Motor afdingen?

Hypertraxxx

MF veteraan
22 mei 2008
1.617
0
Ik heb een leuke motor gevonden in een goede zaak, proef gereden zat best lekker (anders dan gewend, maar niet verkeerd)(Wezen kijken met mijn een maat van me die er wat verstand van heeft). Er zit een leuk prijsje aan en er zullen nog wat assesoireses enzo bij moeten. Ik denk dat er nog wel wat met de prijs te spelen zou kunnen zijn, maar goed ik heb nog nooit eerder een motor gekocht. Is dit net zo als met de meeste auto zaken wel over te praten? Wat zouden dingen zijn waar ik op moet letten? Ik heb wat beschadigingen gezien, vrij veel kilometers, nog wat lichten die zijn gemaakt met ductape die ik vervangen zou willen hebben, maar daar is de prijs wel naar. Hoe denken jullie hierover? Is dit normaal in een motorzaak of not done?

Dirk
 
afdingen is gewoon normaal hoor, meestal krijg je er een leuk bedragje af, en dat kun je dan weer in accesoires stoppen :)
 
vertel eerst eens om wat voor motor o.a bouwjaar, km stand, het gaat dan weten wij ook wat meer
 
Ik heb een leuke motor gevonden in een goede zaak, proef gereden zat best lekker (anders dan gewend, maar niet verkeerd)(Wezen kijken met mijn een maat van me die er wat verstand van heeft). Er zit een leuk prijsje aan en er zullen nog wat assesoireses enzo bij moeten. Ik denk dat er nog wel wat met de prijs te spelen zou kunnen zijn, maar goed ik heb nog nooit eerder een motor gekocht. Is dit net zo als met de meeste auto zaken wel over te praten? Wat zouden dingen zijn waar ik op moet letten? Ik heb wat beschadigingen gezien, vrij veel kilometers, nog wat lichten die zijn gemaakt met ductape die ik vervangen zou willen hebben, maar daar is de prijs wel naar. Hoe denken jullie hierover? Is dit normaal in een motorzaak of not done?

Dirk

een verkoper wil verkopen dus 'meestal' kun je wel onderhandelen, zeker op een 2de-handsje waar toch het een-en-ander aan mankeerd als ik het zo goed begrijp.
je kunt natuurlijk de 'mankementen' aankaarten maar probeer wel redelijk te zijn. vergelijk de motor met vergelijkbare motoren, zo krijg een een duidelijker beeld van wat een goede prijs zou zijn. Uiteindelijk moet er dan een prijs uitkomen waar jij en de verkoper het over eens zijn.

succes en houdt ons maar op de hoogte !
 
Ligt een beetje aan de vraagprijs zoals tie nu is. Als tie aanzienlijk lager is dan vergelijkbare motoren kan je niet veel meer eraf krijgen denk ik.

Je kan misschien ook zeggen dat je de vraagprijs betaalt mits de lichten vervangen zijn, en misschien wat anders leuks erbij.

Maar die lichten lijkt me wel het minste wat ze moeten vervangen, ductape hoort alleen op je motor als je macgyver heet.

Ik ben heel makkelijk met dit soort dingen, ik zeg wat ik ervoor wil geven en dan is het ja of nee. ik onderhandel verder niet, heb ik een teringhekel aan, dat zeg ik er eerst wel even bij natuurlijk.

Werkt over het algemeen wel het beste, je moet niet echt kijken om er zoveel mogelijk af te halen, je moet je een beetje verdiepen in de prijzen, en dan aan de hand van de staat van de brommer kijken wat een reeele prijs is. Je kan een motor wel kopen voor een bodemprijs, maar de eerst volgende keer dat je weer terug bent voor iets anders wordt dat wel weer gecompenseerd.

Uiteindelijk gaat het erom of je elkaar iets gunt denk ik.
 
doorgaans kun je wel wat met prijzen doen hoor. Zeker als je er nog wat bij gaat kopen.

Je kunt bijvoorbeeld zeggen: ik betaal de volle mep voor de motor, maar dan wil ik er wel de tanktas en helm bij (ik geef maar een voorbeeld he).

