Motor af laten koelen?

Terminator

Die hard MF'er
1 jun 2001
524
0
Nieuwegein
Hey all,

Ik heb een auto met turbo, en die moet ik na hard rijden goed uitrijden en af laten koelen.

Ik weet dat dit niet perse hoeft met een normale motor, maar is het beter of maakt het echt geen fuk uit?

THNX
 
je hoeft volgens mijn t-cat boekje alleen te stoppen als de temperatuur meter in het rood komt, verder gewoon gaan met de banaan...

auto's zijn mietjes


uitrijden nooit van gehoord, wel opwarmen natuurlijk
_________________
http://www.2wf.com/html/bikes/latesttest/yzf600r/yzf600r.shtml (Yamaha YZF600R Thundercat) | getuned door Mobu | 105 PK | zus: "mag speciale-verrichtingen proberen?"

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-07-12 22:04 ]
 
isnie echt nodig bij een turbo kan de roodgloeiende turbo de olie tot as verkolen en lakafzettingen veroorzaken op de turboas.
ook draait deze dan evt nog met veel toeren zonder olie.
allemaal omstandigheen die niet voorkomen bij een normale motor.
rustig opwarmen is belangrijker.

een exe 555 rijder
 
Okee, dan is dat weer duidelijk...

En nee, auto's zijn geen mietjes. Gewoon anders. Je moet het gewoon zo zien: vier-wiel slide in een bocht is het zelfde als een knee-down.

Alleen kan ik de slide wel, maar m'n knie krijg ik nog niet aan de grond. ;)
 
Okee, dan is dat weer duidelijk...

En nee, auto's zijn geen mietjes. Gewoon anders. Je moet het gewoon zo zien: vier-wiel slide in een bocht is het zelfde als een knee-down.

Alleen kan ik de slide wel, maar m'n knie krijg ik nog niet aan de grond. ;)

Vierwielslide is makkelijk.... alleen goed aanvoelen wanneer de wagen begint te glijden... Kan ook komen omdat ik makkelijke Fiat heb... :9

Knee down heb ik nog niet geprobeerd.... Mag niet van de instructeur :P

Lijkt me wel :}
 
Op 2001-07-12 22:59, schreef RogierG:
Okee, dan is dat weer duidelijk...

En nee, auto's zijn geen mietjes. Gewoon anders. Je moet het gewoon zo zien: vier-wiel slide in een bocht is het zelfde als een knee-down.

Alleen kan ik de slide wel, maar m'n knie krijg ik nog niet aan de grond. ;)

Vierwielslide is makkelijk.... alleen goed aanvoelen wanneer de wagen begint te glijden... Kan ook komen omdat ik makkelijke Fiat heb... :9
idd. Probeer maar eens een gecontroleerde vierwielslide met 220pk, turbo en vierwielaandrijving.
 
qoute uit de brief van Niels :

das wat anders dan auto's, 3 wielen ok, maar 4 is een auto......

En 5 wielen Niels?
}) })
[iets offtopic]
Dat is een uit de kluiten gewassen Trike met de grote T.
Zoiets als deze :

Maxontrike.jpg

[/iets offtopic]
 
Na iedere rit met een turbo-auto de motor 3 dagen laten afkoelen! Wedden dat het files scheelt als alle turbo-aangedreven auto's deze maatregel in acht nemen?
Spaart dus de auto, scheelt in de files en trouwens ook in kosten

[ Dit Bericht is bewerkt door: Frank650 op 2001-07-14 10:35 ]
 
Afkoelen?
M'n motor wordt amper warm (tis maar 10km naar m'n werk en ben te lui om te fietsen :) ). Rij tegenwoordig al om om een beetje warm te krijgen.
Denk dat ik er maar een bij koop, een xt'je ofzo, heeft iemand nog iets?

Maar na een dag lekker doorrijden laat ik hem toch zeker de laatste 100 meter onder de 6000 toeren.

 
Jongens,

Ik heb het idee dat er nog heel veel mensen niet snappen
dat als je een auto of motor hebt die gewoon moet op jagen.
Niks opwarmen, niks rustig aan, niks afkoelen.

gewoon kan iedereen GAS GEVEN
Niet zo lopen jammeren mijn motor mijn motor.
kapot gaat hij toch wel, de vraag is alleen waneer.

En aan de andere kant had het maar geen motor of auto moeten
worden. :)

Duidelijk.
 
zolang ik alles zelf moet betalen wordt hij warm gereden.
blijft hij toch langer mooi lopen.
maar als hij warm is gaat het gas er vol op.
afkoelen is niet perse noodzakelijk maar kan zeker geen kwaad.

en gasgeven sja wat zal ik zeggen ik rijd nooit te hard
te hard is naar mijn mening dat je er langs ligt en zolang dat niet gebeurd staat de toerenteller tegen het rood aan.(en is het kenteken onleesbaar


*D

 
Terug
Bovenaan Onderaan