ( diep voorover, hou niet zo van zware polsen)
- lekker veel pk'tjes en super koppel
- je moet er heel goed mee op circuit kunnen rijden, maar net zo goed een lange rit kunnen maken naar zuid-frankrijk (bij wijze van spreke)
- nieuw of tweedehands maakt niet uit
- windbescherming


Het is nogal een lijstje en ik heb er 1 gevonden die hier binnen past maar ik wil es de mening van anderen horen....
 
zal dan wel ZX10R worden, is momenteel de circuit fiets. Of je moet niet spanning houden.

Een 1000 CC supersport zou ik dan voor gaan kijken mits je vermogen zoekt.

Ik vind zelf niet dat je op je polsen hangt, meer eraan je moet gewoon gas geven een beetje gang houden. Ik moet wel toegeven dat 20 rijden achter de grijzeplaag vermoeiend is. Maar ja daar ben je ook zo voorbij.
 
Ik heb wel nogal wat vereisten:
- lieft geen twee cylinder, maar een vier
- comfortabele zithouding
- geen race zithouding ( diep voorover, hou niet zo van zware polsen)
- lekker veel pk'tjes en super koppel
- je moet er heel goed mee op circuit kunnen rijden, maar net zo goed een lange rit kunnen maken naar zuid-frankrijk (bij wijze van spreke)
- nieuw of tweedehands maakt niet uit
- windbescherming

een Golf Gti.... O-)
 
fazer 600 !!
slordige 95 pk
toert EN koerst

wrom 600?
lichter in kilo's
en ook in euro's

en 95pk is meer dan genoeg
behalve as je sneller wil dan 200kmh
of wilt stoeffen met 140pk waarvan je er maar 94 gebruikt
 
cbr600 met hogere ruit? sportieve fiets, maar je schijnt er ook prima mee op vakantie te kunnen. of natuurlijk een vfr O-)

edit: ow rizkit was me net voor
 
zal dan wel ZX10R worden, is momenteel de circuit fiets. Of je moet niet spanning houden.

Een 1000 CC supersport zou ik dan voor gaan kijken mits je vermogen zoekt.

Ik vind zelf niet dat je op je polsen hangt, meer eraan je moet gewoon gas geven een beetje gang houden. Ik moet wel toegeven dat 20 rijden achter de grijzeplaag vermoeiend is. Maar ja daar ben je ook zo voorbij.

Ja een zx10 kan wel heerlijk zijn, maar zijn er ook andere clip-ons te verkrijgen die naar boven buigen zodat je wat 'hoger' zit met je polsen ??

fazer 600 !!
slordige 95 pk
toert EN koerst

wrom 600?
lichter in kilo's
en ook in euro's

en 95pk is meer dan genoeg
behalve as je sneller wil dan 200kmh
of wilt stoeffen met 140pk waarvan je er maar 94 gebruikt


Dat zie ik anders, kijk die 95 pk heb je alleen hoog in de toeren, als ik ga toeren rij ik nooit hoger dan 6000 toeren (sv 650 - 2 cylinder ) dat is bijna 2/3 van de toeren, als ik ga knallen zit ik wil bij het rode, maar iig als je een motor hebt van 150+ pk dan heb je op 2/3 van de toeren range al heel wat meer pk dan een fazer 600 in dat toerengebied. Dus zo iets moet je vergelijken, althans ik zoek iets zoals beschreven in de lijst maar dan op toer mode behoorlijke trekkracht, snappie...
 


Tja, ik heb goede ervaringen met mijn motor op het circuit en ik wil dat in de toekomst graag blijven doen, maar met een fjr 1300 ( wat mij een super motor lijkt ) zie ik mezelf dat niet doen, tenzij iemand daar foto's van heeft :)

misschien is de fjr wel iets voor over 5 of 10 jaartjes
 
deze eisen klinken als een zware allroad of normale straatfiets.

ik denk nieuw dan aan:

Yamaha FZS 1000 Fazer
Suzuki SV 1000
Suzuki Vstrom 1000
KTM 640 SuperMoto
Honda VTR 1000F
Honda XL1000V Varadero
BMW R1100S
 
Ik rij momenteel een 2003 SV 650 S, is een heel leuk gooi-en-smijt-werk motortje, lekker veel grondspeling, heerlijk op de weg en circuit, maar ik zoek nu iets heftigers.

Ik heb wel nogal wat vereisten:
- lieft geen twee cylinder, maar een vier
- comfortabele zithouding
- geen race zithouding ( diep voorover, hou niet zo van zware polsen)
- lekker veel pk'tjes en super koppel
- je moet er heel goed mee op circuit kunnen rijden, maar net zo goed een lange rit kunnen maken naar zuid-frankrijk (bij wijze van spreke)
- nieuw of tweedehands maakt niet uit
- windbescherming

een suzuki bandit 1200s voldoet aan alle eisen hierboven. wel de veren aanpassen(indien nodig) voor het strakke bochten werk.
 
een 600cc 4cil is fijn voor Nederland, lekker licht voor het smijtwerk door het kleine gewicht, en toch voldoende acceleratie (De nieuwe Yami Fz6 Fazer 98pok)

Grotere broertjes, zoasl de Fzs 1000, of Honda CB900F en dergelijke hebben erg bruut veel vermogen. Zijn echterzwaarder, dus minder mee te smijten als een 600 (al kan het natuurlijk nogsteeds hard). Echter verder dan de 2e versnelling kom je niet legaal in NL. Mijn voorkeur zou dus uit gaan naar een Fz6 bijvoorbeeld als het om een 4cil gaat.

Ik wil echter binnenkort een SV650 (zonder S) huren, vind een 2cil namelijk ook erg leuk.

Of je neemt een SV1000S, die gaat ook harder.
 
ik had zelf een zzr1200 / zx12r in gedachten, ik ben alleen nog aan het wachten totdat die modellen weer eens ge-update of volledig gerestyled worden...
 
Ik ken er 1 die heeft al dik 17000 weg op zijn zx10r, mee op vakantie geweest ook
 
Terug
Bovenaan Onderaan