De motoren (of wat dan ook) die ik zelf verkoop hebben een vaste verkoopprijs. Ik heb zelf namelijk het idee dat als ik iets voor minder kan en wil verkopen, ik dus eigenlijk een te hoge prijs hanteer.

En net als een post hierboven: ik houd ook niet zo van afbieden en opbieden. Maar dat ben ik O-)
 
Je kan wel wat van de prijs afkrijgen maar niet zo gek veel. Wat je ook vaak kan regelen is er wat leuks bij afdingen bijv slot of een tanktas e.d.
 
Naja ik hou niet van afdingen, maja elke euro is als student meegenomen |(. Ik heb ook aangegeven dat ik mijn motor daar in die zaak zou willen laten onderhouden/vaste klant zou willen worden als ik die motor zou kopen. Ik denk dat ik daar ook toch wel iets heb. het gaat me ook niet om onderste uit de kan te krijgen en af te dingen, het gaat me er meer om is en wat is het normaal en zou ik bijvoorbeeld dus een nieuw licht inderdaad of een slot kunnen krijgen oid. Ik laat hem ook nog eens goed nakijken enzo.
 
Laatst bewerkt:
Naja ik hou niet van afdingen, maja elke euro is als student meegenomen |(. Ik heb ook aangegeven dat ik mijn motor daar in die zaak zou willen laten onderhouden/vaste klant zou willen worden als ik die motor zou kopen. Ik denk dat ik daar ook toch wel iets heb. het gaat me ook niet om onderste uit de kan te krijgen en af te dingen, het gaat me er meer om is en wat is het normaal en zou ik bijvoorbeeld dus een nieuw licht inderdaad of een slot kunnen krijgen oid. Ik laat hem ook nog eens goed nakijken enzo.

Wat zijn de gegevens: merk, type, bouwjaar, km-stand, prijs?

Een glazen bol behoort niet tot mijn PU :+

Gezien hetgeen je beschrijft zou ik een grote beurt afpingelen (inclusief nieuwe koplamp-unit).
 
Laatst bewerkt:
Merk: honda
Type: cb 400
bouwjaar: 1992
98.000 km gelopen
prijs 1000 euro

terug zetten 25 kw 300 euro

beurt 150 euro

totaal 1450,-

zoiets waren de prijzen geloof ik
 
Is wel aardig duur voor die motor, denk dat je een veel betere kan vinden voor dat geld.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou toch nog even verder zoeken.

Redenen:

1) Van een rijschool geweest (zie stickers op de zijkant)

2) Veel kilometers en gezien reden 1) waarschijnlijk wat zwaardere dan gemiddeld.

3) Volgens mij behoorlijk exclusief fietsje (of ik zie het verkeerd. Maar het lijkt op de CB500 alleen dan een 400cc variant. Hoe doe je dat met onderdelen als er wat kapot is? Sloop zal lastig worden denk ik?

4) 150 euro rijklaarkosten: Dikke lul, drie bier. Dat ding rijd al want je hebt er al op proefgereden. Ofwel dat is dus pure onzin!

en daarnaast: 1) + 2) +3) +4) =

5) Veels te duur.

En als je 'm wilt kopen; bel voor de gein eens de rijschool en vraag hem wat er aan mankeert. En wat ie er inruil voor heeft gekregen. Ik denk 3x niets, misschien 400-500 euro maar ik denk eerder 200 euro eigenijk. Voor 500 euro kon ik pas een er500 uit 1999/200o/2001 overnemen van een rijschool met minder km. op de teller.

Conclusie: verder zoeken en voor de 1500 euro die je hebt een recenter model kopen die al op 25 kW staat. Genoeg te vinden en ook nog eens van recentere bouwjaren en ongetwijfeld in betere staat van onderhoud!

(Volgens mij zijn dit trouwens de motoren die normaal gesproken zo snel mogelijk het handelscircuit ingaan en waar een motorzaak liever vanaf is.)
 
Laatst bewerkt:
haha, ik geloof dat ik alweer genoeg gehoord heb ;) CB400 is inderdaad import vanuit de VS.

Ik weet dat ik particulier veel meer voor minder zou kunnen krijgen. Helaas is het probleem dat de eigenaar van de stalling (zie ouders) als voorwaarde hebben wil je motor dan bij een motorzaak, dan kan je terug met problemen idee probleem ding.

Maar ik weet genoeg. :)
 
haha, ik geloof dat ik alweer genoeg gehoord heb ;) CB400 is inderdaad import vanuit de VS.

Ik weet dat ik particulier veel meer voor minder zou kunnen krijgen. Helaas is het probleem dat de eigenaar van de stalling (zie ouders) als voorwaarde hebben wil je motor dan bij een motorzaak, dan kan je terug met problemen idee probleem ding.

Maar ik weet genoeg. :)

Verstandige keus om het niet te doen en Lelystad ligt niet zo ver van Meppel:
Martins Motorservice, Yamaha exclusief voor Almere, Lelystad, Dronten kortom voor Flevoland - ook jouw motorpartner voor onderhoud, reparatie, kleding, eigenbouw en meer

Die blauwe TransAlp is wel verkocht, woensdag kan ik hem halen :]

Is de 2e motor die ik bij Martin koop, prima zaak met ditto prijzen en service.
 
haha, ik geloof dat ik alweer genoeg gehoord heb ;) CB400 is inderdaad import vanuit de VS.

Ik weet dat ik particulier veel meer voor minder zou kunnen krijgen. Helaas is het probleem dat de eigenaar van de stalling (zie ouders) als voorwaarde hebben wil je motor dan bij een motorzaak, dan kan je terug met problemen idee probleem ding.

Maar ik weet genoeg. :)
100000km is heel veel voor een 400 en ik denk dat je met problemen ook niet terug hoeft te komen bij een prijs van 1000euro :] dan is het garantie tot de deur
 
Laatst bewerkt:
Veel te duur die motor. Gezien de kilometers die er al op staan en de duidelijk gebruikte staat van het apparaat.
Lekker even verder zoeken want zoals de vorige reactie al aangaf, garantie krijg je waarschijnlijk toch niet voor dat bedrag.

even on-topic, want je vroeg eigenlijk om advies over afdingen.
Aangezien je niks inruilt kan de prijs eigenlijk altijd al wel een stuk omlaag.
Kosten rijklaar maken heb ik nog nooit betaald. Dat hoort bij de prijs in te zitten. Als je een prijs overeen gekomen bent mag je er van uitgaan dat dat voor een rijklare motor is en niet dat er nog apart betaald moet worden om banden op te pompen en een lik vet op de ketting te smeren en dat soort dingen.
Iedere verkoper die een klant zover krijgt dat ie kosten rijklaar maken gaat betalen lacht zich een breuk want het is bijna pure winst voor het bedrijf.
 
Merk: honda
Type: cb 400
bouwjaar: 1992
98.000 km gelopen
prijs 1000 euro

terug zetten 25 kw 300 euro

beurt 150 euro

totaal 1450,-

zoiets waren de prijzen geloof ik

Terugzetten op 25 Kw kost € 300,= :?

omgerekend is dat 5-6 uur werk, erg veel.

Wat doet die voor een beurt? Is dat geheel spik en span alles in orde of alleen even andere olie inkiepen.

Dan is die € 1000,= ook nogal stijf, of die motor moet er goed onderhouden uitzien en goed lopen zonder oliewalm en bijgeluiden, (100.000 km)
Testen na warmdraaien voor de oliewalm.
De ductape geeft natuurlijk wel aan wat het onderhoudsnivo is.
 
Omkeuren naar 25kW is meer als alleen uurloon (bijv. begrenzingskitje, RDW-keuring).

@TS, je geeft aan dat je een motor wilt kopen met gebreken omdat de prijs erna is, en die koop je bij een dealer zodat als er wat mee is je ermee terug kan gaan...

Zoals al gezegt, garantie kan je wel vergeten, dan kan je net zo goed particulier een fiets kopen, en die bij een dealer in onderhoud doen.
 
Het is niet de vraag van TS, maar toch geef ik er antwoord op:

niet doen, veels te veel! Lekker verderzoeken. Voor die prijs kan je (zoals al vaker is gezegd hier) een jongere/minder km's vinden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan